Η Eurobank υλοποιεί το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός («Πρόγραμμα») για 13η διαδοχική χρονιά, με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού «οικοσυστήματος».
Το Πρόγραμμα, που έχει υποστηρίξει έως σήμερα περισσότερες από 52.000 επιχειρήσεις, προσφέρει φέτος νέα προνόμια και ανταγωνιστικές, αναβαθμισμένες λύσεις τραπεζικών προϊόντων & υπηρεσιών, καθώς και λοιπών υπηρεσιών, που παρέχονται μέσω συνεργειών στο πλαίσιο ενός δυναμικού δικτύου συνεργατών, προς όλες τις τουριστικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας και όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών της, αλλά και της Χαλκιδικής.
Η παρουσίαση του Προγράμματος έγινε τη Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2023, από τη Γενική Διεύθυνση Retai Business Banking της Eurobank, στο Eurobank Hub, στη Νέα Ιωνία Αττικής, παρουσία του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου της Eurobank, κ. Αντρέα Αθανασόπουλου.
Ο κ. Α. Αθανασόπουλος υπογράμμισε τη διαχρονική δέσμευση της Τράπεζας στην ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού κλάδου, ο οποίος συμβάλλει ουσιαστικά στην αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ, που ανακάμπτει δυναμικά μετά την υγειονομική κρίση, με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις για το 2022, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, να προσεγγίζουν προ-πανδημικά επίπεδα φθάνοντας τα €17,6 δισ..
Με δεδομένη την ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας, στόχος της αναβαθμισμένης ολιστικής στρατηγικής της Eurobank είναι να ενισχύσει τη δυναμική του τουρισμού να παράγει αξία για την οικονομία, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να απαντήσουν σε πέντε (5) μεγάλες προκλήσεις: τη διατήρηση της ανθεκτικότητάς τους σε συνθήκες κρίσης με την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων, την ψηφιακή τους αναβάθμιση, τις βιώσιμες παρεμβάσεις για τον περιορισμό του ενεργειακού τους κόστους, την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό και την εξασφάλιση αναβαθμισμένων και ασφαλών υποδομών.
Την ενημερωτική εκδήλωση για το Business Banking Τουρισμός 2023 παρακολούθησαν, συνολικά, περισσότεροι από 400 εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με φυσική ή ψηφιακή παρουσία. Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι νέες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Τράπεζα με πρωτοποριακές λύσεις, όπως το ανταγωνιστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα με προνομιακό επιτόκιο POS Cash Advance, αλλά και το πρόγραμμα Eurobank Ανάπτυξη, που υποστηρίζει επιχειρήσεις οι οποίες ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν επενδύσεις μέσω της ένταξής τους σε αναπτυξιακά προγράμματα της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027 («Αναπτυξιακά Προγράμματα»).
Θέτοντας τις τουριστικές επιχειρήσεις στο προσκήνιο, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, κ. Αντρέας Αθανασόπουλος, δήλωσε:
«Με τις προβλέψεις για την πορεία του Τουρισμού το 2023 να κάνουν λόγο για μία χρονιά ισχυρών αποτελεσμάτων, ο στόχος που τίθεται είναι η περαιτέρω ενίσχυση της ανθεκτικότητας του κλάδου. Αυτό θα επιτευχθεί με τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητάς του, απαντώντας σε μεγάλες προκλήσεις όπως η ανάπτυξη σύγχρονων επιχειρηματικών, διαφοροποιημένων μοντέλων και η υποστήριξη επενδύσεων σε κρίσιμες υποδομές.
Η Eurobank με μακροχρόνια δέσμευση στη στήριξη του εγχώριου τουριστικού «οικοσυστήματος», παρέχει σε επιχειρήσεις του κλάδου αναβαθμισμένα προϊόντα και υπηρεσίες, ενισχύοντας την ρευστότητα, την επενδυτική δραστηριότητα και τον εκσυγχρονισμό στη συνολική «αλυσίδα αξίας» που σχετίζεται με τον Τουρισμό, μια διαχρονική «ατμομηχανή» ανάπτυξης στην ελληνική οικονομία. Το μήνυμά μας είναι ένα και ξεκάθαρο: η επιτυχία στον τουρισμό είναι μία συνάρτηση διαρκούς προσαρμογής και επενδύσεων.».
Ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), κ. Άρης Ίκκος, ο οποίος παρουσίασε τα συμπεράσματα έρευνας με θέμα Ανάπτυξη του τουρισμού με σχέδιο – προϊόντα, αγορές, επενδύσεις, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Η μέχρι στιγμής ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα υπήρξε σε μεγάλο βαθμό αυθόρμητη. Καθώς, όμως, η Ελλάδα αποτελεί πλέον έναν από τους πιο δημοφιλείς και ανεπτυγμένους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, η διατήρηση της θέσης αυτής και η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού χρειάζεται συνεκτικό σχεδιασμό και μάλιστα σε επίπεδο προορισμού ώστε να παρέχεται μια σύνθετη και ελκυστική εμπειρία στους τουρίστες. Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης θέτει τη βάση για αυτόν τον σχεδιασμό.».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Γενικός Διευθυντής Retail Banking της Eurobank, κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, υπογράμμισε ότι η Τράπεζα αναγνωρίζει τις ανάγκες του τουριστικού κλάδου και βρίσκεται έμπρακτα δίπλα στους επιχειρηματίες. Τονίζοντας πως, και φέτος, τα μηνύματα που έρχονται από όλες τις πλευρές είναι πολύ θετικά, παρουσίασε το ολιστικό πλάνο της Eurobank για την ενίσχυση του τουριστικού οικοσυστήματος, τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, τα προνόμια καθώς και τις διευκολύνσεις που τίθενται στη διάθεση των επιχειρήσεων.
Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Τράπεζας & επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Retail Business Banking, κ. Δημήτρης Οικονόμου, συνόψισε τα κύρια συμπεράσματα της εκδήλωσης.
Business Banking Τουρισμός | Λύσεις σε 3 άξονες
Το Business Banking Τουρισμός στηρίζει ολιστικά το επιχειρηματικό «οικοσύστημα» του ελληνικού τουρισμού, προσφέροντας προϊόντα και τραπεζικές υπηρεσίες, καθώς και λοιπές υπηρεσίες που παρέχονται από τρίτες εταιρείες, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των επιχειρήσεων σε περιβάλλον υψηλού ανταγωνισμού και μεταβαλλόμενων προκλήσεων. Το αναβαθμισμένο Πρόγραμμα προσφέρει ανταγωνιστικά προνόμια και λύσεις σε τρεις (3) άξονες:
Προγράμματα ενίσχυσης της ρευστότητας
Αξιοποίηση Αναπτυξιακών Προγραμμάτων μέσω του Eurobank Ανάπτυξη, του πλαισίου υπηρεσιών υποστήριξης των επιχειρήσεων, σε όλα τα στάδια συμμετοχής τους σε Αναπτυξιακά Προγράμματα.
Στήριξη για την αναβάθμιση των επιχειρήσεων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους με μία σειρά υπηρεσιών από τρίτες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά.
Η Eurobank ενθαρρύνει την ανάπτυξη συνεργειών εντός του τουριστικού «οικοσυστήματος» καθώς οι επιχειρήσεις λαμβάνουν πρόσβαση σε υπηρεσίες, με προνομιακούς όρους, από εξειδικευμένους συμβούλους της εγχώριας και της διεθνούς αγοράς στους εξής τομείς:
Η εκδήλωση στην Αθήνα εντάσσεται στο πλαίσιο σειράς ενημερωτικών δράσεων σε έξι (6) περιοχές της χώρας. Θα ακολουθήσουν επόμενες στη Θεσσαλονίκη (22.03.2023) και στα Χανιά (27.03.2023) ενώ εντός Απριλίου ενημερωτικές δράσεις προγραμματίζονται στην Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο και τη Ρόδο.