H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing

H εξέλιξη της επικοινωνίας εξαιτίας του digital marketing

Ένας από τους κύριους στόχους στη λειτουργία μιας τουριστικής επιχείρησης είναι να δημιουργήσουμε γέφυρες επικοινωνίας με τους πελάτες μας. Θεμελιώνοντας μια σχέση επικοινωνίας μπορούμε να παρουσιάσουμε την επιχείρηση μας, να απαντήσουμε σε απορίες και βέβαια να βοηθήσουμε τον δυνητικό μας πελάτη να επιλέξει την επιχείρηση μας ως τελικό προορισμό. Η εμφάνιση του digital marketing και των σύγχρονων τεχνολογιών ήρθε να απογειώσει τους τρόπους (κανάλια) επικοινωνίας και βέβαια να επαναπροσδιορίσει τους κανόνες της. 

Με ποιους σύγχρονους τρόπους μπορεί το κοινό να επικοινωνήσει με την επιχείρηση μας;

1. Social Media

  • Μέσω προσωπικών μηνυμάτων στην ίδια την πλατφόρμα.
  • Μέσω των σχολίων σε δημοσιεύσης της επιχείρησης.
  • Μέσω review σχετικά με την επιχείρηση μας (όποια πλατφόρμα υποστηρίζει αυτή τη δυνατότητα).

2. Metasearch και OTA (π.χ. Tripadvisor και Booking.com).
3. Chat Widget στην ιστοσελίδα της επιχείρησης.

Πως προτιμούν να επικοινωνούν τα κοινά με τις επιχειρήσεις;

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen για λογαριασμό του Facebook εξάγουμε τα εξής συμπεράσματα: 

  • το 69% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ο πιο άνετος τρόπος επικοινωνίας είναι μέσω μηνυμάτων στις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης .
  • Το 56% προτιμάει να στείλει μήνυμα παρά να καλέσει έναν εκπρόσωπο. 

Είναι ξεκάθαρο πως η προτίμηση του τρόπου επικοινωνίας μεταφέρεται προς τη χρήση γραπτών μηνυμάτων.

Πως επηρεάζεται η εικόνα της επιχείρησης μας από τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω μηνυμάτων;

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά σχετικά με το πως επηρεάζεται η εικόνα της επιχείρησης όταν υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κοινωνικών δικτύων. Συγκεκριμένα: 

  • Το 63% έχει μια πιο θετική εικόνα για την επιχείρηση
  • Το 59% νοιώθει ότι η επιχείρηση ενδιαφέρεται για αυτούς
  • Το 55% θα εμπιστευθεί πιο εύκολα την επιχείρηση 

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι ως τουριστική επιχείρηση θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε και να εκμεταλλευτούμε αυτό το κανάλι επικοινωνίας. Είναι σημαντικό να επενδύσουμε περισσότερο χρόνο και να δώσουμε μεγαλύτερη προτεραιότητα, και είναι σίγουρο ότι το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας επιτυχημένης επικοινωνίας;

Όπως έχουμε αναφέρει σε άρθρο μας σχετικά με την ψηφιακή παρουσία των τουριστικών επιχειρήσεων, εφόσον επιλέξουμε τα σημεία παρουσίας στις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, θα εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες επικοινωνίας που μας προσφέρουν. Πως μπορούμε όμως να επιτύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα επικοινωνίας; Ακολουθώντας τους παρακάτω απλούς κανόνες:

1. Ορίζουμε ποιος είναι ο υπεύθυνος επικοινωνίας. Τον ρόλο αυτό επιφορτίζεται ένας εσωτερικός υπεύθυνος ή το digital marketing agency με τo οποίo συνεργάζεται η επιχείρηση.

2. Απαντάμε άμεσα στα όλα μηνύματα τα οποία λαμβάνουμε. Ειδικά στο Facebook το κοινό έχει τη δυνατότητα να δει το χρόνο απόκρισης μας και σας προτείνουμε να διαβάσετε ένα παράδειγμα που παρουσιάζει τα οφέλη της άμεση απάντησης.

3. Δημιουργούμε προσωποποιημένα μηνύματα και σύμφωνα με το ύφος του προφίλ της επιχείρησης μας.

4. Είμαστε ευγενείς και επαγγελματίες.

5. Απαντάμε συνοπτικά και σε αυτό που μας έχει ρωτήσει ο χρήστης. Αποφεύγουμε να προσπαθήσουμε να πουλήσουμε έξτρα υπηρεσίες από το πρώτο μας μήνυμα.

6. Μεταφέρουμε το αίσθημα της ασφάλειας και για το λόγο αυτό δεν ζητάμε ποτέ στοιχεία πιστωτικής κάρτας ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα. 

Ως τελευταία συμβουλή θα αφήσουμε το χαμόγελο. Μπορεί να βρισκόμαστε πίσω από ένα πληκτρολόγιο άλλα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι συνομιλούμε με ένα πραγματικό άτομο. Το να έχουμε θετική διάθεση αντικατοπτρίζεται και στο γραπτό μας λόγο και επηρεάζει το τρόπο συνομιλίας. Έτσι εάν τυχαίνει ο συνομιλητής μας να γίνεται εριστικός και προκλητικός είναι προτιμότερο να μην απαντήσουμε αμέσως. Αφήνουμε λίγο χρόνο και μόλις νοιώσουμε έτοιμοι προχωράμε στην απάντηση μας.   

Από τη στιγμή που η επιχείρηση μας έχει μια σωστή και ζωντανή παρουσία στα διάφορα κανάλια επικοινωνίας των οποίων μέλη είναι το κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε υπάρχει η δυνατότητα προσωποποιημένης παροχής υπηρεσίων. Συνεπώς η επικοινωνία με το κοινό ξεκινάει από την παρουσία μας στα διάφορα κανάλια και από το τρόπο που τα διαχειριζόμαστε. Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι λειτουργώντας σε ένα online περιβάλλον όποια επικοινωνιακή κίνηση ή αντίδραση είναι εμφανής και μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά ένα δυνητικό πελάτη μας. Εν κατά κλείδι, τα 3 σημεία που πρέπει να προσέξουμε στην επικοινωνία μας είναι ησυνεπής παρουσία στα κανάλια που θα επιλέξουμε, το ύφος της επικοινωνίας να είναι προσαρμοσμένο στο προφίλ της επιχείρησης και η ευγενική και άμεση ανταπόκριση στα μηνύματα που λαμβάνουμε  

** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency

Facebook Twitter Linkedin

( 0 )

Συνολικά: | Εμφάνιση:

Επενδύσεις
  1. 21/11 19:01

    Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024

  2. 21/11 18:56

    «Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;

  3. 21/11 18:14

    Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024

  4. 21/11 16:47

    Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών

  5. 21/11 16:26

    Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA

  6. 21/11 16:17

    ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων

  7. 21/11 15:37

    Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025

  8. 21/11 14:44

    Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο

  9. 21/11 14:43

    Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025

  10. 21/11 14:30

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο

  11. 21/11 14:12

    ICAP CRIF | Ενισχύεται η παρουσία Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών στις ελληνικές επιχειρήσεις

  12. 21/11 13:57

    Όλγα Κεφαλογιάννη | Ψηφιακές πλατφόρμες για την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού

  13. 21/11 12:54

    Celestyal | Προσφορές Black Friday - κρουαζιέρες 7 διανυκτερεύσεων από €359

  14. 21/11 12:43

    Φλωρεντία: Ο Δεκάλογος των "Όχι" για τη διαχείριση του υπερτουρισμού - Στο στόχαστρο (και) οι βραχυχρόνιες μισθώσεις

  15. 21/11 12:42

    ΕΛΣΤΑΤ | 5 εκατ. αφίξεις στα τουριστικά καταλύματα τον Σεπτέμβριο

  16. 21/11 12:11

    Ευρωπαϊκό Συνέδριο Γαστρονομίας | Η Ελλάδα δεν είναι μόνο τουριστικός προορισμός. Eίναι μια γιορτή για τις αισθήσεις...

