Koρωνοϊός: Τι κάνουν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις για να επιβιώσουν - Παραδείγματα από Lufthansa, FTI, BMW, Ford και Puma

14-04-20 | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καθώς η Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται υπό αυστηρούς περιορισμούς για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού ο αντίκτυπος της πανδημίας γίνεται όλο και πιο αισθητός στην πραγματική οικονομία και τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI), αναμένεται ύφεση μεταξύ 3% και 6% για τη γερμανική οικονομία, το τρέχον έτος, προϋποθέτοντας περιστολή της οικονομικής δραστηριότητας έως το πολύ 1,5 μήνα. Το BDI εκτιμά επίσης την υποχώρηση του παγκόσμιου ΑΕΠ, λόγω της πανδημίας, σε 3%, ενώ οι απώλειες για το παγκόσμιο εμπόριο υπολογίζονται σε 3%-5% περίπου.

Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων (DIHK) σε 15.000 επιχειρήσεις-μέλη του διαφόρων μεγεθών και από όλους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας, την τελευταία εβδομάδα Μαρτίου τουλάχιστον 1 στις 5 (20%) επιχειρήσεις διαβλέπουν σοβαρό κίνδυνο αναστολής της λειτουργίας τους (πτωχεύσεις). Μάλιστα, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει σε 40% στις επιχειρήσεις από τους κλάδους τουρισμού και φιλοξενίας/εστίασης, οι οποίες πλήττονται ακόμη σκληρότερα. Εντύπωση προκαλεί δε ο υψηλός βαθμός ανησυχίας που καταγράφεται μεταξύ των εταιρειών του εξαιρετικά στιβαρού γερμανικού “Mittelstand”, όπου το 10% των παραδοσιακά ισχυρών ΜΜΕ υψηλής κεφαλαιοποίησης και ρευστότητας διαβλέπει άμεσο υπαρξιακό κίνδυνο.

Ας δούμε ενδεικτικά πως επηρεάζονται κάποιοι γερμανικοί κλάδοι και γερμανικές επιχειρήσεις υψηλής κεφαλαιοποίησης:

Τραπεζικός κλάδος

Η απότομη αύξηση των πτωχεύσεων έχει, αντικειμενικά, ισχυρό αντίκτυπο στο τραπεζικό σύστημα, το οποίο πιέζεται αισθητά από την αναστολή εξυπηρέτησης των δανειακών υποχρεώσεων των εταιρειών που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας. Ωστόσο, σύμφωνα με την έως τώρα εκτίμηση, ο κίνδυνος δεν απειλεί προς το παρών τη συστημική σταθερότητα των εγχώριων τραπεζικών ιδρυμάτων.

Κλάδος αυτοκινητοβιομηχανίας

Ήδη από τα μέσα Μαρτίου και με αρχικό ορίζοντα τις 19 Απριλίου ο εγχώριος γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW έχει αναστείλει, την παραγωγή νέων οχημάτων σε όλα τα ευρωπαϊκά εργοστάσιά του, λόγω δραστικού περιορισμού της εγχώριας και διεθνούς ζήτησης.

Παράλληλα, έχει θέσει περί τους 20.000 εργαζομένους της, σε 4 μεγάλες γραμμές παραγωγής στη Γερμανία, σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. Οι πωλήσεις της BMW παγκοσμίως, το 1ο τρίμηνο του έτους, σημείωσαν πτώση 20,6%, με την αγορά της Κίνας να υποχωρεί ραγδαία το Φεβρουάριο, ενώ οι πωλήσεις σε Ευρώπη και Β. Αμερική να κατακρημνίζονται αντίστοιχα το Μάρτιο, με το 80% των αντιπροσωπειών της εταιρείας στην Ευρώπη και το 70% στις ΗΠΑ να έχουν αναστείλει πλήρως τη λειτουργία τους.

Στην ίδια κατεύθυνση και η αυτοκινητοβιομηχανία Ford, η οποία είχε ήδη από τα μέσα Μαρτίου αναστείλει την παραγωγή οχημάτων στα εργοστάσιά της στη Γερμανία (Κολωνία και Σαρλούις), ανακοίνωσε την παράταση της αναστολής έως και την 4 Μαΐου τουλάχιστον.

Γερμανικές επιχειρήσεις

- Η εγχώρια κορυφαία εταιρεία αθλητικών ειδών Puma ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον για το μήνα Απρίλιο το Δ.Σ. του Ομίλου δεν θα λάβει μισθό λόγω της τρέχουσας οικονομικής κρίσης ενώ έχει προταθεί και η αναστολή καταβολής μερίσματος στους μετόχους, για το τρέχον έτος.

- Ο γερμανικών συμφερόντων διεθνής Όμιλος FTI Touristik, με έδρα το Μόναχο, θεωρούμενος ως ο 3ος μεγαλύτερος Όμιλος τουριστικών υπηρεσιών στην Ευρώπη, με 12.000 εργαζομένους και κύκλο εργασιών 4,1 δισ. ευρώ το 2019, ανακοίνωσε ότι πρόκειται να καταφύγει στις τραπεζικές εγγυήσεις του δημοσίου, μέσα από τα προγράμματα που έχει ανακοινώσει η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση, για τη λήψη δανείου προκειμένου να διασφαλίσει τη λειτουργία του για τους επόμενους 12 μήνες.

- Η γνωστή γερμανική αλυσίδα εστίασης VapianoAG, μέλος του διεθνούς ομώνυμου ομίλου, με 55 εστιατόρια σε όλη τη Γερμανία και πάνω από 3.000 εργαζομένους, η οποία αντιμετώπιζε προβλήματα ρευστότητας ήδη προ της τρέχουσας κρίσης, εισήλθε στις 2 Απριλίου επισήμως σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της (πτώχευση).

- Ο εθνικός αερομεταφορέας Lufthansa έχει παροπλίσει προσωρινώς >90% του στόλου του (περίπου 700 από τα 760 αεροπλάνα που διαθέτει), ενώ ήδη χιλιάδες εργαζόμενοί του έχουν τεθεί σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. Στόχος είναι το μέτρο να επεκταθεί σε περίπου 31.000 εργαζομένους από το συνολικό προσωπικό του, με ορίζοντα μάλιστα την 31 Αυγούστου 2020.

Σημειώνεται ότι, η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο του.

διαβάστε ακόμα

Πώς εξελίχθηκε ο τζίρος καταλυμάτων και εστίασης στις Κυκλάδες τη θερινή σεζόν
Αμερικανικός τουρισμός: Το 7% θα ταξιδέψει περισσότερο στο εξωτερικό εξαιτίας την εκλογής Τραμπ
Τουρισμός | Ο Όμιλος Anex πρόσθεσε 120 ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025, φτάνοντας τα 700
FedHATTA/ HATTA: Δυναμική συμμετοχή στην 39η έκθεση Philoxenia - Ο πολιτιστικός τουρισμός όχημα για επέκταση της σεζόν
Το νέο Δ.Σ. του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων
Ryanair: Νέες συνδέσεις με Χανιά και Ρόδο από το Μπόρνμουθ το 2025
Enterprise Greece: Webinar για την ανάδειξη ελληνικών ποιοτικών προϊόντων στο Ην. Βασίλειο
Aegean Airlines: 6 νέες συνδέσεις εσωτερικού από Ηράκλειο και Ρόδο για το καλοκαίρι του 2025
EasyJet: Νέες συνδέσεις με Αθήνα και Καλαμάτα το καλοκαίρι του 2025
SkyAlps: Nέα καλοκαιρινή σύνδεση Bolzano - Κεφαλονιά