Στην πρόκληση του σχεδιασμού για την επόμενη μέρα προσπαθούν να ανταποκριθούν οι Ισπανοί ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες εστίασης, καταρτίζοντας υγειονομικά πρωτόκολλα τα οποία θα τους επιτρέψουν να επανεκκινήσουν με τα λιγότερα προβλήματα και τις όσο το δυνατόν περισσότερες απολαβές.
Με τις προβλέψεις των ειδικών να μιλούν για απώλειες της τάξεως των 92,5 δισ. ευρώ φέτος, η ισπανική τουριστική βιομηχανία θεωρεί ότι το «κλειδί» για την προσέλκυση τουριστών θα είναι τα αυστηρά μέτρα υγιεινής.
Αν και δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμόσουν στα ξενοδοχεία και στα εστιατόρια στην Ισπανία, προς το παρόν η ένωση ξενοδόχων Madrid Hotel Business Association επεξεργάζεται μια πρόταση για την έκδοση πιστοποιητικού «Covid Free Hotel» το οποίο θα παρέχεται σε ξενοδοχεία που πληρούν τις απαιτήσεις της.
Όταν τους επιτραπεί να ανοίξουν ξανά, οι ίδιοι οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι η τήρηση των ελάχιστων προδιαγραφών υγιεινής δεν θα είναι αρκετή, αντιθέτως, θα πρέπει να γίνει πλήρης αναδιοργάνωση όλων των χώρων των ξενοδοχείων, κοινόχρηστων και μη. Για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης του Plaza España Design στη Μαδρίτη, δήλωσε ότι μπορεί να γίνει ακόμη και «παρανοϊκός», ώστε να προστατεύσει τους πελάτες και τους εργαζομένους του ξενοδοχείου του, δεδομένου ότι ο μέσος επισκέπτης του ξενοδοχείου είναι άνω των 50 ετών, μια ηλικιακή ομάδα που είναι πιο ευάλωτη στον κορωνοϊό.
Κατά την άφιξή τους, οι πελάτες του ξενοδοχείου θα υποβάλλονται σε τεστ για τον κορωνοϊό, πιθανώς σε ασθενοφόρο έξω από το ξενοδοχείο. Για να μπορέσει να συμβεί αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος του Plaza España Design Pérez Jiménez βρίσκεται σε συνομιλίες με αρκετές κλινικές, μία εκ των οποίων θα εγκαταστήσει το κατάλληλο τμήμα ελέγχου κορωνοϊού στο ισόγειο του ξενοδοχείου. Μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, ο πελάτης ο οποίος θα είναι αρνητικός στον κορωνοϊό, θα παραλαμβάνει από τη ρεσεψιόν ένα κιτ καλωσορίσματος με εξοπλισμό ατομικής προστασίας: γάντια, μάσκα προσώπου και αντισηπτικό τζελ χεριών.
Επίσης, τα δωμάτια του ξενοδοχείου υπόκεινται στα αυστηρότερα μέτρα υγιεινής: Ακόμη και το τηλεχειριστήριο της τηλεόρασης θα είναι καλυμμένο με πλαστικό, ενώ σχεδόν σε κάθε γωνία του δωματίου θα υπάρχει σταθμός με αντισηπτικό. Όσον φορά στα γεύματα, ο πρωινός μπουφές καταργείται και θα αντικατασταθεί από ένα καλάθι πικ-νικ με φρούτα και γιαούρτι που οι επισκέπτες θα παραλαμβάνουν οι ίδιοι, ακολουθώντας μια σχεδόν «μοναχική» διαδρομή. Για την καθαριότητα των τραπεζοκαθισμάτων, δεν θα χρησιμοποιούνται πλέον τα κλασικά είδη καθαρισμού στα εστιατόρια του ξενοδοχείου. Στο άμεσο μέλλον, οι σερβιτόροι θα χρησιμοποιούν ατμοκαθαριστές.
Στο περίφημο roof garden του ξενοδοχείου, η νέα κανονικότητα περιλαμβάνει θυρωρό στην είσοδο, ο οποίος θα συντονίζει τη ροή των πελατών και θα διασφαλίζει ότι ο αριθμός των τουριστών είναι ο προβλεπόμενος για την τήρηση της απαραίτητης κοινωνικής απόστασης. Κάθε εργαζόμενος θα φορά γάντια, μάσκα προσώπου και θα εργάζεται πίσω από διαχωριστικό τζάμι, όπου αυτό είναι εφικτό, όπως για παράδειγμα στο μπαρ ή στην υποδοχή.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του Plaza España Design, είναι ότι τα μπάνια στα εστιατόρια ανοίγουν αυτόματα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αγγίξει ο πελάτης τη λαβή της πόρτας. Ο κ. Jiménez πάντως δηλώνει αισιόδοξος, θεωρώντας ότι μέρος των απωλειών και οι δαπάνες του ξενοδοχείου για την εφαρμογή μέτρων κατά του κορωνοϊού, θα καλυφθούν από τις εκδηλώσεις και τα συνέδρια του φθινοπώρου.
Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες ανεξάρτητων μπαρ, εστιατορίων και beach bar, γνωστών στην Ισπανία ως chiringuitos , είναι λιγότερο αισιόδοξοι για το μέλλον. Προς το παρόν οι περισσότεροι λόγω κόστους έχουν αποκλείσει ριζικές αλλαγές στις επιχειρήσεις τους, ωστόσο ορισμένοι έχουν επενδύσει σε προστατευτικά διαχωριστικά. Τέλος, αυτό που τους ανησυχεί μεταξύ άλλων, είναι η αφαίρεση τραπεζοκαθισμάτων για την τήρηση της κοινωνικής απόστασης, γεγονός που σημαίνει λιγότερα έσοδα αλλά και απασχόληση λιγότερου προσωπικού.