Νέες απαιτήσεις προσβασιμότητας για τα Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία από το 2025

09-07-24 | ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Η Ευρωπαϊκή Πράξη Προσβασιμότητας (EAA) πρέπει να αποτελέσει σημείο αιχμής για τους σύγχρονους ξενοδόχους καθώς πρόκειται για μια οδηγία-ορόσημο της ΕΕ που θεσπίζει κοινές απαιτήσεις προσβασιμότητας σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Η οδηγία πρόκειται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το 2025, δίνοντας τα χρονικά περιθώρια στα ξενοδοχεία να κατανοήσουν πλήρως τις επιπτώσεις της και να συμμορφωθούν εγκαίρως με αυτήν.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή νομοθεσία της ΕΕ που επιβάλλει ορισμένα καθημερινά προϊόντα και υπηρεσίες να είναι προσβάσιμα από άτομα με αναπηρία και πηγάζει από τη δέσμευση της ΕΕ και των κρατών μελών της να τηρούν τις αρχές της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Με τον καθορισμό κοινών προτύπων προσβασιμότητας, η EAA στοχεύει να βελτιώσει τη ζωή των σχεδόν 87 εκατομμυρίων Ευρωπαίων — σχεδόν ένας στους πέντε — που ζουν με αναπηρίες, συμπεριλαμβανομένων πολλών ηλικιωμένων ενηλίκων και εκείνων με προσωρινές αναπηρίες.

Τα οφέλη που θα προσφέρει εκτείνονται τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους πελάτες. Για τις εταιρείες, οι κοινές απαιτήσεις επιτρέπουν τη διευκόλυνση του διασυνοριακού εμπορίου, παρέχουν ασφάλεια δικαίου και οδηγούν σε καινοτόμες προσβάσιμες λύσεις. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε μια αγορά προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς αποκλεισμούς και σε ανταγωνιστικές τιμές. Ακόμη και οι άνθρωποι χωρίς αναπηρία θα μπορούν να αξιοποιούν τα λειτουργικά πλεονεκτήματα των προσφορών που θα είναι συμβατές με τη EAA, όπως τα οπτικά και ηχητικά σήματα σε προσβάσιμα ΑΤΜ.

Τι σημαίνει η οδηγία για τους ξενοδόχους

Καθώς ο κλάδος της φιλοξενίας συνεχίζει να ανακάμπτει από τις προκλήσεις της πανδημίας, η EAA εισάγει ένα νέο τοπίο προσβασιμότητας στα ξενοδοχεία. Ο νόμος καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την εμπειρία στο ξενοδοχείο, όπως: ιστότοποι, εφαρμογές για κινητά και ηλεκτρονικά εισιτήρια και πληροφορίες για ταξιδιωτικές υπηρεσίες, αυτοεξυπηρετούμενα τερματικά (όπως κιόσκια check-in), τερματικά πληρωμών όπως αυτά που χρησιμοποιούνται για συναλλαγές με κάρτες και E-books και οπτικοακουστικά μέσα.

Από τις 28 Ιουνίου του 2025, τα ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις φιλοξενίας που προσφέρουν αυτά τα προϊόντα και υπηρεσίες, θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις κοινές απαιτήσεις προσβασιμότητας της EAA.

Ενώ η ΕΑΑ προβλέπει ορισμένες εξαιρέσεις (όπως για μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από 10 συνεργάτες), οι ξενοδόχοι θα πρέπει να κάνουν προσβάσιμες τις ψηφιακές τους προσφορές. Σε αντίθετη περίπτωση, θα αντιμετωπίζουν τις συνέπειες του νόμου, συμπεριλαμβανομένων κυρώσεων από τις κυβερνήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα σημαντικότερα σημεία που θα πρέπει να διαχειριστούν τα ξενοδοχεία αναφορικά με τη νέα Πράξη προσβασιμότητας, σύμφωνα με την εταιρία τεχνολογίας cloud στην βιομηχανία φιλοξενίας Cendyn, είναι...

-Προσβασιμότητα ιστοσελίδας και κινητού | Η EAA απαιτεί οι ιστότοποι και οι εφαρμογές για κινητά να σχεδιάζονται έτσι ώστε να επιτρέπουν στους χρήστες με αναπηρίες να αντιλαμβάνονται, να κατανοούν, να πλοηγούνται και να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τις Οδηγίες προσβασιμότητας περιεχομένου Ιστού (WCAG), οι οποίες έχουν γίνει το παγκόσμιο πρότυπο για την ψηφιακή προσβασιμότητα. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να διενεργούν τακτικούς ελέγχους WCAG στις διαδικτυακές τους πλατφόρμες και να προβαίνουν σε κάθε απαραίτητη αποκατάσταση για να διασφαλίζουν τη συμμόρφωσή τους. Θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν μια δήλωση προσβασιμότητας που θα περιγράφει λεπτομερώς τις προσπάθειές τους για συμμόρφωση, παραπέμποντας ιδανικά τόσο στις απαιτήσεις της EAA όσο και στα πρότυπα της Πράξης για τους Αμερικανούς με Αναπηρίες (ADA) για ακίνητα με έδρα τις ΗΠΑ.

-Αυτοεξυπηρετούμενα σημεία και τερματικά | Η EAA επιβάλλει λειτουργίες προσβασιμότητας για τερματικά αυτοεξυπηρέτησης που χρησιμοποιούνται για λειτουργίες όπως το check-in σε ξενοδοχεία. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι διεπαφές μπορούν να λειτουργούν χωρίς ομιλία, με ευέλικτα χειριστήρια μεγέθυνσης και έντασης ήχου και άλλες βοηθητικές δυνατότητες. Επίσης, θα πρέπει να αξιολογούν την προσβασιμότητα οποιωνδήποτε σημείων αυτοεξυπηρέτησης ή τερματικών πληρωμών στα ξενοδοχεία και να κάνουν αναβαθμίσεις ανάλογα με τις ανάγκες για να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές απαιτήσεις της EAA.

-Μη ψηφιακή προσβασιμότητα | Ενώ η EAA επικεντρώνεται σε ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, οι ξενοδόχοι θα πρέπει επίσης να εξετάσουν την προσβασιμότητα των φυσικών τους χώρων και του περιεχομένου τους εκτός διαδικτύου. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τον εύκολο εντοπισμό, τα ρυθμιζόμενα έπιπλα και τις προσβάσιμες μορφές έντυπου υλικού.

διαβάστε ακόμα

Τα υψηλότερα ποσοστά Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων στους κλάδους της αγροτικής δραστηριότητας και εστίασης
ΕΛΣΤΑΤ | 7 εκατ. αφίξεις και 33 εκατ. διανυκτερεύσεις τον Αύγουστο στα κλασικά καταλύματα
Απαραίτητη η αναβάθμιση των μαρινών, πρέπει να «χαλαρώσει» η γραφειοκρατία
Πιο αποτελεσματικός και οικολογικός ευρωπαϊκός εναέριος χώρος - Εγκρίθηκαν νέοι κανόνες στις πτήσεις
830 εκατ. ευρώ τα φορολογικά έσοδα από τη βραχυχρόνια μίσθωση
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Βρετανοί, Γάλλοι και Ευρωπαίοι εκτός ΕΕ "έριξαν" τις εισπράξεις τον Αύγουστο
M. Γιαννόπουλος | Το 51% των τουριστικών επενδυτών θα επέλεγαν ξανά τη χώρα μας - Σχέδια για επέκταση της Melia
Η Ρόδος τίμησε για άλλη μία φορά τους πιστούς φίλους της
Η TUI φιλοδοξεί να γίνει παγκόσμιο brand αναψυχής με όχημα μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και lifestyle κατάστημα
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί τον οινικό τουρισμό στο Βελιγράδι