Γευστικές προτιμήσεις των Ελλήνων τα Χριστούγεννα | Τα μελομακάρονα τρεις φορές πιο δημοφιλή από τους κουραμπιέδες!

28-11-22 | ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι με την οικογένεια κυριαρχεί στο μυαλό των Ελλήνων για την επικείμενη εορταστική περίοδο, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Cookpad, της παγκόσμιας πλατφόρμας συνταγών, που ιδρύθηκε στην Ιαπωνία το 1997 και σήμερα είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 70 χώρες και 30 γλώσσες.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 49% των Ελλήνων θα διοργανώσει τουλάχιστον ένα τραπέζι για άτομα που ζουν εκτός του νοικοκυριού τους, είτε τα Χριστούγεννα είτε την Πρωτοχρονιά με ένα επιπλέον 40% να σχεδιάζει  να κάνει ένα τραπέζι 2-3 φορές μέσα στον Δεκέμβριο. Εκείνοι που μαγειρεύουν περισσότερο για οικογένεια και φίλους κατά τη διάρκεια των γιορτών, είναι τα άτομα  ηλικίας 50+, με 1 στους 10 (ποσοστό που φτάνει το 11%) να διοργανώνει περισσότερα από 4 τραπέζια για καλεσμένους που δεν μένουν στο ίδιο σπίτι με εκείνους.

Η τιμή του φαγητού φέτος -με ποσοστό 29% στο σύνολο των ερωτηθέντων- αναδεικνύεται δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων όταν πρόκειται για τα εορταστικά τους τραπέζια σε σχέση με την  δημιουργία ενός νόστιμου μενού που θα ικανοποιεί τους καλεσμένους, κάτι που αποτελεί την πρώτη ανησυχία, αγγίζοντας το ποσοστό του 40%.

 Ωστόσο, η κατάταξη αυτής της "ανησυχίας για το μαγείρεμα" παρουσιάζει διαφορές μεταξύ της νεότερης και μεγαλύτερης γενιάς, με τους Έλληνες κάτω των 35 ετών να επηρεάζονται περισσότερο από την οικονομική κατάσταση. Μόνο το 42% κάτω των 35 ετών θα φιλοξενήσει περισσότερα από ένα τραπέζια σε σύγκριση με το 53% των ατόμων ηλικίας 50+.

Η Στέλλα Τσάλα, Country Manager της Cookpad στην Ελλάδα δηλώνει: "Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι πάντα μια περίοδος γεμάτη φαγητό, γλυκά και χρόνο με την οικογένεια. Αυτή η έρευνα μόλις επιβεβαίωσε αυτό που ξέρουμε για τους Έλληνες: παρά τις δύσκολες συνθήκες και την αύξηση των τιμών γύρω μας, επιμένουμε να γιορτάζουμε με τους αγαπημένους μας, να κάνουμε δείπνα και να αγαπάμε τα μελομακάρονα! Σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία και η Ουγγαρία, ανησυχούν περισσότερο για την αύξηση των τιμών παρά για τη γεύση, ενώ εμείς βάζουμε πρώτα το φαγητό και την οικογένεια. Βέβαια, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι σχεδόν 1 στους 3 Έλληνες δηλώνει ότι το μεγαλύτερο άγχος του είναι η αύξηση των τιμών, και ειδικά οι νεότεροι".

 Φέτος η Cookpad δημιούργησε το πρώτο της Χριστουγεννιάτικο cookbook με "40 γιορτινές συνταγές για να κάνεις ΘΡΑΥΣΗ!" με σκοπό να εξοικονομήσει χρόνο, κάνοντας το φετινό μαγείρεμα παιχνιδάκι για όλους. 

 Πώς διαφέρουν οι γευστικές προτιμήσεις στις διαφορετικές  ηλικιακές ομάδες;

Οι περισσότεροι Έλληνες (77%) σκοπεύουν να μαγειρέψουν και να σερβίρουν παραδοσιακά εορταστικά φαγητά, πρακτική που αποδεικνύεται δημοφιλής μεταξύ των ηλικιών 35-49 ετών (80%). Τα μελομακάρονα με ποσοστό 35% είναι το αγαπημένο χριστουγεννιάτικο γλυκό για φέτος, ιδίως για τους νεότερους Έλληνες, και συνολικά 3 φορές πιο δημοφιλές από τους κουραμπιέδες (10%). Το πιο δημοφιλές κρεατικό είναι το χοιρινό, παραμένοντας σταθερή γευστική προτίμηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, αλλά πιο δημοφιλές στους 50+ (41%) από ό,τι στους κάτω των 35 ετών (33%).

 Γεωγραφικές διαφορές: επηρεάζει το κόστος των τροφίμων περισσότερο ορισμένες περιοχές;

Οι Κρητικοί ανησυχούν περισσότερο για το κόστος του φαγητού φέτος (41%) με το 57% να εξακολουθεί να διοργανώνει περισσότερα από ένα εορταστικά πάρτι σε σύγκριση με το μέσο όρο του 51% σε όλη την Ελλάδα! Λιγότερη ανησυχία για το κόστος του φαγητού παρουσιάζουν οι Έλληνες που ζουν στη Θράκη (16%) και την Κύπρο (17%), έναντι 29% του μέσου όρου σε όλη την Ελλάδα.

 

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....