Τα καινοτότομα βιώσιμα τρόφιμα κερδίζουν σταθερά έδαφος στον χώρο της υψηλής γαστρονομίας.
Έτσι είχαν την τιμητική τους και στην 34η διοργάνωση της σημαντικότερης έκθεσης υψηλής γαστρονομίας της Ισπανίας και μία εκ των σημαντικότερων παγκοσμίως, Salón Gourmets η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Μαδρίτη.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κατά τη διάρκεια του τετραημέρου της έκθεσης, περί τους 70.00επαγγελματίες του κλάδου επισκέφθηκαν την έκθεση. Οι εκθέτες ξεπέρασαν τους 1.500, ενώ οι 700 συμμετείχαν για πρώτη φορά, μέσω των οποίων παρουσιάστηκαν περισσότερα από 37.000 προϊόντα υψηλής γαστρονομίας, που περιλαμβάνουν όλες τις κατηγορίες προϊόντων, από ποτά, γαλακτοκομικά, κρέατα και μπαχαρικά έως καινοτόμα προϊόντα και τυποποιημένα τρόφιμα. Σε σύγκριση με τα μεγέθη του 2019, οπότε είχε πραγματοποιηθεί, προ πανδημίας, η 33η διοργάνωση της έκθεσης, τόσο η επισκεψιμότητα όσο και ο αριθμός των εκθετών ήταν μειωμένα, ωστόσο η μείωση αυτή οφείλεται αποκλειστικά στην πανδημία, χωρίς η έκθεση να υστερεί σε αίγλη και σπουδαιότητα. Αντίθετα, από την έως τώρα εμπειρία, η φετινή διοργάνωση χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα πρωτοποριακή, ενώ καθ’ όλη τη διάρκειά της υπήρχε έντονη κινητικότητα και δυναμική.
Η έκθεση είχε δέκα θεματικές δραστηριοτήτων, μεταξύ άλλων ιχθυηρά, οίνοι, παιδικά γεύματα, καινοτόμες ιδέες, βιολογικά προϊόντα, ελαιόλαδο και γευσιγνωσίες σε κατηγορίες τυριών και αλλαντικών, οι οποίες επικεντρώθηκαν σε συγκεκριμένα προϊόντα και περιοχές, όπως της πόλης της Αλμερίας στην Ισπανία.
Ιδιαίτερη βαρύτητα είχαν τα καινοτόμα και βιώσιμα τρόφιμα, αφού είχαν το δικό τους χώρο έκθεσης Innovation και Organic Exhibition Area, όπου και παρουσιάστηκαν προϊόντα, όπως ρόφημα από κάκτο, κροκέτες σοκολάτας, παγωτό κρασιού, πικάντικη μπίρα, ποτό από ταμπάκο κ.α. Παράλληλα, όπως και κάθε έτος, έτσι και φέτος δόθηκαν βραβεία σε τέσσερις κατηγορίες:
Καινοτομία, Παρουσίαση, Πολυχρηστικότητα και Εφευρετικότητα καθώς και για τα Βιολογικά και διατροφικά ολοκληρωμένα προϊόντα, βραβείο που εντάχθηκε για πρώτη φορά στην εν λόγω διοργάνωση. Επιπλέον, διοργανώθηκε μία σειρά δράσεων και διαγωνισμών, όπως ο 26ος Διαγωνισμός Σομελιέ, ο 11ος Διαγωνισμός Τυριών και άλλα, όπως ο 27ος Διαγωνισμός Κοπής Χαμόν (το γνωστό ισπανικό χοιρομέρι-προϊόν ΠΟΠ).
Επιπλέον, ο κρατικός ισπανικός Οργανισμός προώθησης εξαγωγών και προσέλκυσης επενδύσεων ICEX, με αφορμή τη Salón Gourmets, διοργάνωσε, στους χώρους της έκθεσης, το Hosted Buyers Program, στο οποίο διεθνείς εταιρείες του τομέα παρευρέθηκαν προσκεκλημένες, προκειμένου να κλείσουν εμπορικές συμφωνίες.
Βασικό χαρακτηριστικό και σε αυτή τη διεθνή έκθεση, που πραγματοποιείται στην ισπανική πρωτεύουσα, ήταν η έντονη διάθεση του κοινού για επαναφορά στην κανονικότητα, το οποίο στις εκθέσεις ερμηνεύεται, ως συμμετοχή διά φυσικής παρουσίας και ως δυναμική παρουσία των εταιριών, με εντυπωσιακά καλοσχεδιασμένα και μοντέρνα περίπτερα, έντονη επισκεψιμότητα όλες τις ημέρες της έκθεσης από τους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι ήταν και οι μόνοι που μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στην έκθεση -το αντίτιμο εισόδου ανερχόταν στα 20 ευρώ-, δίνοντας έτσι προστιθέμενη αξία και αυξημένο ανταγωνισμό για τος εκθέτες του εμπορικού γεγονότος. Πραγματοποιούνταν δε σχεδόν σε όλα τα περίπτερα, ιδίως τις δύο πρώτες ημέρες, συνεχώς μικρά δρώμενα και εκδηλώσεις δικτύωσης και γευστικών δοκιμασιών προϊόντων, καφέδων, τροφίμων, ποτών κ.α.
Τέλος, η έκθεση διέθετε ειδικό χώρο, αφιερωμένο σε ομιλίες και παρουσιάσεις σημαντικών σεφ, εστιατορίων και οργανισμών, οι οποίοι έθεσαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, τις αλλαγές που έχουν προέλθει ενώ μίλησαν για τις καινοτομίες και τις τάσεις που κυριαρχούν. Χαρακτηριστική ήταν η διοργάνωση της 8ος στρογγυλής τραπέζης, στην οποία αναγνωρισμένοι σεφ συζήτησαν για τις τάσεις της εποχής, όπως την χορτοφαγία, την «αργή κουζίνα» (slow food) και την υγιεινή κουζίνα. Η επόμενη διοργάνωση η της Έκθεσης έχει καταρχήν προγραμματιστεί για τον Απρίλιο του 2022.