Ξένοι θεσμικοί επενδυτές ενδιαφέρονται σοβαρά για επενδύσεις στον ελληνικό τουρισμό, όπως αποκάλυψε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης κ.Πολυχρόνης Γριβέας, μιλώντας σε πάνελ του συνεδρίου Hospitality.next.
Με την είσοδο των ξένων θεσμικών κεφαλαίων, όπως είπε ο κ.Γριβέας, θα δούμε μια αναβάθμιση των υπηρεσιών στις ξενοδοχειακές μονάδες που θα εισέλθουν, καθώς αυτές θα ενταχθούν σε διεθνή brands, δίνοντας τη δυνατότητα για αύξηση της απόδοσης, με παράλληλη υιοθέτηση πρακτικών και υπηρεσιών, που θα ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές των διεθνών αλυσίδων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αστήρ διευκρίνισε ότι τα εν λόγω θεσμικά κεφάλαια προέρχονται από σοβαρά διεθνή funds, που ενδιαφέρονται για μεγάλης δυναμικότητας κλινών ξενοδοχεία, και όχι από τα λεγόμενα "αρπακτικά" ή "γύπες" που ψάχνουν άμεσες κερδοσκοπικές ευκαιρίες. Πρόκειται για θεσμικά κεφάλαια αντίστοιχου βεληνεκούς με αυτά, που κατέθεσαν την πρόταση αγοράς του Αστέρα, είπε χαρακτηριστικά στον συντάκτη αυτών των γραμμών, διευκρινίζοντας, επί τη ευκαιρία, ότι η εξέλιξη του deal του Αστέρα εναπόκειται στην απόφαση του ΣτΕ για τους όρους δόμησης στις τουριστικές κατοικίες.
Ο κ.Γριβέας εκτίμησε ότι θα δούμε τα επόμενα χρόνια έξαρση του φαινομένου ένταξης ελληνικών ξενοδοχείων σε διεθνείς και ελληνικές αλυσίδες, καθώς η τακτική αυτή αυξάνει τις αποδόσεις, μειώνει τα λειτουργικά έξοδα και αναβαθμίζει τις υπηρεσίες. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να επηρεάσει το γενικό μοντέλο all inclusive, που υπάρχει στα περισσότερα ξενοδοχεία στη χώρα μας, καθώς θα έχουν την πίεση από το προϊόν που θα παρέχουν οι μονάδες των αλυσίδων.
Διεθνώς, επίσης, διαβλέπει άνθηση των Super Hichtech Hotels και των πράσινων ξενοδοχείων.
Στο ίδιο πάνελ μίλησαν επίσης:
** Ο γενικός διευθυντής του Daios Cove Luxury Resort & Villas κ.Πάνος Αλμυράντης, ο οποίος υπογράμμισε ότι ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να αναδείξει την διαφορετικότητα των προορισμών και να δώσει έμφαση στις αεροπορικές συνδέσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια των καθιερωμένων προορισμών της χώρας. Είπε ενδεικτικά ότι στο Ηράκλειο από το Λονδίνο και γενικότερα από το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι να επαναφέρει τις πτήσεις της η British Airways πετούσαν μόνο η easyjet και η Monarch, γεγονός αποτρεπτικό για τουρίστες υψηλότερου οικονομικού επιπέδου να επισκεφθούν την Κρήτη, καθώς η συγκεκριμένη πελατεία αποφεύγει τις πτήσεις με τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους.
** Ο διευθυντής μάρκετινγκ του Domes of Elounda κ.Γιώργος Φάσσας, ο οποίος επισήμανε την ανάγκη η Ελλάδα να επενδύσει στο ισχυρό brand name που διαθέτει διεθνώς, ενώ ανέλυσε τις πρακτικές αύξησης των εσόδων για τα ελληνικά ξενοδοχεία, αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες και ta social media, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη πρόσβαση σε πληροφορίες και δεδομένα των πελατών.
Και οι τρεις μετέχοντες στο πάνελ συμφώνησαν ότι πρέπει να χαραχθεί μια εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό, με ορίζοντας 10ετίας, με κοινωνικο-πολιτική συμφωνία, στην οποία θα προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και οι επιχειρήσεις
Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος κ.Πάνος Θωμάκος, διευθυντής της διεθνούς έκδοσης του Tornos News στα αγγλικά, που βρίσκεται από σήμερα στον αέρα (αναλυτικά γι αυτό θα τα πούμε αύριο)