  17. 21/11 11:41

    Βαρκελώνη: Παράνομη η απαγόρευση των Airbnb; Καταγγελία στην ΕΕ από τον ευρωπαϊκό φορέα EHHA

  18. 21/11 11:02

    Η Πιερία ενημερώνει καθηγητές Πανεπιστημίων από την Ασία για την τουριστική ταυτότητα της περιοχής

  19. 21/11 10:32

    Βρετανικός τουρισμός | Oι αυθεντικές τοπικές εμπειρίες και η γαστρονομία είναι το κλειδί για το 2025

  20. 21/11 10:10

    Τι αξίζει η Google χωρίς τον Chrome;

  21. 21/11 06:58

    Μιλάνο: Στο τραπέζι η αύξηση του τουριστικού φόρου για τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων

  22. 21/11 06:56

    Ουγγαρία | Κυβερνητική εκτίμηση: στα 1.000 ευρώ ο κατώτατος μισθός και στα 2.500 ευρώ ο μέσος μισθός την επόμενη 3τία

  23. 21/11 06:54

    Υψηλότερος ο μέσος ετήσιος μισθός στη Ρουμανία σε σχέση με την Ελλάδα

  24. 21/11 06:52

    Βόρεια Μακεδονία: Αύξηση τουριστών στο 8μηνο

  25. 21/11 06:50

    Δήμος Άνδρου: Αίτηση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού

  26. 20/11 17:17

    “Destination: Japan” στο αεροδρόμιο της Αθήνας

  27. 20/11 17:13

    Καινοτόμο σύστημα κατάταξης των ελληνικών ξενοδοχείων

  28. 20/11 16:48

    H Greek Meetings Alliance στη 39η Philoxenia - «Ανοίγει» η συζήτηση για τη δημιουργία εθνικού φορέα συνεδριακού τουρισμού

  29. 20/11 15:36

    Το Design και οι One-to-One συναντήσεις ξανά στο επίκεντρο του 100% Hotel Show 2024

  30. 20/11 15:21

    Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν

  31. 20/11 15:14

    Αμερικανικός τουρισμός: Το 7% θα ταξιδέψει περισσότερο στο εξωτερικό εξαιτίας την εκλογής Τραμπ

  32. 20/11 14:58

    Τουρισμός | Ο Όμιλος Anex πρόσθεσε 120 ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025, φτάνοντας τα 700

  33. 20/11 14:09

    FedHATTA/ HATTA: Δυναμική συμμετοχή στην 39η έκθεση Philoxenia - Ο πολιτιστικός τουρισμός όχημα για επέκταση της σεζόν

  34. 20/11 14:00

    Το νέο Δ.Σ. του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων

  35. 20/11 13:38

    Ryanair: Νέες συνδέσεις με Χανιά και Ρόδο από το Μπόρνμουθ το 2025

  36. 20/11 12:53

    Enterprise Greece: Webinar για την ανάδειξη ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στο Ην. Βασίλειο

  37. 20/11 12:01

    Aegean Airlines: 6 νέες συνδέσεις εσωτερικού από Ηράκλειο και Ρόδο για το καλοκαίρι του 2025

  38. 20/11 11:49

    EasyJet: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Καλαμάτα το καλοκαίρι του 2025

  39. 20/11 11:25

    SkyAlps: Nέα καλοκαιρινή σύνδεση Bolzano - Κεφαλονιά

  40. 20/11 11:21

    Ελληνικός τουρισμός 2024 | 18,8 δισ. ευρώ οι εισπράξεις στο 9μηνο (+4,1%), +9,3% οι αφίξεις

  41. 20/11 11:00

    Τουρισμός και Βιώσιμη Ανάπτυξη | Παρουσίαση της πρωτοβουλίας METRON Sustainable Tourism στην Philoxenia

  42. 20/11 10:28

    O κ.Εμμανουήλ Σταματάκης πρόεδρος στην Ε.Ξ. Χανίων - το νέο Δ.Σ.

  43. 20/11 10:14

    Θα μειωθεί η τιμή του ελαιόλαδου;

  44. 20/11 07:10

    Δύο γαστρονομικές κοινότητες στο Λεωνίδιο Αρκαδίας και την Επίδαυρο Αργολίδας

  45. 20/11 07:07

    Δήμος Πάρου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού

  46. 20/11 07:01

    Δήμος Παλαιού Φαλήρου: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την πολιτιστική κληρονομιά και τουριστική ανάπτυξη

  47. 20/11 06:59

    Ουγγαρία: Αναπτυξιακό πρόγραμμα 16 σημείων για την τόνωση του τουρισμού

  48. 19/11 17:32

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ

  49. 19/11 15:30

    ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες

  50. 19/11 15:21

    Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν

  51. 19/11 14:56

    Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά

  52. 19/11 13:49

    Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο

  53. 19/11 13:43

    Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ

  54. 19/11 13:33

    Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι

  55. 19/11 13:14

    Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια

  56. 19/11 12:29

    Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.

  57. 19/11 12:04

    Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....

  58. 19/11 10:47

    Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο

  59. 19/11 10:04

    Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά

  60. 19/11 09:32

    Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford

  61. 19/11 04:11

    Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών

  62. 19/11 04:09

    Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού

  63. 19/11 04:05

    Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»

  64. 19/11 04:04

    Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις

  65. 19/11 04:01

    Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου

  66. 18/11 17:51

    MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα

  67. 18/11 16:39

    Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό

  68. 18/11 16:33

    Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη

  69. 18/11 16:05

    Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...

  70. 18/11 15:14

    FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω

  71. 18/11 13:47

    Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια

  72. 18/11 12:14

    Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025

  73. 18/11 12:06

    Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....

  74. 18/11 12:01

    Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού

  75. 18/11 11:54

    Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις

  76. 18/11 11:50

    Sky Express: Ξεκίνησαν καθημερινές πτήσεις Αθήνα - Κωνσταντινούπολη

  77. 18/11 11:33

    Αντώνης Παγώνης | 10ετές πρόγραμμα για την προβολή συγκεκριμένων προορισμών

  78. 18/11 11:32

    CNT: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους 11 κορυφαίους προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη για το 2025

  79. 18/11 11:24

    O Χάρης Θεοχάρης στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού

  80. 18/11 11:04

    Τουρισμός | Τάση για κρατήσεις εκτός αιχμής από τους Βρετανούς

  81. 18/11 10:35

    ΠΟΤΑΠ | Δράσεις για την προβολή του Ολύμπου

  82. 18/11 10:24

    Wyndham Hotels: Νέος αναπτυξιακός κύκλος στην Ελλάδα σε δημοφιλείς και λιγότερο γνωστούς προορισμούς

  83. 18/11 06:05

    EOT | 'Αδεια χρήσης για 3 αφίσες για την «The Corfu Trilogy»

  84. 17/11 16:35

    Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!

  85. 17/11 07:55

    Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου

  86. 17/11 07:14

    Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων

  87. 17/11 07:09

    Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»

  88. 17/11 06:54

    Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία

  89. 17/11 06:21

    Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας

  90. 17/11 04:17

    Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας

  91. 16/11 19:59

    Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα

  92. 16/11 14:10

    CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025

  93. 16/11 11:45

    Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026

  94. 16/11 11:21

    Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά

  95. 16/11 11:20

    Συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Λάρισας και του Ελληνικού Δικτύου Δήμων με Ποτάμια

  96. 16/11 01:13

    Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή

  97. 16/11 01:08

    Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»

  98. 15/11 15:49

    Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025

  99. 15/11 15:12

    Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση

  100. 15/11 15:01

    Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.