Mία από τις βασικές παροχές των ξενοδοχείων, που αποτελεί και την αρχική αιτία της δημιουργίας τους, είναι ο ύπνος. Ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι επισκέπτες που υποφέρουν από αϋπνία ή παρόμοιες διαταραχές, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την απόλαυση της συνολικής εμπειρία διαμονής, αλλά και ολόκληρο το ταξίδι τους.
Σύμφωνα με μια νέα μελέτη στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας, η ικανοποίηση του ύπνου των επισκεπτών αποτελεί ισχυρή πρόβλεψη της γενικής ικανοποίησης διαμονής και μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να προσελκύσουν και να διατηρήσουν πιστούς πελάτες.
Ειδικότερα, ερευνητές από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, το Brigham & Women's Hospital, το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμιγχαμ και το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα εξέτασαν δεδομένα από 600 ταξιδιώτες που ανέφεραν ότι διαμένουν τακτικά σε ξενοδοχεία, είτε για εργασία είτε για αναψυχή. Οι ερευνητές εξέτασαν τις αξιολογήσεις των ταξιδιωτών για διάφορα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου που σχετίζονται με τον ύπνο, όπως η ποιότητα του στρώματος και των μαξιλαριών ή των αποχρώσεων στα δωμάτια. Σύμφωνα με τα στοιχεία τους, οι ερευνητές ταξινόμησαν τα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου που ταιριάζουν περισσότερο με τον ύπνο για να προσδιορίσουν ποια χαρακτηριστικά του έχουν μεγαλύτερη σημασία για την εμπειρία ύπνου των επισκεπτών.
Σχετικά, η επικεφαλής της μελέτης, κα Rebecca Robbins, PhD, ερευνήτρια στον τομέα του ύπνου της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, ανέφερε ότι ο επαρκής, αποκαταστατικός ύπνος, ενισχύει τις ώρες της υπόλοιπης ημέρας και είναι ιδιαίτερα σημαντικός για ένα επιτυχημένο ταξίδι - είτε για την απόλαυση των διακοπών, είτε για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί σε ένα επαγγελματικό ταξίδι. Χωρίς επαρκή ύπνο, δεν υπάρχουν αποθέματα ενέργειας, οι επισκέπτες είναι πιο ευερέθιστοι, περισσότερο αφηρημένοι, λιγότερο δημιουργικοί και ανεπαρκείς στην επίλυση προβλημάτων. Τα ταξίδια είναι συνήθως σύντομα σε διάρκεια, συνεπώς μία και μόνο κακή νύχτα ζημιώνει την καθολική διαμονή και εμπειρία στο ξενοδοχείο.
Οι ερευνητές εξέτασαν μια λίστα με 26 χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τον ύπνο στο ξενοδοχείο και τις σχέσεις μεταξύ αυτών των χαρακτηριστικών και της ικανοποίησης του ύπνου των επισκεπτών. Σύμφωνα με την ανάλυσή τους, ένα θορυβώδες κλιματιστικό, άβολα κλινοσκεπάσματα και μαξιλάρια και θόρυβοι έξω από το δωμάτιο του ξενοδοχείου ήταν οι ισχυρότεροι προγνωστικοί παράγοντες της κακής ικανοποίησης του ύπνου των επισκεπτών. Ευτυχώς για τα ξενοδοχεία, αυτά τα χαρακτηριστικά είναι σε μεγάλο βαθμό τροποποιήσιμα και έτσι μπορούν να αποκομίσουν οφέλη όσον αφορά την ικανοποίηση των επισκεπτών που είναι ο επιθυμητός στόχος για τη δημιουργία πιστών πελατών. Η κα Robbins και οι συνάδελφοί της ενθαρρύνουν τους ξενοδόχους που ενδιαφέρονται να βελτιώσουν την εμπειρία ύπνου των επισκεπτών, να διασφαλίσουν ότι αυτά τα χαρακτηριστικά που βλάπτουν τον ύπνο έχουν τακτοποιηθεί στα ξενοδοχεία τους.
Επιπλέον, οι ερευνητές θεωρούν ότι οι ξενοδόχοι που ενδιαφέρονται να διαφοροποιηθούν στο ολοένα και πιο ανταγωνιστικό τοπίο, θα πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες τους την ανώτερη ποιότητα ύπνου. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι τα ποιοτικά κλινοσκεπάσματα και μαξιλάρια, καθώς και η μείωση του θορύβου στο περιβάλλον των δωματίων είναι ευκαιρίες για ενίσχυση της εμπειρίας ύπνου και αύξησης της συνολικής ικανοποίησης των επισκεπτών. Η επένδυση στον ύπνο των επισκεπτών μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική για ξενοδοχεία με μεγάλο ποσοστό διεθνών επισκεπτών που είναι πιθανό να αντιμετωπίζουν δυσκολίες ύπνου και jet lag.