Ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής για τη Μαρίνα Χίου έναντι 6 εκατ. ευρώ

20-12-18 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Αποδεκτή έκανε το δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ τη βελτιωμένη προσφορά του επενδυτικού σχήματος «Avlum Enterprises Company Limited – Ιωάννης και Ηλίας Δ. Τεφας Ναυπηγοπλαστική ΑΕΒΕ – Κλεοπάτρα Μαρίνα Α.Ε. και Τουριστικός Λιμένας Πρέβεζας Α.Ε. Ειδικού Σκοπού» για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου για 40 χρόνια.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η βελτιωμένη οικονομική προσφορά ανέρχεται σε τουλάχιστον 6.213.615 εκατ. ευρώ, αποτελούμενη από εφάπαξ τίμημα 600.000 ευρώ, ετήσια αμοιβή παραχώρησης πλέον ποσοστού επί των ετήσιων εσόδων της μαρίνας.

Το δ.σ. του Ταμείου, ανακήρυξε το παραπάνω επενδυτικό σχήμα ως Προτιμητέο Επενδυτή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη θετική εισήγηση των συμβούλων του ως προς την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, την αποτίμηση ανεξάρτητου αποτιμητή και κατόπιν της θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων.

Λίγο πριν την εκπνοή του έτους, το ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώνει τη διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση της μαρίνας της Χίου, σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης. Το Ταμείο παραμένει προσηλωμένο στο στόχο των υπόλοιπων μαρίνων του χαρτοφυλακίου του με σκοπό την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Η μαρίνα της Χίου, η οποία κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, παρέμενε μέχρι σήμερα μη λειτουργική και αναξιοποίητη. Το επενδυτικό σχήμα που αναδείχτηκε Προτιμητέος Επενδυτής αναμένεται να υλοποιήσει εντός της επόμενης 4ετίας μια σειρά από επενδύσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό της μαρίνας, έτσι ώστε να καταστεί λειτουργική και ταυτόχρονα να αναβαθμιστεί η συνολική εικόνα της ευρύτερης περιοχής.

Ειδικότερα, προβλέπεται η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, η καθαίρεση του υφάλου στην είσοδο της μαρίνας, η τοποθέτηση μόνιμων αγκυροβολίων, δεστρών και πυργίσκων παροχών στα σκάφη, καθώς και η κατασκευή όλων των αναγκαίων κτιριακών υποδομών και των λοιπών διαμορφώσεων στη χερσαία ζώνη με κυριότερη τη διαμόρφωση του εσωτερικού οδικού δικτύου και της εισόδου, καθώς και των θέσεων στάθμευσης.

Στην πλήρη ανάπτυξή της, η μαρίνα θα προσφέρει 180 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους μέχρι 25 μέτρα μήκος και έως 6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί ακολούθως στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.

Για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, η Kantor Management Consultants ενήργησε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος, η Δικηγορική Εταιρεία Π. Σφηκάκης & Συνεργάτες ως νομικός σύμβουλος και η Marnet Engineering Consultants  ως τεχνικός σύμβουλος.

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο