Μια προσφορά υποβλήθηκε στη διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος».
Όπως ανακοίνωσε το Υπερταμείο/Growthfund την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024, στο διαγωνισμό για την 40ετή σύμβαση παραχώρησης συμμετείχαν μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας και διεθνείς λειτουργοί έργων αεροδρομίων.
Προσφορά υπέβαλε το επενδυτικό σχήμα:
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. – ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε., αποτελούμενη από τις ακόλουθες εταιρείες: (α) τη γερμανική εταιρεία με την επωνυμία «FRAPORT AG», (β) την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.» και (γ) την ημεδαπή εταιρεία με την επωνυμία «ΠΗΛΕΑΣ A.E.».
Η αξιολόγηση των προσφοράς θα εκκινήσει άμεσα, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, με στόχο την ανακήρυξη του Προτιμητέου Επενδυτή μέχρι τα τέλη 2024.
Υπενθυμίζεται ότι βασικός στόχος του Υπερταμείου/Growthfund, μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, είναι η υλοποίηση σειράς επενδύσεων ενταγμένων σε ένα ολοκληρωμένο business plan για την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών του Αεροδρομίου και την εξασφάλιση ενός συνδυασμού υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης υψηλής ποιότητας για τον Αερολιμένα.
Παράλληλα το Υπερταμείο/Growthfund θα αποκτήσει ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της Παραχωρησιούχου Εταιρείας με στόχο να διασφαλίσει τη συνέχεια και την ταχεία υλοποίηση του έργου που θα ενισχύσει περαιτέρω το τουριστικό ρεύμα στο νομό Μεσσηνίας και ευρύτερα στη νότια Πελοπόννησο.
Handelsblatt | Το αεροδρόμιο Καλαμάτας «ευκαιρία» για την Fraport
Σχετικά η DW αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Handelsblatt:
Στη μοναδική προσφορά που υποβλήθηκε για σύμβαση 40ετούς παραχώρησης του αερολιμένα Καλαμάτας από τη γερμανική Fraport (συγκεκριμένα από την κοινοπραξία Fraport AG-Delta Airport Investments AE – ΠΗΛΕΑΣ ΑΕ) αναφέρεται δημοσίευμα στην οικονομική εφημερίδα Handelsblatt. Η Fraport, υπενθυμίζει το ρεπορτάζ, λειτουργεί προς το παρόν ήδη 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα και πιθανώς ο όμιλος θα επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό του περαιτέρω σε ό,τι αφορά τα ελληνικά αεροδρόμια.
Αναφορικά με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το ρεπορτάζ το χαρακτηρίζει «μικρό αλλά με μεγάλες δυνατότητες». Όπως επισημαίνει «η Καλαμάτα, με τους περίπου 351.0000 επιβάτες πέρυσι ανήκει στα μικρότερα ελληνικά αεροδρόμια. Όμως «ο αριθμός των επιβατών έχει στο μεταξύ σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2010». Σύμφωνα με ειδικούς, επισημαίνει το ρεπορτάζ, «το αεροδρόμιο παρουσιάζει αναπτυξιακές δυνατότητες γιατί η περιοχή στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο που μέχρι πρότινος ήταν διάσημη κυρίως για τις ελιές της, γίνεται ολοένα περισσότερο ελκυστική για τουρίστες.