Άλλοι δημοσιεύουν vegan λιχουδιές και άλλοι τις πιο περίεργες συνταγές που μπορεί να έχει το διαδίκτυο. Τα food blogs δεν είναι απλώς μόνο μια μαγειρική τάση. Διαβάστε το θέμα από την DW...
Σε μια θεατρική σκηνή, κάτω από έντονα φώτα κάπου στο Βερολίνο είναι στημένη μια ψησταριά. Πάνω σε αυτή λιώνει το κασέρι πάνω σε ζαμπόν και κράκερ. Στη σκηνή στέκεται και ο Λούκας Ντίστελ. Μαζί με τον Γιόναταν Λέφελμπαϊν δημιούργησε πριν από δυο χρόνια το μπλογκ «Worst of Chefkoch». Σε αυτό συγκεντρώνουν τις πιο περίεργες συνταγές που μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα Chefkoch.de, μια γερμανική ιστοσελίδα με συνταγές που ανεβάζουν χρήστες. Το μπλογκ τους έχει τέτοια επιτυχία που οι δυο ερασιτέχνες μάγειρες δέχονται πλέον προσκλήσεις και μαγειρεύουν τις περίεργες συνταγές τους μπροστά σε κοινό.
Στον κόσμο της μαγειρικής
Οι θεατές μπορούν να δοκιμάσουν φαγητά, όπως τοστ με νουτέλα, μορταδέλα και κασέρι ή κράκερ ογκρατέν, τα οποία μπορεί να μην είναι νόστιμα αλλά σίγουρα προκαλούν γέλιο. Οι Ντίστελ και Λέφελμπαϊν είναι κάτι σαν anti-food blogger. Στη σελίδα τους δεν θα βρει κανείς όμορφες εικόνες, όπως συνηθίζουν πολλοί μάγειρες του ίντερνετ. Ωστόσο έπειτα από δυο χρόνια ύπαρξης το μπλογκ τους έχει 170.000 follower.
Ο Γκίντερ Χίρσφελντερ, ερευνητής πολιτισμού, δεν εκπλήσσεται που υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι πληρώνουν για να παρακολουθήσουν τα σόου των δυο μπλόγκερ. Σε έναν κόσμο μαγειρικής υπερβολικά ηθικό, αυτό είναι ό,τι χρειάζεται, εκτιμά ο καθηγητής από το Πανεπιστήμιο του Ρέγκενσμπουργκ.
Παλιά είχαν ιδεολογίες, σήμερα έχουμε… φαγητό
Ακριβώς το αντίθετο, πάντως αλλά επίσης με επιτυχία, προσφέρει το μπλογκ «Zucker & Jagdwurst» της Ιζαμπέλ Φρίντριχ και της Γιούλια Στέφαν. Οι δυο γυναίκες δημοσιεύουν εντυπωσιακές φωτογραφίες στοιβάζοντας γεμιστά κρουασάν, περιχυμένα με σιρόπι. Οι συνταγές τους είναι αποκλειστικά vegan και βρίσκουν μεγάλη ανταπόκριση κυρίως σε γυναίκες μεταξύ 20 και 35, οι οποίες ζουν σε μεγάλες πόλεις, όπως λένε οι ίδιες. Στο Instagram έχουν περίπου 11.000 follower. Σήμερα η διατροφή είναι ό,τι ήταν η μουσική τη δεκαετία του '60, λέει η 24χρονη Ιζαμπέλ.
Σε αυτό συμφωνεί και ο επιστήμονας Χίρσφελντερ, ο οποίος συγκαταλέγει το μπλογκ των δυο νεαρών γυναικών σε μια ελίτ των μεγαλουπόλεων. «Το φαγητό έχει αποκτήσει μια άλλη λειτουργία. Όταν τη δεκαετία του ‘60 μιλούσε κανείς για διατροφή, μιλούσε συγκεκριμένα για το φαγητό». Στη digital εποχή όμως η διατροφή και τα σχετικά μπλογκ έχουν εξελιχθεί σε σκηνές αυτοπροβολής. Τον εικοστό αιώνα οι άνθρωποι ταυτίζονταν με διάφορες ιδεολογίες, σήμερα το ρόλο αυτό έχουν αναλάβει οι διάφορες «σκηνές» Μια από αυτές είναι και αυτή των food blogs.