Εσωτερικός τουρισμός: 5 τρόποι αύξησης εσόδων για τα ξενοδοχεία

08-03-21 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Από τις πρώτες ημέρες της πανδημίας του κορωνοϊού, οι ειδικοί αναλυτές εντόπισαν μία προσδοκία μεταξύ της πλειονότητας των ξενοδόχων: Μπορεί ο εσωτερικός τουρισμός να μην συνεισφέρει τα μέγιστα στο ΑΕΠ της χώρας, ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις θα μπορούσε να αποτελέσει μία μικρή ανάσα για τον κλάδο της φιλοξενίας. 

Παρά τους συνεχώς μεταβαλλόμενους περιορισμούς ταξιδιού και τις προσεκτικές καταναλωτικές συμπεριφορές που σχετίζονται με την υγεία και την ασφάλεια  στις ταξιδιωτικές κρατήσεις, αυτή η τάση δεν έχει αλλάξει. Ο εσωτερικός τουρισμός πιθανώς να είναι ο πρώτος που θα ανακάμψει μετά το πέρας της πανδημίας ή μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων. Συνεπώς, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους εγχώριους τουρίστες, οι οποίοι πραγματικά έχουν καταρρακωθεί από τις γενικότερες συνέπειες της πανδημίας και θα επιδιώξουν να ταξιδέψουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Όμως οι προσέγγιση των εγχώριων τουριστών, δεν μπορεί να είναι ίδια με εκείνη των ξένων. Ακολουθούν πέντε βασικά σημεία που θα μπορούσε να φροντίσει ένας ξενοδόχος, ώστε να επιτύχει κρατήσεις από την εγχώρια αγορά:

1. Φροντίδα της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου

Η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου, αποτελεί την εικόνα του. Η επιτυχία της επιχείρησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα, οπότε η εικόνα πρέπει να παραμείνει επίκαιρη, να ξεχωρίζει και να είναι ελκυστική στα μάτια των εν δυνάμει πελατών του, καθώς εξελίσσεται η υγειονομική κατάσταση. Συνεπώς η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου πρέπει να αντικατοπτρίζει την επιχείρηση και να είναι ενημερωμένη με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες. 

Επίσης, είναι σημαντικό οι επισκέπτες να αισθάνονται σίγουροι για τα μέτρα υγείας και ασφάλειας που λαμβάνει το ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αλλά και για τις υπηρεσίες και δραστηριότητες που μπορούν ή δεν μπορούν να απολαύσουν, τόσο εντός, όσο και εκτός του καταλύματος. Πολύ σημαντικές επίσης είναι οι πληροφορίες για τις ειδικές προσφορές, τις πολιτικές ακύρωσης και ασφαλείς τοπικές εμπειρίες. Τέλος, ένα βασικό στοιχείο είναι η γλώσσα, αφού πολλά ξενοδοχεία δίνουν μεγαλύτερη βάση στην αγγλική γλώσσα ή σε άλλες γλώσσες στην ιστοσελίδα τους, παραμελώντας την ελληνική ή παραθέτοντας λιγότερες πληροφορίες στα ελληνικά, κι αυτό δεν βοηθάει καθόλου όταν απευθύνεται κανείς σε ντόπιους.

 2. Συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις

Το τι μπορεί να προσφέρει το ξενοδοχείο σε συνεργασία με τις τοπικές επιχειρήσεις, αξιοθέατα και υπηρεσίες, είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί πριν το καθολικό άνοιγμα του τουρισμού. Οι συνεργασίες δεν θα δημιουργήσουν μόνο προστιθέμενη αξία για τους επισκέπτες, αλλά και θα προωθήσουν τον εκάστοτε προορισμό, βοηθώντας την τοπική κοινότητα.

Για παράδειγμα, εάν το ξενοδοχείο δεν διαθέτει υπηρεσίες υγείας και ευεξίας, θα μπορούσε να συνεργαστεί με ένα τοπικό κέντρο, δημιουργώντας πακέτα που περιλαμβάνουν όχι μόνο τη διαμονή αλλά και θεραπείες ομορφιάς.

Πρόκειται μια win-win κατάσταση, τόσο για τους επισκέπτες, όσο και για την τοπική κοινότητα αλλά και για το ξενοδοχείο.

Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να αναζητούν τοπικές εμπειρίες και θέλουν να έχουν μια αίσθηση «διακοπών». Η εγγύηση της επίτευξης των τοπικών εμπειριών, είναι σημαντική: Μέσα από τις τοπικές συνεργασίες, εμπλουτίζεται το προϊόν και ισχυροποιείται το brand του ξενοδοχείου.  Έτσι, αντί να μειώσουν τις τιμές τους, τα ξενοδοχεία  μπορούν να δημιουργήσουν πακέτα προστιθέμενης αξίας που συνδέονται με τοπικά αξιοθέατα και υπηρεσίες. Γεύματα, υπηρεσίες SPA, εκδρομές, εργαστήρια, οτιδήποτε είναι διαθέσιμο στην περιοχή και ότι οι πελάτες θα εκτιμήσουν, έχει νόημα για το ξενοδοχείο. 

