Οι αλυσίδες hostels κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη- στην αγορά εισέρχονται και γνωστά ξενοδοχειακά brands

30-06-14 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Την ώρα που στην Ελλάδα θεσμοθετούνται οι ξενώνες νέων, στο εξωτερικό οι μεγάλες αλυσίδες χόστελ της Ευρώπης εξαπλώνονται, προχωρώντας στη μετατροπή παλαιών εργοστασίων και σχολείων σε μονάδες με μεμονωμένα δωμάτια και κοινόχρηστους χώρους που θυμίζουν τα καταλύματα που παραδοσιακά προτιμούν οι νέοι στο εξωτερικό.

Εταιρίες όπως η γερμανική A&O Hostels, η βρετανική Generator Hostels και η ιταλική Plus Hostels, φαίνεται πως το τελευταίο διάστημα παρουσιάζουν έντονη δραστηριότητα μετατρέποντας τις εγκαταστάσεις τους σε περιβάλλον παραδοσιακού χόστελ προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες αλλά και επενδυτές.

Άλλοι οργανισμοί, όπως η Meininger Hotel Group, διαθέτουν κανονικά αλλά και δωμάτια που παραπέμπουν σε χόστελ στις νεότερες μονάδες τους.

Σύμφωνα με τον βασικό συνεργάτη της εταιρίας επιχειρηματικών συμβούλων στο Λονδίνο, HVS και συντάκτη της έρευνας του 2013 «The sharing market: Commercial hostels in Europe», Harry Douglass, ο κλάδος απογειώθηκε στη Γερμανία όταν οι εταιρίες Meininger και A&O ξεκίνησαν να φιλοξενούν μαθητές στη διάρκεια των σχολικών εκδρομών τους που χρηματοδοτούνται από τη γερμανική κυβέρνηση.

Η έρευνα έδειξε ότι το 2013 υπήρχαν σχεδόν 34.700 κρεβάτια στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία τύπου χόστελ, παρότι δεν υπήρχε ένδειξη για τον αριθμό των δωματίων. Επίσης, αναδεικνύεται η τάση που φέρει τα χόστελ της βρετανικής αγοράς να ανταγωνίζονται brand προσαρμοσμένα στο lifestyle όπως τα Motel One, Tune και CitizenM.

Ο Harry Douglass εκτιμά πως τα υβριδικά brand παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις παραδοσιακές αλυσίδες. Μερικές από αυτές αναπτύσσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για… πιο γερά πορτοφόλια, προσφέροντας προϊόν με μικρούς χώρους γεμάτους με ευκολίες τεχνολογίας όπως η φίρμα Moxy της Marriott International.

«Οι παραδοσιακές εταιρίες ξενοδοχείων προσδοκούν να αυξήσουν τις άμεσες κρατήσεις τους και να περιορίσουν τον αντίκτυπο των διαδικτυακών πρακτορείων. Σε αυτό τον αγώνα τους, οι όμιλοι ξενοδοχείων χόστελ είναι σημαντικοί γιατί προσελκύουν ταξιδιώτες άμεσα και τους διατηρούν για μια ζωή!», είπε ο Harry Douglass.

 Μετά την αναμόφωσή τους σε πιο καλαίσθητα και "ντιζαϊνάτα" καταλύματα, τα χόστελ συνωστίζουν επισκέπτες που αναζητούν χαλαρή ατμόσφαιρα και χαμηλότερες τιμές. 

Το κοινό αυτό φαίνεται πως διευρύνεται τόσο ηλικιακά – παρότι ο μέσος όρος παραμένει χαμηλός - όσο και από άποψη οικονομικών δυνατοτήτων, αφού τελευταία προτιμώνται και από μια μερίδα επισκεπτών που βρίσκονται σε επαγγελματικό ταξίδι. 

 

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις