Έρευνα STR για τις προτιμήσεις διαμονής | Πού έγκειται η αφοσίωση των ταξιδιωτών;

09-09-22 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Μια αίσθηση κανονικότητας έχει επιστρέψει σε μεγάλο μέρος του κλάδου της φιλοξενίας, από τότε που ξεκίνησε το β’ τρίμηνο του 2022. Οι κρατήσεις σε πολλούς προορισμούς αναψυχής βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2019, ενώ επιστρέφουν σταθερά και τα επαγγελματικά ταξίδια.

Αν και υπήρξε μια επακόλουθη και σαφής αύξηση της ζήτησης ξενοδοχείων, είναι ενδιαφέρον να διερευνηθεί πώς βλέπουν τους τελευταίους μήνες οι καταναλωτές τα ξενοδοχεία, έναντι των εναλλακτικών μορφών διαμονής.

Σε προηγούμενη έρευνα προτιμήσεων καταλυμάτων που διεξήχθη από την STR, οι καταναλωτές έδειξαν βελτιωμένο συναίσθημα για τα ξενοδοχεία, αναγνώρισαν τη σημασία των ευέλικτων ποσοστών ακύρωσης και παρουσίασαν μεγαλύτερη τάση προς μικρά ξενοδοχεία που προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες, σε μια εποχή που τα ταξίδια ήταν πραγματικά έτοιμα να απογειωθούν.

Η ακόλουθη ανάλυση, εξετάζει επίκαιρες περιοχές ενδιαφέροντος με βάση την έρευνα του Ιουλίου 2022. Ειδικότερα, διερευνάται ποιες μορφές διαμονής χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες, καθώς και πώς αντιλαμβάνονται οι σύγχρονοι ταξιδιώτες τα ξενοδοχεία περιορισμένων υπηρεσιών και τα ξενοδοχεία που προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες.

Τα ξενοδοχεία παραμένουν προτιμώμενη επιλογή, αν και η δημοτικότητά τους πέφτει

Ενθαρρυντικό για τον ξενοδοχειακό τομέα είναι το γεγονός ότι, το 51% των ταξιδιωτών επέλεξε το ξενοδοχείο ως την κορυφαία επιλογή του, όσον αφορά τα πρόσφατα ταξίδια του ή τα ταξίδια που θα πραγματοποιήσει στο άμεσο μέλλον. Σε σύγκριση με τα ευρήματα της ίδιας περιόδου πέρυσι, πρόκειται για μια αύξηση 4%. Πράγματι, από τον Ιούλιο του 2021, οι περισσότεροι ταξιδιώτες επέλεξαν τα ξενοδοχεία, γεγονός που σηματοδοτεί έντονο ενδιαφέρον για αυτήν την παραδοσιακή μορφή διαμονής.

Παραδόξως, λαμβάνοντας υπόψη τη βελτίωση της απόδοσης του ξενοδοχείου τους τελευταίους μήνες, υπήρξε μια ελαφρά μείωση της αφοσίωσης σε ξενοδοχεία σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022 (51% έναντι 56%). Αυτό πιθανότατα οφείλεται σε εποχιακά ταξιδιωτικά μοτίβα, καθώς ορισμένοι καταναλωτές επέλεξαν διαφορετικά καταλύματα, όπως κάμπινγκ και τροχόσπιτο, ή πραγματοποίησαν διαφορετικούς τύπους ταξιδιών σε σύγκριση με τις αρχές του έτους.

Κλείνει το χάσμα μεταξύ ξενοδοχείων και βραχυχρόνιων μισθώσεων;

Όταν ρωτήθηκαν ποιο κατάλυμα είναι αυτή τη στιγμή πιο ελκυστικό για ένα ταξίδι αναψυχής, τα ξενοδοχεία θεωρήθηκαν και πάλι λιγότερο καλά από τα καταλύματα τύπου βραχυχρόνιων μισθώσεων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα ξενοδοχεία έχουν ακόμη σημαντικό έδαφος να ανακτήσουν, αν και έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος από τον Μάιο του 2022.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι ταξιδιώτες που τείνουν σε κρατήσεις βραχυπρόθεσμων μισθώσεων δείχνουν πολύ λιγότερο ενδιαφέρον για ξενοδοχεία. Εν τω μεταξύ, οι χρήστες ξενοδοχείων φαίνεται να πραγματοποιούν μεγαλύτερο άνοιγμα προς τις βραχυπρόθεσμες μισθώσεις. Αυτές οι διαφορετικές απόψεις υποδηλώνουν ότι οι ξενοδόχοι θα πρέπει να επικεντρωθούν στη διατήρηση των πελατών, συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής πελατών που μπορεί να έχουν απομακρυνθεί λόγω της πανδημίας.

Σημαντικός ο ρόλος των διακοπών στην πόλη στην ανάκαμψη του ξενοδοχείου

Η μελέτη δείχνει ότι οι αστικοί προορισμοί παραμένουν στο επίκεντρο των ταξιδιωτών, καθώς λιγότεροι από τους μισούς προγραμμάτισαν ένα ταξίδι σε πόλη ή αστικό προορισμό.

Εμβαθύνοντας στα δεδομένα, τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι όσοι επιλέγουν αστικούς προορισμούς είναι πολύ πιο πιθανό να επιλέξουν ξενοδοχεία ως καταλύματα της επιλογής τους. Μεταξύ των επισκεπτών σε αγροτικούς προορισμούς, οι βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ήταν περισσότερο ελκυστικές. Οι αγροτικοί προορισμοί ήταν επίσης πρώτοι για όσους επιλέγουν το κάμπινγκ για τη διαμονή τους.

Τα ανωτέρω ευρήματα είναι κάπως αναμενόμενα, καθώς για συγκεκριμένους προορισμούς προσφέρονται διαφορετικοί τύποι καταλυμάτων. Σε παγκόσμιους όρους, τα ξενοδοχεία είναι πιο κοινά σε αστικούς προορισμούς, ενώ οι βραχυχρόνιες μισθώσεις βρίσκονται συχνότερα σε αγροτικούς προορισμούς. Ωστόσο, η ανάλυση αποκαλύπτει μια σημαντική σχέση μεταξύ των αστικών προορισμών και της ανάκτησης της απόδοσης των ξενοδοχείων.

Πάντως, οι εξοχικοί προορισμοί εξακολουθούν να κεντρίζουν την προσοχή των ταξιδιωτών, καθώς το καθαρό ενδιαφέρον για ταξίδια στην ύπαιθρο ή σε εξωτερικούς χώρους ήταν και πάλι υψηλότερο από άλλους τύπους ταξιδιών. Παρ’ όλα αυτά, οι διαμονές στην πόλη γίνονται πιο ελκυστικές, γεγονός που θα υποδεχθούν θερμά αρκετοί ξενοδόχοι.

Τα ξενοδοχεία με πλήρεις υπηρεσίες τραβούν την προσοχή των επισκεπτών

Τα ξενοδοχεία πλήρους εξυπηρέτησης, τα οποία ορίζονται από τη STR ως ξενοδοχεία με πολλαπλές εγκαταστάσεις, όπως εστιατόρια, έχουν μεγάλη ζήτηση όσον αφορά τις προτιμήσεις διαμονής. Αυτός ο τύπος ακινήτου, που πρωτοστατεί ως ο πιο δημοφιλής τύπος ξενοδοχείου, έχει ευνοηθεί αρκετά. Αυτό πιθανότατα οφείλεται σε μια αλλαγή στις ανάγκες, καθώς οι καταναλωτές, πρόθυμοι να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο μετά τους περιορισμούς, αναζητούν πρόσθετα επίπεδα εξυπηρέτησης και άνεσης.

Επιπλέον, τα μικρότερα ξενοδοχεία με λιγότερα από 50 δωμάτια είναι ιδιαίτερα ελκυστικά στο τρέχον περιβάλλον, γεγονός που πιθανότατα οφείλεται στις συνεχείς ανησυχίες και στην αυξημένη επιθυμία για προσωπικό χώρο, λόγω του κορωνοϊού.

Τα ξενοδοχεία περιορισμένων υπηρεσιών, που ορίζονται από τη STR ως ακίνητα που προσφέρουν περιορισμένες εγκαταστάσεις, βρίσκονται στο άλλο άκρο του φάσματος και είναι αυτή τη στιγμή ο λιγότερο περιζήτητος τύπος ξενοδοχείου.

Ωστόσο, η γνώση των προτιμήσεων δεν ευθυγραμμίζεται πάντα με τις αγορές, το συναίσθημα του ξενοδοχείου και την πραγματική του απόδοση, αφού αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε διαφορετικούς δρόμους. Εξετάζοντας τις επιδόσεις των ξενοδοχείων στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη τον Ιούλιο του 2022 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, υπάρχουν αντιφατικές διαπιστώσεις για  ξενοδοχεία με περιορισμένες υπηρεσίες και ξενοδοχεία πλήρους εξυπηρέτησης. Στη Νέα Υόρκη, τα ξενοδοχεία περιορισμένων υπηρεσιών παρουσίασαν λιγότερο απότομη συρρίκνωση της ζήτησης. Εν τω μεταξύ, στο Λονδίνο, τα ξενοδοχεία πλήρους εξυπηρέτησης έχουν το προβάδισμα.

Τα πιο πρόσφατα δεδομένα απόδοσης ξενοδοχείων της STR δείχνουν μια θετική τροχιά στα ταξίδια. Η κατανόηση των προτιμήσεων των καταναλωτών και της πραγματικής συμπεριφοράς σχετικά με την επιλογή καταλύματος και προορισμών, είναι κρίσιμης σημασίας για να καταστεί δυνατό πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ. Η έρευνα δείχνει ότι ενώ τα ξενοδοχεία είναι ο πιο κοινός τύπος καταλύματος, επί του παρόντος δεν γίνονται τόσο καλά αντιληπτά όσο τα καταλύματα βραχυχρόνιων μισθώσεων. Συνεπώς, η αύξηση των προσπαθειών και η περισσότερη επικοινωνία για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της διαμονής σε ένα ξενοδοχείο, θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ζήτησης. Καθώς οι ανησυχίες για τον κορωνοϊό συνεχίζουν να μειώνονται και καθώς πολλοί καταναλωτές αναζητούν νέες εμπειρίες, εγκαταστάσεις και υπηρεσίες, ο κλάδος βρίσκεται σε καλή θέση για να συνεχίσει να επωφελείται από την τουριστική ανάπτυξη.

Σχετικά με τη STR

Η STR παρέχει premium συγκριτική αξιολόγηση δεδομένων, αναλυτικά στοιχεία και πληροφορίες αγοράς για την παγκόσμια βιομηχανία φιλοξενίας. Από το 1985, η STR διατηρεί παρουσία σε 15 χώρες με εταιρική έδρα της στο Χέντερσονβιλ του Τενεσί, διεθνή έδρα στο Λονδίνο και έδρα Ασίας-Ειρηνικού στη Σιγκαπούρη. Η STR εξαγοράστηκε τον Οκτώβριο του 2019 από την CoStar Group, Inc. τον πάροχο πληροφοριών εμπορικών ακινήτων, αναλυτικών στοιχείων και διαδικτυακών αγορών. 

 

διαβάστε ακόμα

Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά