Τρόπους με τους οποίους τα σύγχρονα ελληνικά ξενοδοχεία μπορούν να ξεχωρίσουν στον ανταγωνισμό, στην εποχή του digital marketing, ανέλυσαν ειδικοί από το χώρο της στρατηγικής ψηφιακής πολιτικής στα ξενοδοχεία, σε εκδήλωση για τη Διαφήμιση και Προβολή των ξενοδοχείων, που διοργανώνετα σήμερα στο πλαίσιο της εκθεσης HORECA.
Οι ειδικοί του digital marketing ξενοδοχείων, κ. Π. Παπαχατζής, digital strategist, κ. Σ. Κοντακτσής, Giraffes in the Kitchen, κ. Η. Παντελόπουλος, MRM McCann και κ. Μπάλα Μάτσης, Interweave, συμφώνησαν ότι τα ξενοδοχεία χρειάζονται πλεον έναν ειδικό πλήρους απασχόλησης, για τη διαχείριση της παρουσίας τους στα ψηφιακά κανάλια, αλλα και το κατάλληλο budget για προωθητικές ενέργειες στο ψηφιακό περιβάλλον.
Η ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ στο χώρο των ξενοδοχείων έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία προσεγγίζουν δυνητικούς επισκέπτες καθώς έχει μεταβάλλει τη διαδικασία κράτησης που ακολουθεί ο επισκέπτης, καθιστώντας απαραίτητη τη φροντίδα για θετικές online κριτικές και παρουσία στα social media και αλλα ψηφιακά κανάλια.
Η ποιότητα των υπηρεσιών αλλα και ο συνδυασμός με το κόστος στο οποίο προσφέρονται, τόνισαν οι ειδικοί, αποτελεί απαραίτητο συστατικό των ξενοδοχείων που επιθυμούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, καθώς οι εντυπώσεις που αυτά προκαλούν στους ταξιδιώτες διαχέονται στον ψηφιακό κόσμο (online κριτικές, social media κτλ.) προωθώντας η καταδικάζοντας ένα ξενοδοχείο. Όσο ανεβαίνει το επίπεδο υπηρεσιών, τόσο καλύτερη θα είναι η παρουσία ενός ξενοδοχείου στα social media και λοιπά ψηφιακά κανάλια.
Τα ξενοδοχεία δε μπορούν εύκολα να παρέμβουν στην επιλογή προορισμού. Ωστόσο, εάν οι εμπειρίες που προσφέρουν αντιπροσωπεύουν τον προορισμό (π.χ. Wine tasting), τοτε αποκτούν πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό. Σε αυτή τη λογική, το πακέτο υπηρεσιών στο ξενοδοχείο οφείλει πλέον να διευρυνθεί περιλαμβάνοντας και αλλα στοιχεία πέρα από τη διαμονή, τα οποία σχετίζονται με τον προορισμό.
Οι ειδικοί τόνισαν ακόμα την ανάγκη για προωθητικές ενέργειες στο ψηφιακό περιβάλλον όλο το χρόνο, και όχι μόνο την υψηλή σεζόν, έτσι ώστε να καλλιεργείται το περιβάλλον για την απόφαση ταξιδιού, η οποία είναι μια συναισθηματική διαδικασία.
Σε αυτό το πλαίσιο, η σχέση του ξενοδοχείου με τον επισκέπτη δεν πρέπει να τελειώνει με την αποχώρηση από το ξενοδοχείο, αλλα να συνεχίζεται και μετά από τη διαμονή έτσι ωστε να διασφαλιζεται η προοπτική ότι ο ταξιδιώτης θα ανεβάσει θετικό περιεχόμενο για τη διαμονη του, στο διαδίκτυο.
Απαραίτητα κανάλια digital μάρκετινγκ για να ξενοδοχείο είναι η ιστοσελίδα του, οι ΟΤΑ και οποιοδήποτε κανάλι ταιριάζει στο προφίλ επισκεπτών του ξενοδοχείου. Τα κανάλια αυτά διαφέρουν από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο, και εξαρτώνται από παράγοντες όπως ο προορισμός, το κοινό επισκεπτών του κτλ.
Το digital marketing παρότι δε μπορεί να απαλλάξει τα ξενοδοχεία από τα τουριστικά γραφεία, μπορεί να μειώσει την έκθεση του ξενοδοχείου στο τουριστικό γραφείο, με αποτέλεσμα να αυξάνει την κερδοφορία του ξενοδοχείου ανα πελάτη καθώς διασφαλίζει χαμηλότερα κόστη, επισήμανε ο Digital Strategist, κ. Σταύρος Κοντακτσης.
Άλλωστε τα τουριστικά γραφεία, τόνισαν οι ειδικοί, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως άλλο ένα κανάλι πωλήσεων και μάρκετινγκ.