back to top

Λιμένας Ηγουμενίτσας: Χρονοδιάγραμμα για τη μαρίνα και αύξηση αντισταθμιστικού τέλους ζητεί ο δήμος

Ο Δήμος Ηγουμενίτσας κατέθεσε τις απόψεις του στη συζήτηση για το για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και τη Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο κ. Παναγιώτη Νταή από την εξέταση του Master Plan καθίσταται σαφές ότι αυτό επιχειρεί να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες του λιμένα και τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις του και να διασφαλίσει την αποδοτική εκμετάλλευσή τους, με στόχο την εύρυθμη εσωτερική λειτουργία της χερσαίας ζώνης λιμένα, την αποφυγή κυκλοφοριακών προβλημάτων εντός αυτής, τη διευκόλυνση των ροών επιβατών και οχημάτων, την εξυπηρέτηση των επιβατών, χρηστών και εργαζομένων στον λιμένα, καθώς και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στα πλοία, σε συνθήκες ασφάλειας. Δεν περιλαμβάνει όμως, όπως σημειώνει κανένα θετικό αποτύπωμα, για την ευρύτερη αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής και δεν συμβάλλει δυναμικά στην τοπική και περιφερειακή, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και στην αύξηση των εισοδημάτων και της απασχόλησης

Κατά τον δήμαρχο το προτεινόμενο Master Plan επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στο υπάρχον, η εφαρμογή ορισμένων εκ των οποίων, ενδέχεται να επιφέρει αλλαγές στον χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία του λιμένα, με προφανείς κινδύνους για την χωροταξική οργάνωση και το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής, καθώς δίνει έμφαση σε εμπορευματικές και βιομηχανικές δραστηριότητες, μετατρέποντας το λιμάνι σε βιομηχανική ζώνη, μειώνοντας την αισθητική και περιβαλλοντική του αξία.

Παράλληλα, τονίζει ότι η εξέλιξη αυτή εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την μείωση της αξίας των ακινήτων (αστικών ακινήτων σε περιοχές γύρω από το λιμάνι, επαγγελματική στέγη, αγροτεμάχια, τουριστικά ακίνητα σε όλη την παράκτια ζώνη της Θεσπρωτίας από την Πέρδικα έως την Σαγιάδα). Το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε σε ανάλογες περιπτώσεις μετατροπής του χαρακτήρα των λιμένων στο Δυρράχιο (Αλβανία), τη Ριέκα (Κροατία) και τον Τάραντα (Ιταλία).

Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος εξέφρασε την αντίθεσή του στις βασικές προβλέψεις του Master Plan και ζητεί τη διενέργεια μιας ουσιαστικής διαβούλευσης μεταξύ του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσα  και των τοπικών φορέων, για την επανεξέτασή του με βάση μία σειρά μη-διαπραγματεύσιμες αρχές.

Μεταξύ άλλων ζητείται να υπάρξει σαφής αναφορά και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή και λειτουργία της Μαρίνας Ηγουμενίτσας, καθώς και για την υλοποίηση των αναγκαίων έργων αναβάθμισης των υποδομών και εγκαταστάσεων των καταφυγίων σκαφών Πλαταριάς, Συβότων και Σαγιάδας. Επισημαίνεται ότι στην Πλαταριά και τη Σαγιάδα, τα καταφύγια χαρακτηρίζονται αλιευτικά, ως εκ τούτου πρέπει να διασφαλιστεί η ακώλυτη άσκηση αυτής της δραστηριότητας. Στο καταφύγιο τουριστικών σκαφών Συβότων, πρέπει να προβλεφθεί η διευκόλυνση της άσκησης αλιευτικής δραστηριότητας.

Εξάλλου, για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που θα προκύψουν για το Δήμο από την εφαρμογή του Σχεδίου, ζητείται από την Κυβέρνηση, σημαντική αύξηση του ποσοστού του ειδικού αντισταθμιστικού τέλους, ώστε να καλυφθεί απολύτως το κόστος συντήρησης, αποκατάστασης αλλά και αναβάθμισης – επέκτασης όλων των δημοτικών υποδομών και υπηρεσιών.

+ posts

Η δημοσιογράφος Σοφία Κοντογιάννη έχει εργαστεί στις εφημερίδες Ναυτεμπορική (ταξιδιωτικό ρεπορτάζ) και Καλημέρα (τουριστικό ρεπορτάζ), στο τηλεοπτικό Κανάλι 5 (ως αρχισυντάκτρια και συμπαρουσιάστρια των ταξιδιωτικών εκπομπών και ) καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό 9.84 (εκπομπή Τουριστικό Περισκόπιο).

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Εγγραφείτε στο Newsletter

Για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα.

Follow Us