Πώς θα μπει η Μακεδονική Κουζίνα στα καλύτερα εστιατόρια και στα μεγάλα ξενοδοχεία

11-01-21 | ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Στρατηγικό σχέδιο δράσης για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων κατήρτισε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τα έτη 2021-2023.

Σύμφωνα με την Περιφέρεια ο αγροδιατροφικός τομέας μαζί με τον τουρισμό αποτελούν την αιχμή του δόρατος στην τοπική οικονομία, με σημαντικότατη συνεισφορά και στην εθνική οικονομία. Κεντρικός στόχος της πολιτικής της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,  είναι η διαρκής ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα και μάλιστα σε συνδυασμό με τον τουρισμό -πολιτισμό, ώστε και οι δύο μοχλοί ανάπτυξης της οικονομίας, μέσα από συνεχή και πολύπλευρη συνέργεια να αξιοποιηθούν στο έπακρο και να μεγιστοποιηθεί η προστιθέμενη αξία τους. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό μπορεί να επενδυθεί το ποσό των 757.000 καθ΄έτος για την υλοποίηση του προγράμματος.

Η υλοποίηση των δράσεων προτείνεται να καλυφθεί από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Επενδυτικών Δαπανών Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας όπως αυτό καταρτιστεί για τα έτη 2021-2023.

Η Μακεδονική Κουζίνα

Η Μακεδονική Κουζίνα αποτελεί, μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του Αγροδιατροφικού τομέα και του τομέα Τουρισμού της Περιφέρειας. Έτσι στηρίζεται ο Γαστρονομικός Τουρισμός, με προτάσεις στους επισκέπτες για ένα απολαυστικό ταξίδι στις γεύσεις, τα υλικά και τις συνταγές ενός τόπου, πλούσιου σε παραδόσεις και γεμάτου αγάπη για καθετί αυθεντικό. Στόχος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι να μπει η Μακεδονική Κουζίνα στα καλύτερα εστιατόρια, στα μεγαλύτερα ξενοδοχεία, που θα προσφέρουν αυθεντικές μακεδονικές συνταγές με χρήση αυθεντικών υλικών της μακεδονικής γης.

Οι δράσεις προώθησης της Μακεδονικής Κουζίνας ενδεικτικά θα περιλαμβάνουν:

-Βελτιστοποίηση/επικαιροποίηση (κειμένων, γραφικών, φωτογραφιών κλπ) των εντύπων, των οδηγών γαστρονομίας , των banner, των αφισών κλπ της Περιφέρειας που θα χρησιμοποιηθούν ως κύριο υλικό παρουσίασης στις εκθέσεις που θα συμμετάσχει η Π.Κ.Μ. και ως βασικό υλικό που θα συνοδεύει τις προσκλήσεις δημοσιογράφων – επαγγελματιών στο χώρο των τροφίμων και ποτών.

-Επανεκτυπώσεις οδηγών γαστρονομίας και εντύπων και αναμνηστικών δώρων

-Βελτιστοποίηση/επικαιροποίηση, εμπλουτισμός και αναπαραγωγή αναμνηστικών αντικειμένων και own – brand προϊόντων με το σήμα της Μακεδονικής Κουζίνας καθώς και σχεδιασμό και παραγωγή νέων αναμνηστικών αντικειμένων και own – brand προϊόντων

-Αναβάθμιση και εμπλουτισμός της υπάρχουσας Ιστοσελίδας για τη Μακεδονική Κουζίνα και ειδικότερα:

- Εξειδικευμένο περιεχόμενο για κάθε κοινό (τουρίστες, δημοσιογράφοι, επαγγελματίες του τουρισμού και της γαστρονομίας κ.α. Έλληνες και ξένοι)

- Καταχώρηση των γεωγραφικών συντεταγμένων κάθε στοιχείου της βάσης (εστιατόρια, οινοποιεία, ξενοδοχεία, σημεία πώλησης πιστοποιημένων προϊόντων κλπ μέλη του Δικτύου, επιχειρήσεις και άτομα που διαθέτουν το σήμα της Μακεδονικής Κουζίνας), ώστε να μπορούν να απεικονίζονται αυτόματα σε διαδραστικό χάρτη (πχ. Google maps) βάσει διαφόρων κριτηρίων

- Παρουσίαση και προώθηση εκδηλώσεων και φεστιβάλ που πρόκειται να λάβει μέρος η Μακεδονική Κουζίνα, καθώς και διαδρομών και περιηγήσεων γαστρονομικού ενδιαφέροντος

- Δυνατότητα registration (για εγγραφή στο e-newsletter και για άλλες υπηρεσίες) και δυνατότητα για user-generated content με δημοσίευση απόψεων, ταξιδιωτικών εμπειριών, συνταγών, κριτικών για εστιατόρια κ.λ.π.

