Το 2020 διαγράφηκε μελανό και για τον ταξιδιωτικό «γίγαντα» Expedia ο οποίος επλήγη όπως και άλλοι κολοσσοί από την η πανδημία του κορωνοϊού και από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που τη συνόδευσαν καθ ’όλη τη διάρκεια του έτους.
Ειδικότερα, το 2020 τα έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 57% στα 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια και οι ακαθάριστες κρατήσεις κατά 66% στα 36,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, σύμφωνα με ανακοίνωση της Expedia η οποία συνόδευσε τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου. Εξάλλου, ο όμιλος σημείωσε ζημία σε κάθε τρίμηνο του 2020, μετά από τρία συνεχόμενα κερδοφόρα τρίμηνα το 2019.
Επιπλέον, οι μετοχές της Expedia μειώθηκαν ελαφρώς, αφού το τρίμηνο των διακοπών εξανέμισε τις προσδοκίες για έσοδα (920 εκατομμύρια δολάρια) και κέρδος (- 2,64 δολάρια ανά μετοχή). Οι αναλυτές ανέμεναν έσοδα 1,12 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη ανά μετοχή - 1,97 δολάρια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Expedia, Peter Kern, ανέφερε ότι οι εγκρίσεις των εμβολίων αποτελούν «σημάδι ελπίδας», ωστόσο η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, εξακολουθούν να «χτυπούν» βάναυσα τον όμιλο.
Σημειώνεται ότι οι ταξιδιωτικές δαπάνες των ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 42% το 2020 σε 679 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Tourism Economics. Η βιομηχανία ανέκαμψε μετά το lockdown του Μαρτίου τον περασμένο χρόνο, αλλά παραμένει πολύ κάτω από τα κανονικά επίπεδα με το τρέχον κύμα της πανδημίας.
Η Expedia Group, που εδρεύει στο Σιάτλ, εκτός από την κορυφαία Expedia.com, περιλαμβάνει ταξιδιωτικά brands όπως Vrbo, Orbitz, Hotwire, Trivago, Hotels.com και Egencia.
Τέλος, ένα φωτεινό σημείο για την Expedia είναι η πλατφόρμα ενοικίασης διακοπών Vrbo, η οποία έχει τώρα υψηλότερα έσοδα ανά διανυκτέρευση σε σχέση με την υπόλοιπη δραστηριότητα διαμονών της εταιρείας.