Το πρώτο ευρωπαϊκό βαρόμετρο καταλυμάτων 2022: Τι σκέφτονται οι ξενοδόχοι;

14-12-22 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Αν και τα ταξίδια επιστρέφουν μετά από 2 χρόνια περιορισμών λόγω του κορωνοϊού,  οι ξενοδόχοι αντιμετωπίζουν πλέον νέες προκλήσεις. Όπως αναφέρεται σε έρευνα της Booking.com, η Ευρώπη είναι ο κορυφαίος προορισμός στον κόσμο, όπου τα ταξίδια και ο τουρισμός λειτουργούν ως σημαντικοί πυλώνες της οικονομίας της. Το έτος αναφοράς (2019), πριν ο κλάδος αποδεκατιστεί από την πανδημία, ο τουριστικός τομέας της Ευρώπης αποτελούσε πάνω από το 9% του ΑΕΠ και απασχολούσε 37.820.000 άτομα, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού.

Ταυτόχρονα, ο κλάδος είναι εξαιρετικά επιβαρυμένος και οι οικονομικές προκλήσεις και ευκαιρίες του συχνά παραβλέπονται. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για το ποικιλόμορφο οικοσύστημα καταλυμάτων της Ευρώπης.

Φέτος, η Booking.com και η Statista Inc. συνεργάστηκαν για να δώσουν φωνή στους ξενοδόχους που διαχειρίζονται μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Το πρώτο στο είδος του, European Accommodation Barometer, παρέχει πληροφορίες για την οικονομική απόδοση των ξενοδοχείων και άλλων καταλυμάτων της Ευρώπης.

Ειδικότερα, ο νέος δείκτης επιχειρηματικού κλίματος, χαρτογραφεί τις επιδόσεις του κλάδου των καταλυμάτων, τις προκλήσεις, τις προσδοκίες για το μέλλον και τα σημεία όπου χρειάζεται βοήθεια από τις κυβερνήσεις και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Η έρευνα σε επίπεδο ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ελβετίας, είναι αντιπροσωπευτική όλων των ευρωπαϊκών καταλυμάτων, με πρόσθετες πληροφορίες σε επίπεδο χώρας διαθέσιμες για μια σειρά από αγορές, όπως Σκανδιναβικές χώρες, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.000 επαγγελματιών από το χώρο των ξενοδοχειακών καταλυμάτων στην Ευρώπη. Οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να απαντήσουν για το πόσο προετοιμασμένη είναι η επιχείρησή τους για τη βιωσιμότητα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη σημασία που έδιναν στις κυβερνητικές πολιτικές.

Τα τουριστικά σκαμπανεβάσματα

Σε όλη την Ευρώπη, τα καταλύματα είχαν μια ισχυρή καλοκαιρινή σεζόν με υψηλά επίπεδα πληρότητας και τιμές. Αυτή ήταν μια ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη βελτίωση, μετά από δύο καταστροφικά χρόνια κορωνοϊού. Ως αποτέλεσμα, πολλά καταλύματα αντιλαμβάνονται τις τρέχουσες οικονομικές τους συνθήκες ως αρκετά θετικές. Όσον αφορά το μέλλον, οι ξενοδόχοι είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι. Το 38% των καταλυμάτων στην ΕΕ πιστεύει ότι η οικονομική τους κατάσταση θα εξελιχθεί θετικά τους επόμενους 6 μήνες, ενώ το 17% πιστεύει ότι θα επιδεινωθεί.

Η έρευνα διαπίστωσε και σημαντικές διαφορές μεταξύ των εθνικών κρατών και των τύπων καταλυμάτων. Η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελβετία και η Ολλανδία είχαν τόσο ισχυρές επιδόσεις τους τελευταίους 6 μήνες, όσο και αισιόδοξη προοπτική για το μέλλον. Αντίθετα, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι και οι Αυστριακοί ξενοδόχοι αντιλαμβάνονται την τρέχουσα οικονομική τους κατάσταση σημαντικά λιγότερο θετική και έχουν επίσης χαμηλότερες μελλοντικές προσδοκίες.

