Υπάρχουν πολλοί τρόποι χρήσης του διαδικτύου για την κράτηση ενός καταλύματος, όπως είναι μηχανές αναζήτησης, πλατφόρμες κρατήσεων ή απευθείας κρατήσεις στον ιστότοπο του ξενοδοχείου. Δεν είναι λίγα τα ξενοδοχεία που θα ήθελαν μια πιο εύκολη χρήση των εν λόγω εργαλείων.
Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα ειδικών στο eTravel Stage της ITB του Βερολίνου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πρωτίστως είναι απαραίτητο να υπάρχουν αξιόπιστοι συνεργάτες πληροφορικής. Οι ξενοδοχειακές ομάδες θα πρέπει επίσης να λαμβάνουν υπόψη τις τρέχουσες τάσεις στα επαγγελματικά ταξίδια, προκειμένου να παρέχουν στους πελάτες τους προσεκτικά σχεδιασμένες και ακριβείς προσφορές.
Γιατί, μπορεί οι επαγγελματίες ταξιδιώτες επιστρέφουν, αλλά με διαφορετικές συνήθειες από ό,τι είχαν πριν από την πανδημία. Σύμφωνα με την κα Mirja Sickel, διευθύντρια του Amadeus IT Group, που παρέχει το ομώνυμο ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (CRS), σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι συνδυάζουν επαγγελματικά ταξίδια με ιδιωτικές διαμονές – για παράδειγμα για να επισκεφτούν φίλους ή συγγενείς ή για να ανακαλύψουν την εκάστοτε χώρα.
Μια άλλη τάση που έχει παρατηρήσει, είναι αυτή των συσκέψεων εκτός έδρας: Οι εταιρείες κάνουν κράτηση σε αίθουσες ξενοδοχείων, ώστε να εργαστούν εκτός γραφείου, με σκοπό τη σύσφιξη των σχέσεων των ομάδων τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, η κα Mirja Sickel συνιστά στους πάροχους των καταλυμάτων να ανταποκριθούν σε αυτή τη ζήτηση.
Από πλευράς του, o διευθυντής της Airbnb και της πύλης της τελευταίας στιγμής HotelTonight, επεσήμανε ότι οι πελάτες χρησιμοποιούν διαφορετικά εργαλεία διαμονής και κράτησης, ανάλογα με τον λόγο του ταξιδιού τους. Το HotelTonight προσφέρει ελκυστικές προσφορές για σύντομα, αυθόρμητα ταξίδια, ενώ οι διανυκτερεύσεις με την Airbnb είναι συχνά για μεγαλύτερη διάρκεια και κρατούνται εκ των προτέρων. Οι δύο πύλες, έχουν ένα κοινό: φέρνουν πελάτες στους παρόχους που διαφορετικά δεν θα έβρισκαν.
Σχετικά, η έρευνα του παρόχου υπηρεσιών πληροφορικής Cendyn σε 100 ομάδες ξενοδοχείων, αποκάλυψε ότι πολλές αλυσίδες ξενοδοχείων θα ήθελαν να λαμβάνουν περισσότερες απευθείας κρατήσεις, αλλά, σύμφωνα με τον διευθυντή κ.Rainer Gruber, σε πολλές περιπτώσεις ο ιστότοπός τους δεν είναι κατάλληλα διαμορφωμένος.
Η εμπειρία των κρατήσεων δεν ταιριάζει πάντα με τις αξίες που επιδιώκει να προωθήσει το ξενοδοχείο. Είναι επίσης σημαντικό να προσφέρονται στους πελάτες πραγματικά φθηνότερες τιμές. Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσε να εγγυηθεί ένας εξειδικευμένος πάροχος υπηρεσιών. Επιπλέον, στο μέλλον το 30% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να επενδύσουν στην τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιστοποιήσουν τις δραστηριότητες μάρκετινγκ.
Τέλος, ο κ Pedro Colaco, Διευθύνων Σύμβουλος του παρόχου λογισμικού GuestCentric, παρατήρησε ότι το μάρκετινγκ των καταλυμάτων γίνεται όλο και πιο περίπλοκο. Προκειμένου να συνδυαστούν όλα τα διαφορετικά κανάλια πωλήσεων, είναι απαραίτητο να υπάρχουν εύκολα και κατανοητά εργαλεία και συνεργάτες στη διαδικασία κράτησης. Με αυτόν τον τρόπο, οι διαχειριστές ξενοδοχείων μπορούν να επικεντρωθούν πλήρως στα λειτουργικά τους καθήκοντα.