Accor: Τα επαγγελματικά ταξίδια επέστρεψαν

03-08-23 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Εξακολουθεί ο επιχειρηματικός κόσμος να κάνει zoom calls από το σπίτι; Οι εταιρικές ταξιδιωτικές δαπάνες έχουν ανακάμψει πλήρως μετά την πανδημία; Αντικαθιστούν οι προϋπολογισμοί άνθρακα τους οικονομικούς προϋπολογισμούς;

Η συνάντηση του advisory board Masters of Travel της Accor συγκέντρωσε ηγέτες του κλάδου από την τεχνολογία, τη νομική επιστήμη, την ενέργεια, τη μηχανική και τη φαρμακευτική βιομηχανία στις Βρυξέλλες για να δημιουργήσουν ένα όραμα για τα επαγγελματικά ταξίδια και τις εταιρικές συναντήσεις μετά την πανδημία. Η αποστολή των αντιπροσώπων ήταν να αναζητήσουν βαθιά την πραγματική αξία του ταξιδιού, αξιολογώντας τις απαιτήσεις που θέτει περιβαλλοντικά, κοινωνικά και σε ζητήματα διακυβέρνησης (ESG) και σε τι πρέπει να δώσουν προτεραιότητα οι επιχειρήσεις από το 2024 κι έπειτα. Η νέα έκθεση Business of Travel από την Accor μοιράζεται αυτά τα ευρήματα μαζί με νέα ευρωπαϊκά και παγκόσμια δεδομένα για τα επαγγελματικά ταξίδια.

Η ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια έχει επιστρέψει, με μια επιστροφή των αυτοπροσώπως και εταιρικών εκδηλώσεων, υπό την προϋπόθεση ότι οι επιχειρηματικές ανάγκες εξισορροπούνται με κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς λόγους. Όλοι οι αντιπρόσωποι συμφωνούν ότι η πολιτική είναι πλέον Purposeful Travel (ταξίδια που έχουν συγκεκριμένο σκοπό).

Η έρευνα της Accor διαπίστωσε ότι οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια μειώθηκαν μόλις 24% από το 2019 και αναμένεται να επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα έως το 2024 (Deloitte). Η πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της Accor για τα επαγγελματικά ταξίδια ευθυγραμμίζεται με αυτήν την επιστροφή στις δαπάνες πριν από την πανδημία, καθώς το 57% των ερωτηθέντων αναμένει αύξηση του προϋπολογισμού για ταξίδια το 2024 έναντι των δαπανών του 2023. Οι ίδιες εταιρείες τοποθετούν την “εμπειρία  ταξιδιώτη” ως το δεύτερο πιο κρίσιμο στοιχείο για το 2024, μετά την εξοικονόμηση κόστους. Και το 46% των ερωτηθέντων επιβεβαίωσαν ότι δεν ήταν πιθανό να περιορίσουν τα επαγγελματικά ταξίδια για το υπόλοιπο του έτους.

Η Saskia Gentil, SVP Sales, Europe & North Africa της Accor, επισήμανε: "Το Masters of Travel μας δίνει μια εις βάθος ματιά στην κατάσταση των επαγγελματικών ταξιδιών σήμερα. Με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να επιτύχουν μια ισορροπία μεταξύ παραγωγικότητας και σκοπού, είναι μια περίοδος μεγάλων αλλαγών και επανεκτίμησης για τον κλάδο. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι μετά από μια περίοδο αδράνειας, οι αντιπρόσωποι είναι πρόθυμοι να ξαναβγούν στον δρόμο. Με γνώμονα την αξία, τη βιωσιμότητα και την επίτευξη μιας ισορροπίας μεταξύ εργασίας και αναψυχής που διασφαλίζει την ευεξία των εργαζομένων, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τα έσοδα και να αναζωογονήσουν την τέχνη της επικοινωνίας πρόσωπο με πρόσωπο”.

Η αξία της επικοινωνίας πρόσωπο με πρόσωπο είναι αναμφισβήτητη, με τους επαγγελματίες να υπολογίζουν 25% περισσότερα έσοδα όταν συναντώνται εκ του σύνεγγυς. Και η καθαρή κερδοφορία δεν είναι η μόνη εξίσωση όταν οι εργαζόμενοι χρειάζονται αλληλεπίδραση με συναδέλφους και συνεργάτες για την ψυχική τους υγεία και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Κάθε ταξίδι αξιολογείται προσεκτικά σε όρους ROI και ROE – απόδοση επένδυσης και, ολοένα και περισσότερο, απόδοση της προσδοκίας. 

Οι ψηφιακές συναντήσεις αποτελούν μια αποδεκτή πρακτική  του εργασιακού τοπίου με τρόπους που δεν ήταν συνηθισμένοι πριν από τον Covid, αλλά μέχρι να προχωρήσει η τεχνολογία και τα ολογράμματα να μπορούν να χαμογελάσουν με αισθήματα, οι συμφωνίες εξακολουθούν να επισφραγίζονται με μια χειραψία.

