Αύξηση 95% των ελληνικών ξενοδοχείων με διεθνή brand την τελευταία πενταετία

30-07-21 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

To 10% του συνόλου των ξενοδοχείων στην Ελλάδα και το 32% των ξενοδοχειακών δωματίων είναι επώνυμα, όπως έδειξε νέα έρευνα της GBR Consulting σχετικά με το τοπίο των ξενοδοχειακών brand στη χώρα.

Τα επώνυμα ξενοδοχεία αποτελούν μέρος ενός διεθνούς brand με ξενοδοχεία σε περισσότερες από μία χώρες, ενός εθνικού brand με παρουσία σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές εντός της Ελλάδας, ενός τοπικού brand με παρουσία άνω του ενός ξενοδοχείου σε μία μόνο γεωγραφική περιοχή και/ ή μιας κοινοπραξίας που καλύπτει ξενοδοχεία που είναι μέρος μιας συνεργασίας μάρκετινγκ.

Ο βαθμός διείσδυσης των brand στα ελληνικά ξενοδοχεία που ανέρχεται σε 10% αντιπροσωπεύει 1.022 ξενοδοχεία τα οποία φέρουν 1.479 brand.

Πολλά ξενοδοχεία φέρουν περισσότερα του ενός brand, που φτάνουν έως τα 6. Οι κοινοπραξίες μάρκετινγκ έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (45%) και ακολουθούν τα διεθνή και εθνικά brand (από 19% για κάθε κατηγορία) και τα τοπικά brand με μερίδιο 17%.

Αυτή τη στιγμή παρουσία στην Ελλάδα έχουν 198 διαφορετικά brand όλων των παραπάνω ειδών, εκ των οποίων τα 63 είναι διεθνή.

Στην κατηγορία των πεντάστερων, το 73% των ξενοδοχείων και το 83% των ξενοδοχειακών δωματίων είναι επώνυμα ενώ στην τετράστερη κατηγορία τα αντίστοιχα ποσοστά τους είναι 23% και 40% αντίστοιχα.

Έναντι του 2016, ο αριθμός των επώνυμων ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των επώνυμων ξενοδοχειακών δωματίων κατά 59%.

Η συνολική διείσδυση των brand στα ελληνικά ξενοδοχεία το 2016 ανερχόταν σε 6% έναντι 10% τη χρονιά που διανύουμε, ενώ ο ρυθμός διείσδυσης όσον αφορά τα ξενοδοχειακά δωμάτια ανερχόταν σε 21%, έναντι 32% φέτος.

Όσον αφορά τον αριθμό των brand στα ελληνικά ξενοδοχεία, καταγράφεται αύξηση 45% από το 2016 όταν ο αριθμός τους ανερχόταν σε 137.

Τα ξενοδοχεία με διεθνή brand παρουσίασαν αύξηση 95% την τελευταία πενταετία. Στην κατηγορία των πεντάστερων, η αύξηση της διείσδυσης των διεθνών brand αυξήθηκε από 53% το 2016 σε 73% το 2021 όσον αφορά τα ξενοδοχεία και από 65% σε 83% όσον αφορά τα δωμάτια.

Ορισμένα από τα διεθνή brand που εισήλθαν στην ελληνική αγορά την τελευταία πενταετία είναι τα: Marriott International (με τα Autograph Collection Hotels, Marriott Hotels και Moxy), Brown Hotels, Cook & Cook's Club (πρώην Thomas Cook), Hilton Worldwide (με το Curio Collection), Four Seasons, Wyndham Hotel Group (με τα Dolce Hotels & Resorts, Ramada, Wyndham Grand και Wyndham Hotels & Resorts), Accor (με τα Angsana, Ibis Styles και MGallery), Labranda Hotels & Resorts (FTI), OKU Hotels και Pacha Group.

Το 2016, οι μοναδικές περιοχές με διείσδυση επώνυμων brand άνω του 40% σε επίπεδο ξενοδοχειακών δωματίων ήταν η Αθήνα, το Λασίθι και η Ηλία. Το 2021 στην κατηγορία προστέθηκαν τα Δωδεκάνησα και το Ηράκλειο.

Η Περιφέρεια με τα περισσότερα επώνυμα ξενοδοχειακά δωμάτια, με διαφορά, είναι τα Δωδεκάνησα, με σχεδόν 40.000 δωμάτια, και ακολουθεί το Ηράκλειο (19.000 δωμάτια) και η Χαλκιδική (9.500 δωμάτια).

διαβάστε ακόμα

Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά