Σε πολλές περιπτώσεις, οι ταξιδιώτες απευθύνονται απευθείας στους ρεσεψιονίστ των ξενοδοχείων προκειμένου να μάθουν πληροφορίες σχετικά με τα σημεία του προορισμού που αξίζει να επισκεφθούν ή για τα καλύτερα εστιατόρια.
Οι υπάλληλοι υποδοχής όμως είναι εκπαιδευμένοι ώστε να προσφέρουν τις τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρει ο προορισμος;
Σε αυτό το ερώτημα επιδιώκει να δώσει απάντηση ο τεχνικός και σπεσιαλίστας στο τουρισμό, Ricardo Zapata García, σύμφωνα με τον οποίο μπορεί οι σύγχρονες τεχνολογίες να έχουν κάνει άλματα στην ενημέρωση των επισκεπτών σε κάθε πόλη και προορισμό και οι ταξιδιώτες να την προτιμούν για την έρευνά τους, όμως σε πολλές περιπτώσεις οι πελάτες συνεχίζουν να ζητούν πληροφορίες απευθείας από την υποδοχή του ξενοδοχείου.
Όλο και περισσότεροι ρεσεψιονίστ που δεν κατάγονται από την πόλη ή τον προορισμό όπου βρίσκεται το ξενοδοχείο στο οποίο εργάζονται, καταλήγουν να προτείνουν τα ίδια μέρη και εστιατόρια στους επισκέπτες, είτε επειδή υπάρχει συμφωνία με το ξενοδοχείο είτε για λόγους ευκολίας πληροφόρησης.
Η πληροφόρηση αυτή προσφέρεται με τον καλύτερο τρόπο από τα παραρτήματα των τουριστικών αρχών της περιοχής, όμως συχνά δεν είναι εύκολη η χιλιομετρική προσέγγισή τους. Για το λόγο αυτό, ο κ. Zapata García εκφράζει την άποψη ότι θα ήταν ενδιαφέρον εάν οι Τουριστικές Επιτροπές κάθε προορισμού εκπαίδευαν τους ρεσεψιονίστ των ξενοδοχείων πριν την έναρξη της υψηλής σεζόν, κατά την οποία θα τους παρουσίαζαν όλες τις τουριστικές υπηρεσίες που ο προορισμός διαθέτει ώστε κατά την πληροφόρηση των ταξιδιωτών να προσφέρεται ευρεία γκάμα εναλλακτικών στον προορισμο. Με αυτόν τον τρόπο, επισημαίνει ο κ. Zapata García, επωφελούνται όλες οι εταιρίες του κλάδου στον προορισμό.
Κάτι τέτοιο θα βελτίωνε την ποιότητα υπηρεσιών στους πελάτες των ξενοδοχείων, θα αύξανε την τουριστιστική προσφορά και οι τουριστικές υπηρεσίες και τα τουριστικά σημεία ενδιαφέροντος δεν θα κατακλύζονταν από κόσμο. Είναι μια συνθήκη κατά την οποία όλοι θα κέρδιζαν.