Η Global Hotel Alliance (GHA), η μεγαλύτερη συμμαχία ανεξάρτητων ξενοδοχειακών σημάτων στον κόσμο, αποκάλυψε τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για το 2024 και τι είναι αυτό που παρακινεί τους ταξιδιώτες να τους επισκεφτούν.
Η Ιαπωνία και η Ταϊλάνδη βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, ακολουθούμενες από την Ισπανία, τον Καναδά και τη Χαβάη, σύμφωνα με έρευνα των μελών του προγράμματος αφοσίωσης GHA DISCOVERY. Η επιθυμία να δοκιμάσουν νέους προορισμούς και εμπειρίες είναι ένα από τα βασικά κίνητρα, που καθοδηγεί τις ταξιδιωτικές αποφάσεις
Η Ευρώπη έχει αναδειχθεί ως η πιο περιζήτητη περιοχή για επίσκεψη το νέο έτος. Για ημερήσιες αποδράσεις ανθούν προορισμοί της Ασίας, με επικεφαλής τα μέλη στην Κίνα, τα οποία σχεδιάζουν περισσότερες από πέντε αποδράσεις κατά μέσο όρο. Ακολουθούν η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία με περισσότερες από τέσσερις ημερήσιες αποδράσεις.
Όπως και στην περσινή έρευνα, τα ταξιδιωτικά σχέδια των μελών της GHA DISCOVERY βασίζονται κυρίως στον ελεύθερο χρόνο. Σε όλες τις περιφέρειες οι περισσότεροι ερωτηθέντες σχεδιάζουν να κάνουν όχι περισσότερα από ένα επαγγελματικά ταξίδια κατά μέσο όρο και 2-4 ταξίδια αναψυχής.
Η ισχυρή ανάκαμψη των ασιατικών εξερχόμενων ταξιδιών είναι επίσης σαφής, με επικεφαλής και πάλι την Κίνα, όπου τα μέλη έχουν προγραμματίσει έξι έως επτά ταξίδια αναψυχής (μέσος όρος 6,8). Ακολουθούν τα μέλη από το Χονγκ Κονγκ (6,7), την Ταϊλάνδη (6,4) και τη Γερμανία (6,1). Η Μέση Ανατολή και η Αφρική ξεχωρίζουν επίσης, με τους ταξιδιώτες σε αυτές τις περιοχές να σχεδιάζουν σχεδόν ισοδύναμα επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια αναψυχής (4,9 έναντι 4,0) το 2024.
Οι προτιμήσεις προορισμού των μελών ανά περιοχή περιλαμβάνουν:
- Ασία: Οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για την Ιαπωνία, την Κίνα και την Ταϊλάνδη, όπως και το 2023, αποκαλύπτοντας την όρεξη να συνεχίσουν να εξερευνούν ενδοπεριφερειακούς προορισμούς.
- Ευρώπη: Οι Ευρωπαίοι προτιμούν στα μακρινά ταξίδια την Ταϊλάνδη και την Ιαπωνία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αλλά έχουν αντικαταστήσει το hotspot τους για το 2023, τις ΗΠΑ, με την επιθυμία να γνωρίσουν βαθύτερα ευρωπαϊκούς προορισμούς, με την Ισπανία και την Ιταλία στην κορυφή της λίστας.
- Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία: Εδώ οι ταξιδιώτες κατευθύνονται στη Σιγκαπούρη και στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2024, ενώ το Σίδνεϊ είναι ένα hotspot για citybreak. Στην Ευρώπη επιλέγουν την Πορτογαλία.
- Βόρεια Αμερική: Οι Αμερικανοί εξακολουθούν να σχεδιάζουν διακοπές στην Ιαπωνία, που ήταν από τους αγαπημένους προορισμούς τους το 2023, αλλά έχουν ανταλλάξει ταξίδια στην Κίνα με αποδράσεις στη Χαβάη, την Ισπανία και την Ταϊλάνδη.
- Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική: Η Ιαπωνία διατηρεί τη ζήτηση και το 2024, αλλά ο Καναδάς και το Ομάν είναι οι νέοι hot προορισμοί για ταξιδιώτες που εδρεύουν σε αυτήν την περιοχή, σε σύγκριση με την Ιταλία και τη Σιγκαπούρη το 2023.
Κίνητρα, εμπνεύσεις και προτιμήσεις:
- Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδηγούν σε κρατήσεις - Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η κορυφαία πηγή έμπνευσης, με το 75% των ερωτηθέντων να λένε ότι ταξιδεύουν σε νέα μέρη αφού δουν αναρτήσεις φίλων, με την Ασία, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και την Ωκεανία να ηγούνται αυτής της τάσης. Τα ταξιδιωτικά περιοδικά εξακολουθούν να είναι μια σημαντική πηγή ενημέρωσης στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, αλλά οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή.
- Διαλείμματα με την οικογένεια - Σηματοδοτώντας την επιστροφή στα «κανονικά» πρότυπα ζήτησης μετά το ταξιδιωτικό κίνημα εκδίκησης που ακολούθησε την έξοδο από την πανδημία, τα μέλη επιλέγουν ως επί το πλείστον ταξίδια με τη σύζυγο ή τον σύντροφό τους και οικεία οικογενειακά ταξίδια, αντί για ατομικές περιπέτειες ή μεγάλες διακοπές με μεγάλη οικογένεια.
- Τα ταξίδια με επίκεντρο τη γαστρονομία αυξάνονται επίσης και έχουν ξεπεράσει τις αποδράσεις ευεξίας ως τις πιο επιθυμητές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
- Επιρροή προγραμμάτων αφοσίωσης - Οι ιστότοποι και οι εφαρμογές προγραμμάτων αφοσίωσης είναι πλέον η Νο1 επιλογή σε όλες τις περιοχές για ταξιδιωτική έρευνα και κρατήσεις, που αποτελεί μια σαφή αύξηση σε σύγκριση με το 2023. Ακολουθούν ιστότοποι διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων, πύλες ειδικών κριτικών και επώνυμες ιστοσελίδες (και ξενοδοχείων). Οι ταξιδιώτες θέλουν την αναζήτηση μέσα από από μια ευρεία γκάμα επιλογών για ένα μέρος, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο και προσπάθεια. Η απόφαση για το ξενοδοχείο που θα μείνουν εξαρτάται από την ποιότητα της διαμονής και τα οφέλη του προγράμματος επιβράβευσης. Αυτό σηματοδοτεί μια αλλαγή από πέρυσι, όταν δόθηκε προτεραιότητα στην τοποθεσία ή τη γειτονιά και την τιμή.
- Αναβαθμίσεις στη ζήτηση - Οι ειδικές τιμές και τα προνόμια ξενοδοχείων θεωρούνται ως τα πιο κρίσιμα οφέλη αφοσίωσης εντός ξενοδοχείου από μέλη προγραμμάτων επιβράβευσης παγκοσμίως. Η μεγαλύτερη αλλαγή παρατηρείται στην Ευρώπη, όπου οι εκπτώσεις ήταν η κορυφαία επιλογή πέρυσι, αλλά τώρα τα οφέλη όπως η αναβάθμιση δωματίων, το πρόωρο check-in και το check out αργά εκτιμώνται σημαντικά περισσότερο. Σε όλες τις περιοχές, ένα εκπληκτικό 70% των ελίτ μελών της GHA DISCOVERY τοποθετούν τις αναβαθμίσεις δωματίων στην κορυφή των προτιμήσεών τους, υποστηρίζοντας τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα αυτού του πλεονεκτήματος.
Σχετικά με την Global Hotel Alliance (GHA)
- Η Global Hotel Alliance (GHA) συγκεντρώνει μια μοναδική συλλογή από ανεξάρτητες επωνυμίες φιλοξενίας με το GHA DISCOVERY, ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πολλαπλών επωνυμιών που αξιοποιεί πλατφόρμα κοινής τεχνολογίας. Μέσω της ιδιότητας μέλους στο GHA, οι επωνυμίες διευρύνουν την παγκόσμια απήχησή τους, αυξάνουν τα έσοδα και μειώνουν την εξάρτηση από κανάλια τρίτων, διατηρώντας παράλληλα την ανεξαρτησία της διαχείρισης και την ατομική τοποθέτηση. Η GHA αντιπροσωπεύει μια συλλογή 40 εμπορικών σημάτων με περισσότερα από 800 ξενοδοχεία σε 100 χώρες που εξυπηρετούν 25 εκατομμύρια μέλη. Το βραβευμένο πρόγραμμα GHA DISCOVERY απέφερε έσοδα πάνω από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια και περισσότερες από έξι εκατομμύρια διανυκτερεύσεις δωματίων το 2022. Οι επωνυμίες της GHA περιλαμβάνουν επί του παρόντος τις αλυσίδες Anantara, Araiya, Avani, Campbell Gray, Capella, Corinthia, Discovery Destinations, Divani, Doyle, Elewana, Fauchon, GLO, JA Resorts, Kempinski, Leela, Lungarno, Marco Polo, Mysk, NH Hotels, NH Collection, nhow, Niccolo, Nikki Beach, NUO, Oaks, Outrigger, Pan Pacific, PARKROYAL COLLECTION, PARKROYAL, Patina, The Residence, The Set Collection, Shaza, Sukhothai, Sun International, Tivoli, Ultratravel Collection και Viceroy.
- Το GHA DISCOVERY, που ξεκίνησε το 2010, είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα πιστότητας στον κόσμο για ανεξάρτητες ξενοδοχειακές μάρκες, με περισσότερα από 800 ξενοδοχεία σε 40 επωνυμίες. Τα μέλη απολαμβάνουν αναγνώριση VIP και γενναιόδωρες ανταμοιβές. Τα μέλη του GHA DISCOVERY απολαμβάνουν επίσης εμπειρίες μόνο για μέλη που επιμελείται κάθε ξενοδοχείο, καθώς και τοπικών προσφορών.