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες ήταν στο μυαλό πολλών. Μια έρευνα της Accor σε εταιρικούς πελάτες αποκάλυψε ότι το 54% έθεσε τις εκπομπές άνθρακα ως την πρώτη CSR προτεραιότητα και "οι αποδόσεις των προμηθευτών στη βιωσιμότητα για την επιλογή ξενοδοχείων το 2024” κατατάχθηκαν ως εξαιρετικά σημαντικές στις αποφάσεις κρατήσεων. Το φορτίο βαρύνει τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τους οικοδεσπότες, με τα δύο μέρη να πρέπει να συνεργαστούν για πιο βιώσιμα ταξίδια. Πάνω από το 70% των ξενοδοχείων της Accor διαθέτουν εργαλεία μέτρησης άνθρακα και οι αντιπρόσωποι ήταν πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα ανά διανυκτέρευση για υψηλότερα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια.

Ο συνδυασμός συναντήσεων μαζί με ελεύθερο χρόνο που μπορεί να αξιοποιηθεί για έναν σκοπό σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες μένουν περισσότερο, κάνουν περισσότερα και κατεβάζουν ταχύτητα για να αξιοποιήσουν στο έπακρο το αποτύπωμα άνθρακα. Ενώ είναι ακόμη στα σπάργανα, οι αντιπρόσωποι ξεκάθαρα στηρίζουν το “bleisure”, όπως και οι υπάλληλοί τους.

Οι νεότεροι εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να συνδυάσουν business & pleasure μέσω ανάμεικτων “bleisure” ταξιδιών, αλλά η τάση είναι ολοένα και πιο διαδεδομένη σε όλα τα δημογραφικά στοιχεία. Το 67% των πελατών που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της Accor παρέτεινε τα επαγγελματικά του ταξίδια το 2022. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες εφιστούν την προσοχή από ασφαλιστικής σκοπιάς, καθώς οι σύντροφοι και οι οικογένειες συχνά δεν καλύπτονται και υπάρχουν γκρίζες ζώνες όσον αφορά τον διαχωρισμό των τιμολογήσεων, τη διαίρεση των πόντων αφοσίωσης και των παροχών.

Η ευημερία των business ταξιδιωτών πρέπει να είναι ύψιστης σημασίας. “Οι καταναλωτές καταλαβαίνουν σήμερα ότι πρέπει να χειρίζονται την υγεία και την ανοσία τους με διαφορετικό τρόπο”, δήλωσε ο Emlyn Brown, Global Senior Vice President well-being στην Accor. “Η ικανότητά μας να προσφέρουμε μια αυθεντική, ολιστική και εξαιρετικά σημαντική προσφορά ευεξίας είναι ζωτικής σημασίας”. Και πρόσθεσε: “Τέσσερις στους πέντε επισκέπτες μας, ανεξαρτήτως ηλικίας, δημογραφικών στοιχείων ή χώρας, κάνουν καθημερινά ένα βήμα για να βελτιώσουν την ευημερία τους — επομένως πρέπει να ανταποκριθούμε και να υπερβούμε αυτή τη ζήτηση σε όλα τα brands μας, ανεξάρτητα σε ποια διαμένουν οι ταξιδιώτες”.

Οι αντιπρόσωποι του Masters of Travel ανέφεραν ότι τα προγράμματα αφοσίωσης παίζουν έναν παράγοντα στο να προσελκύουν τους υπαλλήλους να ταξιδέψουν και για επαγγελματικούς λόγους, με τους νεότερους ταξιδιώτες να αναζητούν βιωματικές ανταμοιβές όπως συναυλίες, ποτά, ακόμη και ενοικίαση ποδηλάτων. Το πρόγραμμα ALL: Accor Live Limitless έχει περισσότερες από 95 συνεργασίες που προσφέρουν ανταμοιβές, υπηρεσίες και εμπειρίες πέρα από τη διαμονή.

Ενώ η τεχνολογία είναι το κλειδί για κρατήσεις σε όλους τους τομείς, θα πρέπει να είναι ανθρωποκεντρική, σχεδιασμένη να βελτιώνει τη διαδικασία και η ανθρώπινη επαφή δεν  θα πρέπει να είναι απούσα.

Η Sabine Toplak, VP Corporate & TMC Sales, Europe & North Africa της Accor, και Co-Host του Masters of Travel γνωρίζει ότι ο κόσμος των εταιρικών ταξιδιών αλλάζει γρήγορα και οι πελάτες και οι επιχειρήσεις φιλοξενίας πρέπει να μάθουν πώς να προσαρμόζονται. “Οι πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν θα διαμορφώσουν τη σκέψη της Accor σχετικά με τα ταξίδια, προκειμένου να κατανοήσουμε πλήρως τι σκέφτονται οι επιχειρήσεις, ώστε να μπορούμε να συνεργαστούμε για τη δημιουργία λύσεων που θα καλύψουν τα ζητούμενα τους”. 

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026