- Παρουσίαση του περιεχομένου σε 2 γλώσσες (αγγλικά, ελληνικά)

- Προτεραιότητα στα χαρακτηριστικά του Responsive design, συμβατό με κινητές συσκευές λογισμικού Android, Ios, Windows/desktop version, tablet version, mobile version

- Μόνιμη ανακατεύθυνση σε ασφαλή Ιστοσελίδα και πιστοποιητικό ασφαλείας SSL για κρυπτογραφημένη μεταφορά δεδομένων.

- Συντήρηση και υποστήριξη (σύνταξη, σχεδιασμός, ανανέωση του περιεχομένου και ανάρτηση, εμπλουτισμός, επικαιροποίηση των δημοσιεύσεων) για τουλάχιστον 4 χρόνια από την παραλαβή του έργου

- Προβολή της Μακεδονικής Κουζίνας σε διαδίκτυο, ιστολόγια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης

-Παραγωγή video (έως δέκα λεπτών) και tv spot για Μακεδονική Κουζίνα με επώνυμο ΣΕΦ επενδεδυμένου μουσικά και υποτιτλισμένου στα ελληνικά και αγγλικά, το οποίο θα αναδεικνύει την Μακεδονία ως τον απόλυτο γαστρονομικό προορισμό. Το βίντεο θα παρουσιάζει τις 7 Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως σταυροδρόμι πολιτισμών και γεύσεων μέσα από τοπία του αστικού περιβάλλοντος και της υπαίθρου. Μηνύματα από τους πρεσβευτές της Μακεδονικής Κουζίνας θα συνοδεύουν το υλικό, προσφέροντας μία ολοκληρωμένη παρουσίαση.

Portofolio προβολής αγροδιατροφικων προϊόντων

Εξάλλου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει σχέδιο για δημιουργία Portofolio προβολής αγροδιατροφικων προιόντων και ψηφιακές εφαρμογές.

Η δημιουργία του συγκεκριμένου «Portfolio» ενδεικτικά μπορεί να περιλαμβάνει:

- Τον σχεδιασμό και την παραγωγή έντυπου και ψηφιακού υλικού – φακέλου προβολής αγροδιατροφικών προϊόντων (τσάντα, έντυπα, χάρτες, dvd, αφίσες, πόστερ, banners, φωτογραφικό υλικό κ.λ.π), καθώς και εμπλουτισμό και επικαιροποίηση/βελτιστοποίηση (κειμένων, γραφικών, φωτογραφιών κλπ) των εντύπων, των χαρτών και των banner της Περιφέρειας που θα χρησιμοποιηθούν ως κύριο υλικό παρουσίασης στις εκθέσεις που θα συμμετάσχει η Π.Κ.Μ. και ως βασικό υλικό που θα συνοδεύει τις προσκλήσεις δημοσιογράφων – επαγγελματιών στο χώρο των τροφίμων και ποτών.

- Τον σχεδιασμό, την παραγωγή και προμήθεια αναμνηστικού καλαθιού αγροτικών προϊόντων που θα προσφέρεται συμβολικά στις εκθέσεις που θα συμμετέχει η ΠΚΜ καθώς και σε επίσημους προσκεκλημένους, αποστολές και αντιπροσωπείες που επισκέπτονται την Κεντρική Μακεδονία.

- Την παραγωγή video spots για την προβολή των εκλεκτών μας προϊόντων, που θα προβάλλονται κατά τη διάρκεια των εκθέσεων στο περίπτερο της Π.Κ.Μ. και θα μπορούν να ανέβουν σε ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. YouTube)

- Τη δημιουργία ντοκιμαντέρ για την ανάδειξη της ΠΚΜ ως τουριστικό και γαστρονομικό προορισμό καθώς των τοπίων, της κουλτούρας, των πολιτιστικών ηθών και των παραδόσεων των τοπικών κοινωνιών.

- Τη δημιουργία portal για την προβολή της Π.Κ.Μ. με την ψηφιοποίηση του «portfolio» που θα παραπέμπουν στους ιστοτόπους των εμπλεκομένων φορέων της Περιφέρειας (επαγγελματικές ενώσεις, μεταποιητικές επιχειρήσεις, κ.λ.π.).

- Τη δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών (για κινητά και tablets, διαδραστικές και εικονικές γαστρονομικές διαδρομές, διαδραστικά σημεία πληροφόρησης κ.α)

- Την επικαιροποίηση/βελτιστοποίηση και αναπαραγωγή αναμνηστικών δώρων καθώς και σχεδιασμό και παραγωγή νέων αναμνηστικών δώρων (ενδεικτικά αναφέρονται usb sticks, στυλό, laces, τσάντες κλπ) που θα μοιράζονται στις εκθέσεις ή θα προσφέρονται σε κατάλληλα επιλεγμένα πρόσωπα που μπορούν να ενισχύσουν τη διαδικασία προβολής των αγροδιατροφικών προϊόντων της Περιφέρειας.

 

διαβάστε ακόμα

ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο