Booking.com | Καθοριστικός ο ρόλος των καταλυμάτων στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων

21-06-24 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης (World Food Programme) των Ηνωμένων Εθνών, το ένα τρίτο όλων των τροφίμων που παράγονται παγκοσμίως σπαταλάται.

Γι αυτό το λόγο η Booking,com ζήτησε από έναν ειδικό τον Benjamin Lephilibert, Founder and Managing Director of LightBlue, να εξηγήσει στους ιδιοκτήτες καταλυμάτων όλων των μορφών πώς πρέπει να διαχειρισθούν αυτό το ζήτημα.

"Ως πάροχος καταλύματος, μπορείτε να διαδραματίσετε σημαντικό ρόλο στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και να ενισχύσετε τη συνολική βιωσιμότητα του καταλύματός σας", τονίζει η πλατφόρμα στους συνεργάτες της οικοδεσπότες.

Ιδού το άρθρο του κ.Benjamin Lephilibert:

Ως πάροχος καταλύματος, μπορεί να φιλοξενείτε εκατοντάδες ή χιλιάδες άτομα στα καταλύματά σας κάθε χρόνο. Είναι υπέροχο που δημιουργήσατε ένα μέρος όπου τόσοι πολλοί άνθρωποι μπορούν να χαλαρώνουν, να απολαμβάνουν στιγμές με τις οικογένειες και τους φίλους τους, καθώς και να γνωρίζουν νέα μέρη.

Αυτό σας παρέχει, επίσης, τη μοναδική δυνατότητα να αφήσετε το δικό σας αποτύπωμα στην ελαχιστοποίηση της σπατάλης τροφίμων: βοηθώντας κάθε επισκέπτη να περιορίσει τη σπατάλη, ο αντίκτυπος μπορεί να είναι σημαντικός. Δείτε πώς μπορείτε να περιορίσετε τη σπατάλη τροφίμων και να δώσετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες σας να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές.

Γιατί είναι πρόβλημα η σπατάλη τροφίμων;

Σκεφτείτε για λίγο το ταπεινό καρπούζι. Ως καταναλωτές, μπορεί να το γνωρίζουμε ως μόνο προϊόν. Πηγαίνετε στο μανάβικο ή το σούπερ μάρκετ και αγοράζετε ένα. Αλλά πώς έφτασε το καρπούζι στο σούπερ μάρκετ σας; Τα καρπούζια χρειάζονται 80 έως 100 ημέρες για να ωριμάσουν, ανάλογα με την ποικιλία. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει ανθρώπινη εργασία, χρήση γης, νερό και όλον τον άνθρακα που, φυσικά, απορρέει από τη γεωργία μεγάλης κλίμακας.

Αν αγοράσετε ένα καρπούζι και πάει χαμένο, τότε στην πραγματικότητα, όλοι οι πόροι που διατέθηκαν για την καλλιέργεια, την ανάπτυξη, τη διανομή και την αποθήκευση του φρούτου πάνε χαμένοι. 

Η σπατάλη τροφίμων ευθύνεται περίπου για το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, δηλαδή δύο έως τρεις φορές περισσότερο από ό,τι ο κλάδος των αερομεταφορών.

Εκτιμούμε ότι μόνο το 3% των ξενοδοχείων και των εστιατορίων παρακολουθούν το ζήτημα της σπατάλης τροφίμων. Το κόστος; Η σπατάλη τροφίμων αναλογεί στο 6-14% των εσόδων τους από τα τρόφιμα. Κι όπως λέει μια ρήση, «αν δεν το παρακολουθείς, δεν το διαχειρίζεσαι». Εάν τα ξενοδοχεία μείωναν απλώς το κόστος τους ανά γεύμα κατά 3 έως 5%, τα μεγάλα ξενοδοχεία θα εξοικονομούσαν 150 με 200.000 $ ετησίως.

Πώς μπορεί να περιοριστεί η σπατάλη τροφίμων;

Στα συμπεριφορικά οικονομικά, γίνεται συχνά λόγος για «σκούντημα» των ανθρώπων. Αντί να επιβάλλουμε αυστηρά καθορισμένους περιορισμούς, μπορούμε να επηρεάσουμε τους ανθρώπους, ώστε να παίρνουν πιο συνειδητοποιημένες αποφάσεις και να κάνουν πιο ενημερωμένες επιλογές.

Οι περισσότεροι επισκέπτες θέλουν να συνεισφέρουν περισσότερο στη βιωσιμότητα και να επιδεικνύουν σεβασμό. Με τα κατάλληλα «σκουντήματα», μπορείτε να τους βοηθήσετε προς αυτήν την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, παρέχοντας μικρότερα πιάτα για τον μπουφέ, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να είναι πιο προσεκτικοί στις μερίδες των γευμάτων τους, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερα αποφάγια.

Υπάρχουν σημεία επαφής σε όλο το κατάλυμα, όπου μπορείτε να προσφέρετε στους επισκέπτες λεκτικές ή οπτικές ενδείξεις. Η στρατηγική τοποθέτηση μικρών αφισών σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, κοντά σε κάδους ή στην κουζίνα, μπορεί να είναι μια πολύ αποτελεσματική κίνηση.

Η μείωση της σπατάλης τροφίμων αποτελεί επίσης καλή αφορμή για να γίνετε πιο επινοητικοί. Τα λαχανικά μπορούν να αξιοποιηθούν για την παραγωγή ζωμών ή σούπας, ενώ το μπαγιάτικο ψωμί μπορεί να μετατραπεί σε κρουτόν ή γαλέτα. Επίσης, υπάρχουν συνεργασίες που μπορείτε να κάνετε με τοπικές τράπεζες τροφίμων, καταφύγια ή φιλανθρωπικά ιδρύματα. Τα πλεονάζοντα τρόφιμα που είναι ακόμα ασφαλή για κατανάλωση μπορούν να δωριστούν και να αξιοποιηθούν για τη σίτιση όσων έχουν ανάγκη.

Τα επιχειρηματικά οφέλη από τη μικρότερη σπατάλη τροφίμων
Το γενικό όφελος από τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων είναι ότι είναι κάτι καλό για τον πλανήτη μας. Αλλά υπάρχουν και ισχυρά οφέλη από επιχειρηματική άποψη.

Ας πούμε ότι περιορίζετε τη σπατάλη τροφίμων ανά επισκέπτη από 500 g σε 400 g. Αυτή η διαφορά των 100 g έχει αντίκρυσμα σε χρήμα. Και αν πολλαπλασιάσετε αυτό το ποσό με τον αριθμό των επισκεπτών που έχετε κατά τη διάρκεια του έτους, αυτή η εξοικονόμηση είναι αθροιστική. Η σπατάλη τροφίμων έχει κόστος: όχι μόνο για τον πλανήτη μας, αλλά για την επιχείρησή σας. Στην πραγματικότητα, ένα γενικό πόρισμα είναι ότι ένα ξενοδοχείο που σερβίρει περίπου 2.000 γεύματα την ημέρα θα σπαταλούσε το ισοδύναμο των 400.000 $ με 500.000 $ τον χρόνο. 

Η πιο φειδωλή και αποτελεσματική χρήση τροφίμων μειώνει το συνολικό κόστος τροφοδοσίας. Οι δε επισκέπτες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές.

Εφαρμόζοντας μέτρα μείωσης της σπατάλης τροφίμων, βελτιώνετε τη φήμη σας και απευθύνεστε σε ταξιδιώτες που είναι ευαισθητοποιημένοι για περιβαλλοντικά ζητήματα. Συστήματα πιστοποίησης όπως το «The PLEDGE on Food Waste» μπορούν να σας φέρουν στο προσκήνιο και να σας βοηθήσουν να κερδίσετε αναγνώριση. Αυτή η ελεγχόμενη από τρίτους πιστοποίηση ευθυγραμμίζεται με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, βοηθώντας τα εστιατόρια να μειώσουν δραστικά τη σπατάλη τροφίμων, καθώς και το κόστος, να ενισχύσουν την εικόνα τους και να προωθήσουν τη συνεργασία με παρόχους δωρεάν λύσεων για τη σπατάλη τροφίμων.

Μάθετε πώς να πετύχετε μεγαλύτερη βιωσιμότητα

Υπάρχει ένα ζήτημα το οποίο ο κλάδος ταξιδιών και φιλοξενίας έρχεται να αντιμετωπίσει με μεγάλη καθυστέρηση. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς όσον αφορά τον επιζήμιο για το περιβάλλον ρόλο μας. Κατόπιν, πρέπει να αναλάβουμε δράση.

Η ελαχιστοποίηση της σπατάλης τροφίμων είναι πολύ καθοριστική παράμετρος για τη βιωσιμότητα. Το ζήτημα, εκ πρώτης όψεως, φαίνεται τρομακτικό λόγω της κλίμακάς του. Η βιωσιμότητα είναι ένα τόσο μεγάλο και σύνθετο θέμα, που μερικές φορές μας κάνει να «παγώνουμε» και να μένουμε αδρανείς. Αλλά οι αιτίες του είναι κάποιες συμπεριφορές για τις οποίες είμαστε υπόλογοι και τις οποίες μπορούμε να πάρουμε μέτρα.

Απλά πρέπει να ξέρουμε που να κοιτάξουμε. Η Booking.com συνεργάζεται με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UN Tourism) για να δημιουργήσει μια σειρά από δωρεάν online μαθήματα που θα σας βοηθήσουν να γίνετε πιο βιώσιμοι. Τα μαθήματα αυτά είναι προσβάσιμα ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε και παρέχουν καθοδήγηση από εμπειρογνώμονες σχετικά με συγκεκριμένες προκλήσεις βιωσιμότητας και σαφείς τρόπους για να προσαρμόσετε τις δραστηριότητές σας, ώστε να καταστούν πιο βιώσιμες (συχνά, σχεδόν αμέσως). 

Εγγραφείτε στο μάθημα «Your journey to more sustainable food management» και παρακολουθήστε καθώς θα αναφερθώ στον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων με περισσότερες λεπτομέρειες. Η σπατάλη δεν είναι κάτι το αναπόφευκτο: αν είστε λίγο πιο επινοητικοί, με τη σωστή στρατηγική, μπορείτε να αποκομίσετε μεγάλα οφέλη για την επιχείρησή σας και την κοινότητά σας.
 


 

διαβάστε ακόμα

Θα προωθήσουμε τη σύνδεση ανθρώπων και περιοχών, και τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού
Τουρισμός: Οι Βρετανοί ταξιδιώτες θα αποφύγουν τους προορισμούς με υπερτουρισμό το 2025
Παγκόσμιος τουρισμός | WTTC: 65 δισ. δολ. για την προστασία του παράκτιου τουρισμού από την κλιματική αλλαγή
Springer Reisen: Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025
Eurowings | Νέα πτήση Βερολίνο - Κέρκυρα το καλοκαίρι του 2025, αυξάνονται οι πτήσεις προς Ηράκλειο, Ρόδο και Κω
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για το ξενοδοχείο Candia Park Village
Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για νέα ξενοδοχεία στο Βελιγράδι
Δήμος Μεγίστης: Πρόταση για ένταξη στο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης του καταδυτικού τουρισμού
Αύξηση 20% στην επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Liszt Ferenc της Βουδαπέστης
Αυστρία: Προς κατάρρευση η αγορά νέων κατοικιών