Η Φάρμα Ρόδου είναι η πρώτη πανελλαδικά τουριστική επιχείρηση που λανσάρει τα δικά της NFT. Σε συνεργασία με την εταιρία Dingo Phygital, σκοπός του project είναι αφενός η εκμετάλλευση νέων τρόπων ψηφιακής προβολής στο Web 3.0 και παράλληλα η είσοδος του αξιοθεάτου σε τεχνολογίες που θα δούμε να ανθίζουν τα επόμενα χρόνια.
Μάλιστα, στους στόχους της Φάρμας Ρόδου είναι τα επόμενα χρόνια να συνδυάσει την τεχνολογία NFΤs με το Metaverse, ούτως ώστε η εμπειρία της Φάρμας Ρόδου να μεταφερθεί ολόκληρη στον ψηφιακό κόσμο.
Τα NFTs (non-fungible token) είναι tokens στο blockchain και αντιπροσωπεύουν την ιδιοκτησία μοναδικών αντικειμένων. Τα τελευταία δύο χρόνια τα NFTs έχουν λάβει μεγάλη δημοτικότητα, τέτοια ώστε η αγοραπωλησία NFTs να ξεπεράσει φέτος σε τζίρο τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Brands όπως η Adidas, η Coca-Cola, το NBA και πολλές άλλες έχουν λανσάρει τα δικά τους NFT, χρησιμοποιώντας τα κυρίως ως εργαλείο προβολής.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αγορά NFTs πρόκειται να έχει ραγδαία ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει σε εταιρίες και δημιουργούς περιεχομένου να συνδεθούν με την κοινότητα και τους πελάτες τους, να δημιουργήσουν αποκλειστικά προνόμια, να προσεγγίσουν νέα κοινά και να αναπτύξουν νέες υπηρεσίες.
Αρκεί να σκεφθεί κανείς, πως ένα NFT δεν είναι απλά μια εικόνα, αλλά μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα δικαίωμα, όπως π.χ. της ιδιοκτησίας ενός φυσικού αντικειμένου, τη δυνατότητα συμμετοχής σε ένα κλειστό club, το δικαίωμα λήψης μιας συγκεκριμένης υπηρεσίας από μια εταιρία κ.α.
Η συλλογή με NFTs που δημιουργήθηκε έχει τίτλο “Kevin Ostrich Club” παίρνοντας το όνομα της από τον Kevin, τον πιο γνωστό στρουθοκάμηλο της Φάρμας και αποτελείται από 1000 μοναδικά NFTs.
Ο χρήστης μπαίνει στην ιστοσελίδα της Φάρμας Ρόδου και αφού συνδεθεί με το πορτοφόλι του για κρυπτονομίσματα (π.χ. MetaMask) είναι σε θέση να κάνει «mint» δηλαδή να εξάγει και να αποκτήσει ένα τυχαίο NFT ανάμεσα στα 1000 που διαθέτει η συλλογή.
Στη συνέχεια το NFT μπορεί να το κρατήσει αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά του ή ακόμα και να το πουλήσει σε υψηλότερη τιμή.
Ένα NFT μπορεί να μην είναι απλώς συλλεκτικό, αλλά να ανταποκρίνεται σε κάποιο δώρο ή παροχή από την επιχείρηση (τα λεγόμενα «perks»). Στη Φάρμα Ρόδου, κάθε NFT της συλλογής που αποκτιέται από το χρήστη ισοδυναμεί με κάποιο δώρο. Όσο πιο σπάνιο είναι το NFT τόσο καλύτερο είναι και το δώρο. Μεταξύ αυτών:
Μέχρι σήμερα υπάρχουν αρκετά παραδείγματα χρήσης NFTs σε διάφορους κλάδους, ωστόσο η εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας στον τουρισμό είναι κάτι που τώρα ξεκίνησε να εφαρμόζεται.
Σύμφωνα με την Dingo Phygital, την εταιρία που υλοποίησε την καμπάνια NFΤ για τη Φάρμα Ρόδου, υπάρχουν εξαιρετικά πολλές εφαρμογές των NFT στον τουριστικό κλάδο, οι περισσότερες από τις οποίες είναι ακόμα ανεξερεύνητες. Για παράδειγμα, τα NFTs θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν την παραδοσιακή «members club» μιας ξενοδοχειακής αλυσίδας, ή να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός club προνομίων για τουριστικές εκδρομές και εκπτώσεις.