Το άνοιγμα τεσσάρων νέων ξενοδοχείων των brand Casa Cook και Cook’s Club στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2022, ανακοίνωσε ο κινεζικός όμιλος Fosun.
Πρόκειται για δύο νέα ξενοδοχεία Casa Cook, στη Σάμο (ανοίγει την 1η Μαϊου 2022, 128 κλίνες) και στη Μύκονο (Μάιος 2022, 26 κλίνες) και δύο Cook’s Club, στην Κέρκυρα (Ιούνιος 2022, 195 κλίνες) και στην Ιαλυσό Ρόδου (Μάιος 2022, 83 κλίνες).
Όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος του ομίλου Fosun, κ. Alessandro Dassi, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη στην Αθήνα, τα κόνσεπτ των ξενοδοχείων που εντάσσονται στα δύο brand και εστιάζονται σε πολυτελείς lifestyle εμπειρίες διακοπών, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την Ελλάδα και η χώρα μας θα συνεχίσει να αποτελεί το επίκεντρο της ανάπτυξής τους τα επόμενα χρόνια.
Ο όμιλος αναζητά νέες ευκαιρίες για επενδύσεις στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, με την Αθήνα αλλά και λιγότερο «γνωστούς» ελληνικούς προορισμούς να αποτελoύν στρατηγικό στόχο για περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου.
Όπως τόνισε ο κ. Dassi, η στόχευση για Αθήνα είναι εφικτή λόγω της ευελιξίας του κόνσεπτ των Casa Cook και Cook’s Club να αναβαθμιστεί σε urban concept (αστικά κόνσεπτ) και να εντάξει στη βασική δομή του, που είναι το leisure lifestyle, το κομμάτι του business. Μπορούμε, όπως είπε, λόγω της αρνητικής συγκυρίας για τα επαγγελματικά ταξίδια μετά την πανδημία, να δώσουμε την ευκαιρία σε ξενοδοχεία της Αθήνας που βασίζονται σε αυτά, να προχωρήσουν σε επανατοποθέτησή τους στην αγορά.
Παράλληλα, οι προοπτικές για «ψαγμένους» Ελληνικούς προορισμούς, όπως η Σάμος, ευθυγραμμίζονται με την αντίστοιχη τάση στα σύγχρονα ταξίδια για νέες εμπειρίες σε νέους προορισμούς.
Άλλωστε, όπως υπογράμμισε ο κ. Dassi, η Ελλάδα θέτει τις τάσεις στη φιλοξενία και εκπλήσσει ευχάριστα με το ρυθμό-ρεκόρ με τον οποίο υιοθετεί νέα κόνσεπτ φιλοξενίας σε σύγκριση με ανταγωνιστικές της χώρες όπως η Ισπανία. Το γεγονός αυτό προσφέρει στον όμιλο δυνατότητες να αξιοποιήσει τα brand που απευθύνονται στη νέα γενιά ταξιδιωτών και όχι σε όσους αναζητούν τα παραδοσιακά all inclusive ξενοδοχεία.
«Έχουμε φιλόδοξους στόχους και θέλουμε να ηγηθούμε στον τομέα του lifestyle. Σε αυτό το πλαίσιο, συνεχίζουμε να επενδύουμε στα 2 αυτά μεγάλα brand αλλά και σε μεικτά κόνσεπτ. Μέχρι το 2023 στόχος μας είναι να ανοίξουμε συνολικά σε όλο τον κόσμο 30 νέα ξενοδοχεία», δήλωσε ο κ. Dassi.
Ο κ. Dassi δεν προσδιόρισε το ύψος της επένδυσης για τα 4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, όμως ανέφερε ότι παρότι ανήκουν στην κατηγορία πολυτελείας, πρόκειται για πιο οικονομικές επενδύσεις σε επίπεδο υποδομών από αντίστοιχες, για παράδειγμα των Four Seasons. Στα ξενοδοχεία Cook’s Club, είπε, η πρόταση value βασίζεται στη λογική των ξενοδοχείων που χρειάζονται ανακαίνιση, διατηρώντας την αρχική αρχιτεκτονική του ξενοδοχείου αλλά προσφέροντας μοντέρνες εμπειρίες.
Η μεγαλύτερη αγορά ταξιδιωτών για τα δύο brand είναι η Γερμανία και ακολουθεί το Ην. Βασίλειο, ενώ ο άμεσος αντίκτυπος της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία με το επακόλουθο "πάγωμα" της ρωσικής αγοράς, θα είναι μηδαμινός καθώς το ήδη χαμηλό ποσοστό των Ρώσων (3-4%) θα αναπληρωθεί από άλλες αγορές, τόνισε ο αντιπρόεδρος του ομίλου Fosun. Όσο για τις επιπτώσεις του πολέμου στην αύξηση του κόστους ζωής και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, ο κ. Dassi εξέφρασε την εκτίμηση ότι, όπως σε όλες τις οικονομικές κρίσεις, οι άνθρωποι περιορίζουν άλλα έξοδα και όχι τις διακοπές τους, ειδικά σε μια περίοδο που ακολουθεί 2 χρόνια χαμένου εδάφους στα ταξίδια εξαιτίας της πανδημίας.
Το Casa Cook είναι ένα κόνσεπτ boutique ξενοδοχείων με έμφαση στο design, στο ποιοτικό φαγητό και στην ευεξία. Το Cook's Club είναι αλυσίδα beach hotels που σχεδιάστηκε για τη νέα γενιά ταξιδιωτών με έμφαση στη διασκέδαση και τις διακοπές εμπειριών σε ξενοδοχεία με σύγχρονο σχεδιασμό. Οι δυο αλυσίδες δημιουργήθηκαν από τον ταξιδιωτικό οργανισμό Thomas Cook που κατέρρευσε το 2019 και πέρασαν στην κινεζική Fosun Tourism Group έναντι 12,7 εκατ. ευρώ.
Στο χαρτοφυλάκιο της Fosun εντάσσεται και η αλυσίδα Club Med.