Τι επιφυλάσσει η επόμενη διετία για τα ξενοδοχεία

03-11-23 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Πώς έχει αλλάξει ο κλάδος των ταξιδιών για τους ξενοδόχους από το 2019;

To θέμα αυτό παρουσίασε σε εκδήλωση της Booking.com ο Jan D. Freitag, National Director of Hospitality Analytics στην CoStar, αναδεικνύοντας τις τάσεις που προκύπτουν από τα δεδομένα της εταιρείας. Σημειώνεται ότι η CoStar είναι ο παγκόσμιος ηγέτης του εμπορικών ακινήτων. Όπως αναφέρει, την τελευταία τριετία διέθεσε πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια στην έρευνα και την τεχνολογία, παρέχοντας στους 188.000 πελάτες της μια απαράμιλλη πηγή δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων εμπορικών ακινήτων. 

Διαβάστε στη συνέχεια πώς βλέπει ο Jan D. Freita τις εξελίξεις στον κλάδο των ξενοδοχείων τα επόμενα δύο χρόνια....

Η ανάκαμψη από την πανδημία γίνεται με αργά αλλά σταθερά βήματα

Αρχικά, τα καλά νέα είναι ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής έχουν επιστρέψει επίσημα και εξερευνούν ήδη τον κόσμο. Τα δεδομένα της CoStar με επίκεντρο τις ΗΠΑ δείχνουν ότι αν και ο αριθμός των ταξιδιωτών τις καθημερινές δεν έχει φτάσει ακόμα στα επίπεδα του 2019, η Μέση ημερήσια τιμή (ADR) τα σαββατοκύριακα σημειώνει σημαντική αύξηση.

Στο μεταξύ, η πληρότητα σε μεγάλες αγορές παγκοσμίως βρίσκεται σε υγιή επίπεδα. Επιπλέον, με εξαίρεση την ηπειρωτική Κίνα, παντού σημειώνεται σημαντική αύξηση τιμών σε σύγκριση με το 2019.

Τα δεδομένα της CoStar έδειξαν επίσης ξεκάθαρα ότι τα πολυτελή ξενοδοχεία στις ΗΠΑ τα πάνε μια χαρά, με το ποσοστό μεταβολής των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) από το 2019 να είναι στο 6%, ενώ τα θέρετρα και τα ξενοδοχεία σε μικρές πόλεις για το ίδιο χρονικό διάστημα σημειώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής RevPAR, το οποίο αγγίζει και στις δύο περιπτώσεις το 20%.

Υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για τις λιγότερο δημοφιλείς μέρες

Τώρα που η εργασία από το σπίτι αποτελεί διαδεδομένη πρακτική, οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται πλέον και τα προνόμια που έχει η «εργασία από το ξενοδοχείο». Έτσι, συνδυάζοντας δουλειά και διασκέδαση (bleisure) δημιουργούν μια προσοδοφόρα αγορά για τους ξενοδόχους, η οποία διαρκώς αναπτύσσεται. Παρατηρούμε ότι αυτή η τάση για «bleisure» ταξίδια είναι ισχυρή, με τους ταξιδιώτες να επιλέγουν να φτάσουν στο ξενοδοχείο νωρίτερα ή/και να φύγουν αργότερα. Συνεπώς, μέρες όπως η Πέμπτη και η Κυριακή είναι πλέον πολύ πιο δημοφιλείς. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, το μέλλον των επαγγελματικών ταξιδιών έχει δύο πτυχές: της δουλειάς και της διασκέδασης.

Τα αριθμητικά στοιχεία είναι καλά, αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες

«Στην Ευρώπη, οι τιμές των δωματίων είναι 22% υψηλότερες σε σχέση με το 2019», είπε ο Freitag. Αντίστοιχα, στη Βόρεια Αμερική, είναι υψηλότερες κατά 18%, που είναι ένα υγιές ποσοστό. Όσον αφορά τα ταξίδια του σαββατοκύριακου, υπάρχει σημαντική δύναμη τιμολόγησης και αυτά τα δεδομένα το αποδεικνύουν. Ωστόσο, ο Freitag προειδοποίησε ότι αυτή η ανάπτυξη μπορεί να επιβραδυνθεί, αν δεν αυξηθεί η ζήτηση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας από επαγγελματίες ταξιδιώτες.

Παραθέτοντας περισσότερες λεπτομέρειες, ο Freitag εξήγησε επίσης πώς ο πληθωρισμός είναι πιθανό να επηρεάσει τα κέρδη: «Με άλλα λόγια, ναι, υπάρχει αύξηση στις τιμές των δωματίων και αυτό είναι υπέροχο, αλλά υπάρχει και ο πληθωρισμός. Και ο πληθωρισμός εξανεμίζει μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης που παρατηρούμε». Ουσιαστικά, τα δεδομένα της CoStar δείχνουν ότι τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) δεν πρόκειται να φτάσουν στα πραγματικά επίπεδα του 2019 μέχρι το 2024.

Τα ξενοδοχεία ανώτερης κατηγορίας στις αστικές περιοχές εξακολουθούν να δυσκολεύονται

Η ζήτηση για επιστροφή των εργαζομένων στα γραφεία παραμένει άγνωστη. Στην ερώτηση σχετικά με το πώς θα αυξηθεί η ζήτηση από επαγγελματίες, ο Freitag απάντησε με ειλικρίνεια: «Δεν έχω ιδέα». Στη συνέχεια, εξήγησε: «Κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι το πιο καθοριστικό ερώτημα στον κλάδο των ξενοδοχείων για φέτος, ίσως και για την επόμενη χρονιά». Υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ των εργαζόμενων που επιστρέφουν στο γραφείο και των συνεργατών τους που τους επισκέπτονται στο κέντρο της πόλης όπου εργάζονται, κάτι που αυξάνει τη ζήτηση στα ξενοδοχεία. Ωστόσο, οι τάσεις για την επιστροφή στο γραφείο είναι ακόμα αρκετά απροσδιόριστες.

Αυτήν τη στιγμή, τα δεδομένα της CoStar δείχνουν πώς αυτή η έλλειψη επαγγελματιών ταξιδιωτών πλήττει περισσότερο τα ξενοδοχεία ανώτερης κατηγορίας στις αστικές περιοχές, με τα ποσοστά μεταβολής εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) να είναι στο -4% και στο -7% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2019. Τα ξενοδοχεία κοντά σε αεροδρόμια επίσης επηρεάστηκαν, και συγκρίνοντας τα στοιχεία του 2019 με αυτά του 2022, το ποσοστό μεταβολής στις ΗΠΑ είναι στο -1%.

Η ζήτηση για ομαδικά ταξίδια θα συνεχίσει να είναι αυξημένη

Ενώ τα ξενοδοχεία ανώτερης κατηγορίας έχουν επηρεαστεί αρνητικά λόγω της υβριδικής εργασίας, αυτή η αλλαγή νοοτροπίας είχε και θετική επίδραση στον κλάδο. Καθώς οι συναντήσεις μεταξύ συναδέλφων στον χώρο του γραφείου είναι λιγότερο πιθανές, οι εταιρείες προσπαθούν να διατηρούν την κουλτούρα τους διοργανώνοντας περισσότερα ομαδικά ταξίδια και συμμετέχοντας σε συνέδρια. Επιθυμούν οι συναντήσεις τους, που δεν είναι πια τόσο συχνές, να έχουν τον χαρακτήρα ειδικής περίστασης, και οι ξενοδόχοι είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία. Μπορεί να συνεχιστεί η αύξηση των ομαδικών ταξιδιών; «Είμαστε βέβαιοι για αυτό», καταλήγει με αυτοπεποίθηση ο Freitag.

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός | ForwardKeys: Η Ελλάδα ο μόνος ευρωπαϊκός προορισμός με καλύτερες επιδόσεις το 2023 από το 2019

διαβάστε ακόμα

Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026
Κυρίαρχο το ελληνικό μέλι στην κυπριακή αγορά