Greek Tourism Expo: Ισχυρή εξάρτηση των μικρών ξενοδοχείων στην Ελλάδα από τις online κρατήσεις

10-12-17 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Μεγάλη εξάρτηση που φθάνει κατά μέσο όρο στο 50% των δωματίων τους, παρουσιάζουν τα ελληνικά ξενοδοχεία μεσαίου και μεγάλου μεγέθους από τους διεθνείς τουρ οπερέιτορ, με τις άμεσες κρατήσεις, οι οποίες παραδοσιακά δεν συνεπάγονται μεγάλο κόστος διασφαλίζοντας το μέγιστο των εσόδων, να συγκεντρώνουν μόλις το 10% στο σύνολο των δωματίων.

Με την υπόθεση ότι η ημερήσια τιμή δωματίου ανέρχεται σε 100 ευρώ, οι άμεσες πωλήσεις αποφέρουν 100 ευρώ για το ξενοδοχείο, τα τουριστικά γραφεία (online και offline) 80 ευρώ, οι whole salers 70 ευρώ και οι τουρ οπερέιτορ 60 ευρώ.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής της Axia Hospitality, κ. Πάνος Λεοντόπουλος, μιλώντας σήμερα Κυριακή στην ημερίδα «Τάσεις και εξελίξεις στη διανομή του ξενοδοχειακού προϊόντος», που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης Greek Tourism Expo, με συντονιστή τον διευθυντή και εκδότη του TornosNews, κ. Γιάννη Γιαννακάκη.

Τα στοιχεία που καθορίζουν το σύστημα διανομής στα μεγάλα ξενοδοχεία είναι ο μεγάλος όγκος των δωματίων, η ισχυρή διείσδυση των τουρ οπερέιτορ και οι οικονομίες κλίμακας. Έτσι, η εξάρτησή τους από τα online τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) φθάνει στο 20% των δωματίων τους, ενώ 10% διατίθεται στην αγορά μέσω τουριστικού γραφείου και άλλο ένα 10% μέσω whole salers.

Συνολικά, το 70% των δωματίων διατίθενται μέσω καναλιών εκτός διαδικτύου (τουρ οπερέιτορ, τουριστικά γραφεία και whole salers, ενώ το υπόλοιπο 30% online μέσω ΟΤΑ ή με απευθείας κράτηση.

Σε online κανάλια το 75% των δωματίων των μικρών ξενοδοχείων

Ωστόσο, στα μικρού μεγέθους ή μπουτίκ ελληνικά ξενοδοχεία, η εικόνα αντιστρέφεται και κυριαρχούν τα online κανάλια, με το μεγαλύτερο ποσοστό (40-45%) των δωματίων να διατίθεται στην αγορά μέσω online τουριστικού γραφείου. Ακολουθούν οι άμεσες πωλήσεις (25-30%), τα τουριστικά γραφεία (15%), οι whole salers (10%) και, τέλος, οι τουρ οπερέιτορ (5%).

Για τα μικρά ξενοδοχεία, το μοντέλο διανομής καθορίζεται από το μικρό αριθμό δωματίων, την περιορισμένη διαθεσιμότητα και το διαφοροποιημένο προϊόν ή κόνσεπτ που προσφέρουν.

Όπως εξήγησε ο κ. Λεοντόπουλος, οι παράγοντες της σωστής διαχείρισης των τιμών και των δωματίων ενός ξενοδοχείου συνοψίζονται ως εξής: τοποθεσία, διεθνείς πτήσεις, μέγεθος ξενοδοχείου, κατηγορία αστέρων, είδος (οικογενειακό, για ενήλικες, corporate κτλ).

Tη σημασία της παρουσίας των ξενοδοχείων στις μεταμηχανές αναζήτησης (metasearch engines) επισήμανε η Industry Manager Trivago Ελλάδας/Κύπρου/Τουρκίας, κ. Χαρά Γεωργιάδου. Όπως είπε η κ. Γεωργιάδου επικαλούμενη στοιχεία έρευνας της Phocuswright, περισσότεροι από ένας στους δύο ταξιδιώτες που κάνουν online αναζήτηση για ταξιδιωτικές υπηρεσίες, χρησιμοποιούν metasearch.

Εξήγησε δε οτι η Trivago, ως τέτοια μηχανή αναζήτησης, διαφέρει ως προς τα online τουριστικά γραφεία στο ότι η κράτηση δεν γίνεται στη πλατφόρμα της, αλλά στα online τουριστικά γραφεία, στα οποία οδηγείται ο χρήστης κατά τη διαδικασία εντοπισμού της πιο ανταγωνιστικής τιμής.

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις