Μία νέα έκθεση για το πώς θα μπορούσαν τα ξενοδοχεία να διαχειριστούν καλύτερα τα προγράμματα αφοσίωσης, συνέταξαν η Accor με τη Skift.
Ειδικότερα, στην έκθεση αναφέρονται μεταξύ άλλων τρόποι με τους οποίους τα ξενοδοχεία μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους πελάτες τους πέρα από τη διαμονή στο ξενοδοχείο, να προσελκύσουν νέους συνεργάτες και να αγκαλιάσουν την ιδέα ότι, η σύσταση της νέας αφοσίωσης, έγκειται στον νέο τρόπο ζωής.
Από το 2018 και για να ευθυγραμμίσει το brand της με τολμηρές τάσεις στη φιλοξενία και τα ταξίδια, η Accor συνεργάζεται σταθερά με τη Skift, στο πλαίσιο ενός προγράμματος το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει άρθρα που αποτελούν τροφή για σκέψη και εις βάθος αποκλειστικές εκθέσεις.
Αυτή τη φορά, Accor και Skift αποφάσισαν να επικεντρωθούν στην αφοσίωση, λόγω του ότι η πανδημία ανάγκασε τις επιχειρήσεις φιλοξενίας να γίνουν πιο έξυπνες σχετικά με τη χρήση των προγραμμάτων αλληλεπίδρασης με τους πελάτες, ακόμα και όταν εκείνοι δεν ταξιδεύουν ή δεν μένουν στα αντίστοιχα ξενοδοχεία. Τώρα που τα ταξίδια ανακάμπτουν, η οικοδόμηση και η διατήρηση της εμπιστοσύνης και της αφοσίωσης των πελατών, είναι πιο σημαντική από ποτέ. Εστιάζοντας στην εμπειρία του πελάτη και στο ταξίδι, πέρα από τη διαμονή στο ξενοδοχείο, οι επιχειρήσεις επανεξετάζουν προγράμματα πόντων και προσπάθειες αφοσίωσης, με στόχο την εμβάθυνση των σχέσεων με τους προηγούμενους και μελλοντικούς πελάτες και κατ’ επέκταση την κατάκτηση μεριδίου αγοράς.
Τα ξενοδοχεία ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των επισκεπτών με στρατηγικές συνεργασίες, νέους τύπους προνομίων, πιο εξατομικευμένη αλληλεπίδραση με τα μέλη του προγράμματος και κάρτες πληρωμών που φέρει το ίδιο το brand.
Κρισιμότερη όλων, είναι η ενεργοποίηση νέων και περισσότερων εμπειριών, με στόχο τη βιωσιμότητα των προγραμμάτων αφοσίωσης στα ξενοδοχεία, ειδικά καθώς η γραμμή μεταξύ επιχειρήσεων και αναψυχής θολώνει.
Δημιουργώντας έναν πλούσιο κόσμο μοναδικών πλεονεκτημάτων, υπηρεσιών και εμπειριών και βοηθώντας τους πελάτες να κερδίζουν και να εξαργυρώνουν πιο εύκολα πόντους, ακόμη και όταν δεν ταξιδεύουν, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας τοποθετούνται ως brands της καθημερινότητας.
Όπως αναφέρει η έκθεση, τα ταξίδια ανακάμπτουν, αλλά πηγαίνοντας από το σημείο Α στο σημείο Β , τουλάχιστον στις ΗΠΑ, η κατάσταση δεν είναι εύκολη. Το 2022, σχεδόν 4 στους 5 Αμερικανούς ταξιδιώτες αντιμετώπισαν τουλάχιστον ένα άμεσο ή έμμεσο ταξιδιωτικό πρόβλημα.
Προς το παρόν, η ζήτηση και ο ενθουσιασμός για τα ταξίδια, συνεχίζουν να τροφοδοτούν την ανάκαμψη, αλλά η διατηρήσιμη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη θα απαιτήσει από τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς να κάνουν μεγαλύτερα βήματα προς τη μείωση της τριβής σε βασικά σημεία επαφής ταξιδιών.
Για τα ξενοδοχεία, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αφοσίωσης μπορεί να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να ανακτήσουν την αυτοπεποίθησή τους, να κάνουν κράτηση για επιπλέον διανυκτερεύσεις και να ανακτήσουν τη χαρά και τη μαγεία του ταξιδιού. Με τη σειρά τους, τα μέλη των προγραμμάτων αφοσίωσης, αποφέρουν σημαντικά έσοδα για τα ξενοδοχεία. Η έρευνα διαπίστωσε ότι τα μέλη των προγραμμάτων αφοσίωσης συνεισφέρουν μεταξύ 30% και 60% των συνολικών διανυκτερεύσεων.
Τα επαγγελματικά ταξίδια, δεν αποτελούν πλέον τον κορυφαίο τύπο ταξιδιού στα προγράμματα αφοσίωσης. Στη θέση τους, μπαίνει ένα υβρίδιο, καθώς η γραμμή μεταξύ εργασίας και αναψυχής είναι θολή και οι επιχειρήσεις φιλοξενίας επικεντρώνονται στην προσθήκη νέων εμπορικών σημάτων και εμπειριών στα χαρτοφυλάκιά τους, για να αντιμετωπίσουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες, προσδοκίες και ταξιδιωτικές συνήθειες αυτού του μικτού τομέα.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, το 2019, οι επαγγελματίες ταξιδιώτες κατείχαν το 60% των διανυκτερεύσεων της Accor και οι ταξιδιώτες αναψυχής το 40%, ενώ σήμερα, τα ποσοστά αυτά έχουν μεταβληθεί σε 47% και 53% αντίστοιχα.
Για να εμβαθύνουν τις σχέσεις και να σφυρηλατήσουν μόνιμες συναισθηματικές διασυνδέσεις με τους σημερινούς επισκέπτες, οι εταιρείες φιλοξενίας πρέπει να προσθέτουν καθημερινή αξία και χρησιμότητα στο ταξίδι του πελάτη πέρα από τη διαμονή στο ξενοδοχείο. Με άλλα λόγια, πρέπει να γίνουν περισσότερο σαν lifestyle brands. Για να επιτευχθεί αυτό, σύμφωνα με την έρευνα, διακρίνονται τρία σημαντικά σημεία: Η ανάπτυξη μοναδικών συνεργασιών με άλλες εταιρείες για να συνεχιστεί το ταξίδι των πελατών πέρα από τη διαμονή, η απλούστευση και εξατομίκευση των διαδικασιών επιβράβευσης και η εκτίμηση της αντικειμενικής και άυλης αξίας. Εν κατακλείδι, απλούστερες διαδικασίες που να απευθύνονται σε κάθε έναν πελάτη ξεχωριστά και πραγματική αξία των ανταλλασσόμενων εμπειριών. Οι βασικοί τρόποι για να επιτευχθούν τα ανωτέρω, είναι οι καλές πρακτικές άλλων τομέων, όπως είναι για παράδειγμα οι τηλεοπτικές πλατφόρμες: Το Netflix έχει αποδείξει ότι οι εταιρείες μπορούν να εξατομικεύουν τη σχέση μεταξύ επιχείρησης-πελάτη, να είναι «έξυπνες» και να αναγνωρίζουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες του όσον αφορά στο περιεχόμενο.