Τριετία ισχυρής ανάπτυξης διαβλέπουν τα ελληνικά ξενοδοχεία, σύμφωνα με έρευνα πεδίου σε 200 ξενοδοχειακές ΜμΕ, που διενήργησε η Εθνική Τράπεζα.
Αναφέρει η Εθνική Τράπεζα:
Δυναμικό ήταν το ξεκίνημα του 2023, καθώς η τάση ανάκαμψης ενισχύθηκε κατά τους χειμερινούς μήνες (Δεκ. 2022-Φεβρ. 2023), με τις αφίξεις εξωτερικού να καλύπτουν το 98% του 2019 (σε σχέση με κάλυψη 92% το φθινόπωρο 2022 και 89% το καλοκαίρι 2022). Σημειώνεται ότι η οριακή υστέρηση που παραμένει οφείλεται στις ασθενείς επιδόσεις των οδικών αφίξεων (-22% έναντι του 2019), καθώς οι αεροπορικές αφίξεις έχουν ήδη υπερβεί τα προ-πανδημίας επίπεδα.
Σε αυτό το περιβάλλον, τα ελληνικά ξενοδοχεία (με οδηγό τα νησιά), αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 19% σε αποπληθωρισμένους όρους τους χειμερινούς μήνες (έναντι του 2019), κυρίως μέσω αυξημένου εύρους και ποιότητας υπηρεσιών. Οριακά ενισχύθηκε το μερίδιο της Ελλάδας στη μεσογειακή αγορά, με τον χειμώνα να παραμένει εξαιρετικά χαμηλή περίοδος για τον ελληνικό τουρισμό (με μόλις το 2% των διανυκτερεύσεων έτους, έναντι 15% για τις μεσογειακές χώρες).
Όσον αφορά την «υψηλή» τουριστική περίοδο του 2023 στην Ελλάδα, εμφανή είναι τα σημάδια ότι ξεκίνησε νωρίς, ενώ θετικοί εμφανίζονται οι οιωνοί για μια δυναμική συνέχεια ισχυρών επιδόσεων. Σε αυτό συνηγορούν:
i) οι υψηλές για την εποχή προσλήψεις προσωπικού και αεροπορικές αφίξεις,
ii) οι υψηλότερες έναντι του ανταγωνισμού κρατήσεις πτήσεων και καταλυμάτων, και
iii) η σταδιακή ανάκαμψη του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις κύριες αγορές μας.
Σε αυτό το κομβικό σημείο στο χρόνο, η Εθνική Τράπεζα προχώρησε σε έρευνα πεδίου σε 200 ξενοδοχειακές ΜμΕ για να αφουγκραστεί τις πρώτες προσλαμβάνουσες που δέχονται από την πλευρά της ζήτησης: