Τα μυστικά της σωστής διαφήμισης σε διαφορετικά κανάλια social media ανέπτυξε ο digital specialist, κ. Παναγιώτης Παπαχατζής, μιλώντας στην εκδήλωση Διαφήμιση και Προβολή των ξενοδοχείων στο πλαίσιο της έκθεσης HORECA.
Όπως τόνισε ο κ. Παπαχατζής, η διαφήμιση τουριστικών επιχειρήσεων στα social media έχει τη μεγαλύτερη απόδοση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία.
Ωστόσο, απαιτεί πλέον budget καθώς η προσέγγιση που επιτυγχάνουν δωρεάν οι σελίδες του Facebook, του πιο διαδεδομένους social media, έχει συρρικνωθεί δραματικα τα τελευταία χρόνια, και αναμένεται να περιορισθεί δραστικά φέτος.
Διευκρινίζοντας ότι με τη διαφήμιση στα social media απαιτείται η απασχόληση ειδικού, ο κ. Παπαχατζής αναφέρθηκε αναλυτικά στα βήματα για στοχευμένη προσέγγιση των καταναλωτών…
-απαιτείται στόχευση σε συγκεκριμένο κοινό και γνώση αυτού βάσει της client persona των δυνητικών πελατών (ηλικία, φύλο, επάγγελμα, εκπαιδευση, αξίες, λύσεις που ζητούν).
-χρειάζεται η επιχείρηση να γνωρίζει τι επιδιώκει να επιτύχει. Ειδικότερα, πρέπει να δώσει λόγους επιλογής του ξενοδοχείου σε καθεμία από τις φάσεις που οδηγούν σε κράτηση από την ωρα της αναζήτησης μέχρι μετά το τέλος της διαμονής (awareness, evaluation, conversion, retention, advocacy).
-να γνωρίζει σε ποια κανάλια βρίσκονται οι δυνητικοί επισκέπτες βάσει των χαρακτηριστικών τους (χώρα προέλευσης, ηλικία, ενδιαφέροντα). Το Facebook είναι το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρει υψηλό επίπεδο επιλογής κοινού βάσει των προτιμήσεων του, όμως στοχευμένες προωθητικές ενέργειες μπορούν, ανάλογα με το προφίλ του κοινού-στόχου, μπορούν να εφαρμοσθούν ακόμα στο Twitter, στο Snapchat (για χρήστες μικρής ηλικίας), το quota (ιδιαίτερα δημοφιλές στο εξωτερικό) και το Pinterest (το 70% των χρηστών είναι γυναίκες, έχει διπλάσια conversion σε σχέση με το Facebook στους χώρους της Μόδας και των Ταξιδιών).
-διαμόρφωση του περιεχομένου διαφήμισης, το οποίο πρέπει να είναι στοχευμένο και να διαφέρει ανάλογα με το κοινό αλλα και με το μέσο.