Υπάρχει επίσης μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ μεμονωμένων ξενοδοχείων και εκείνων που ανήκουν σε αλυσίδες, καθώς τα μεμονωμένα ξενοδοχεία βαθμολογούνται χαμηλότερα σε κάθε μέτρηση του βαρομέτρου διαμονής. Οι τιμές πληρότητας και διανυκτέρευσης έχουν αναπτυχθεί λιγότερο θετικά τους τελευταίους έξι μήνες, δυσκολεύονται περισσότερο να αποκτήσουν πρόσβαση σε κεφάλαια και δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την ψηφιοποίηση. Ως αποτέλεσμα, είναι γενικά λιγότερο αισιόδοξοι για το μέλλον.

Επιπλέον, υπάρχει ένα αποτέλεσμα μεγέθους. Τα μικρότερα ξενοδοχεία, δηλαδή αυτά με λιγότερα δωμάτια, τα πήγαν χειρότερα από τα μεγαλύτερα. Πράγματι, τα μικρά και ανεξάρτητα ξενοδοχεία έχουν πληγεί τελικά περισσότερο από τον κορωνοϊό και πιστεύουν ότι το μέλλον θα είναι πιο δύσκολο.

Τα καταλύματα αναζητούν βοήθεια από τις κυβερνήσεις και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής

Τα καταλύματα σε όλη την Ευρώπη θεωρούν ότι οι κυβερνητικές πολιτικές έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική τους επιτυχία, με το 62% των καταλυμάτων να δηλώνουν ότι ο αντίκτυπος ήταν σημαντικός ή πολύ σημαντικός.

Ταυτόχρονα, η αναμενόμενη επίδραση είναι μάλλον αρνητική. Το 1/3 των ξενοδόχων πιστεύει ότι ο αντίκτυπος θα είναι επιβλαβής ή πολύ επιζήμιος. Όταν ρωτήθηκαν για τις προσδοκίες τους, είναι  σαφές ότι τα καταλύματα αναζητούν περισσότερη υποστήριξη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου κόστους ενέργειας και άλλων εισροών, αντιμετώπιση οικονομικών αβεβαιοτήτων και πιθανού επόμενου κύματος κορωνοϊού, καθώς και πιο παραδοσιακά ζητήματα όπως η φορολογία και οι επενδύσεις.

Τέλος, η Booking καταλήγει στο ότι η γνώση είναι δύναμη και, δίνοντας φωνή στους Ευρωπαίους ξενοδόχους, στόχος ήταν να δημιουργήσει γνώσεις και να ενισχύσει τη λήψη αποφάσεων από τους ενδιαφερόμενους του κλάδου των ταξιδιών και του τουρισμού. Τα καταλύματα της Ευρώπης εξακολουθούν να βρίσκονται σε μια εύθραυστη κατάσταση ανάκαμψης και χρειάζονται κάθε βοήθεια που μπορούν να λάβουν, εφόσον είναι και  σημαντικοί συντελεστές στην οικονομική επιτυχία της Ευρώπης.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στο κτήριο όπου φυλάσσεται το αρχείο του ΕΟΤ
ΠΟΞ | "Γονατίζουν" τα ελληνικά ξενοδοχεία Τέλη και Φόροι - οι στρεβλώσεις, ο ανταγωνισμός και οι βραχυχρόνιες
Historic Hotels of Europe Awards 2024: Αυτά είναι τα 4 Ελληνικά ξενοδοχεία που βραβεύθηκαν
Alltours: 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 – Ενισχυμένο πρόγραμμα στα μικρά Ελληνικά νησιά
Η κίνηση Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων τον Ιούλιο
Resort and Residential Forum/ Αθήνα: Η Marriott επενδύει σε νέες επώνυμες κατοικίες στην περιοχή ΕΜΕΑ
Σαντορίνη και Μύκονος είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες τζίρου σε καταλύματα και εστίαση το καλοκαίρι
Amex GBT: Το 95% των ταξιδιωτών θεωρούν θετική τη συμβολή ΑΙ στα επαγγελματικά ταξίδια
Marriott Bonvoy: Προβλέψεις για τα ταξίδια το 2025 – Περισσότερες διακοπές, νέες τάσεις, αυξημένη χρήση Α.Ι.
Όμιλος Mitsis | 400.000 επισκέπτες ετησίως, 5.000 εργαζόμενοι, 4.000 προμηθευτές....