3. Πακέτα για τηλε-εργαζόμενους  

Με ένα μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού να αναγκάζεται να εργάζεται εξ αποστάσεως, τα ξενοδοχεία μπορούν να διαμορφώσουν τις προσφορές τους γύρω από αυτό το φαινόμενο. Δεν είναι λίγοι οι τηλε-εργαζόμενοι που θα επιδιώξουν αλλαγή περιβάλλοντος, γιατί επί του παρόντος βρίσκονται κλεισμένοι σε τέσσερις τοίχους, πολλές φορές σε συνθήκες που δεν ευνοούν την ψυχική ηρεμία.  Ένας τρόπος αξιοποίησης αυτού του νέου φαινομένου, είναι η μετατροπή κάποιων δωματίων σε γραφείο, για παράδειγμα από τις 9 έως τις 5. ‘Η ακόμη και η προσφορά πακέτου μακράς διαμονής που επιτρέπει στους εργαζόμενους να κοιμούνται και να εργάζονται σε διαφορετικό περιβάλλον. Οι επαγγελματίες θα εκτιμήσουν σίγουρα την αλλαγή του τοπίου και την πρόσβαση στις ανέσεις που μπορεί να προσφέρει ένα ξενοδοχείο.

Οι εργαζόμενοι που δεν μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στο γραφείο τους ή δεν αισθάνονται ασφαλείς, χρειάζονται ένα ήσυχο, καθαρό μέρος χωρίς περισπασμούς και τα ξενοδοχεία είναι το ιδανικό μέρος για κάτι τέτοιο. Επίσης, τα ποσοστά πληρότητας των ξενοδοχείων ενδέχεται να μην εκτοξευθούν την πρώτη περίοδο μετά το άνοιγμα της αγοράς, οπότε αυτός είναι ένας καλός τρόπος δημιουργίας εσόδων.  

4. «Έξυπνες» διαφημίσεις

Έχει διαπιστωθεί  ότι κατά τη διάρκεια των lockdown, οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερο χρόνο από ποτέ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αλληλεπιδρούν ενεργά με τους δημιουργούς περιεχομένου. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Edelman Trust Barometer: In Brands We Trust, διαπιστώθηκε ότι  το 63% των ατόμων ηλικίας 18 έως 34 ετών εμπιστεύονται περισσότερο τους influencers όσον αφορά στην παρουσίαση ενός brand,παρά τη διαφήμιση οποιουδήποτε είδους του ίδιου του brand.  Συνεπώς, όπου η διαφήμιση μεγάλης κλίμακας είναι δύσκολη ή δαπανηρή, οι εγχώριοι και ξένοι influencers μπορούν να προσφέρουν ένα λιγότερο ακριβό περιεχόμενο αλλά και να είναι αποτελεσματικότεροι με το κοινό-στόχο του ξενοδοχείου, οδηγώντας σε μεγαλύτερα ποσοστά αφοσίωσης. Πολύ σημαντικό επίσης είναι να ταιριάζει το κοινό του influencer με το ύφος το εκάστοτε brand.

5. Δημιουργία ηλεκτρονικής δωροκάρτας

Οι ηλεκτρονικές δωροκάρτες είναι μια ακόμη win-win κατάσταση που μπορεί να αυξήσει άμεσα τα έσοδα του ξενοδοχείου και να δώσει στους επισκέπτες κάτι να περιμένουν για να απολαύσουν στο μέλλον.

Οι δωροκάρτες μπορούν να αγοραστούν ανά πάσα στιγμή και χρησιμοποιηθούν ως δώρο για κάθε περίσταση από οποιονδήποτε το επιθυμεί, είτε για την πώληση διανυκτερεύσεων και  πακέτων διαμονής, είτε ως δώρο για οποιαδήποτε από τις ανεξάρτητες υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου,   όπως δείπνα ή θεραπείες σπα ή ακόμη και χρηματική αξία για οποιοδήποτε από τα παραπάνω. Ωστόσο,οι ηλεκτρονικές δωροκάρτες δεν απευθύνονται μόνο στον εγχώριο τουρίστα αλλά και στον ξένο, κι αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη  κατά τον καθορισμό της ημερομηνίας λήξης κάθε δωροκάρτας.

Ενώ πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ταξιδέψουν αυτή τη στιγμή, αυτό δεν σημαίνει ότι έχασαν τη διάθεσή τους για ταξίδια και νέες εμπειρίες.  Στην πραγματικότητα, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν περισσότερο από ποτέ. 

διαβάστε ακόμα

Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....
Βιωματική επίσκεψη του ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού» σε τυροκομείο και οινοποιείο
Προληπτικές δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στην πολιτιστική κληρονομιά
Όμιλος Jet2 και Jet2holidays | Επιπλέον πτήσεις προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο από το Leeds Bradford
Μεγάλη αύξηση του φόρου sτις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στη Βουδαπέστη και αναστολή νέων αδειών
Δήμος Καντάνου-Σελίνου: Αίτηση για το πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Δήμος Καλαμάτας: Άρση καταγγελίας μίσθωσης του ακινήτου «Ξενοδοχείο Βασιλικόν»
Υπουργείο Τουρισμού: Ομάδα Εργασίας για τον κώδικα νομοθεσίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Δήμος Αλίμου: Πρόταση χρηματοδότησης για κατασκευή ελεύθερου τεχνητού υποβρύχιου αξιοθέατου