Όλο και μεγαλύτερο χώρο στην εξυπηρέτηση και στην εμπειρία του επισκέπτη στα ξενοδοχεία αποκτούν, άμεσα ή έμμεσα, οι νέες τεχνολογίες, όμως μία από τις πιο συναρπαστικές, ο συνδυασμός ρομποτικής με την τεχνητή νοημοσύνη, έκανε το ντεμπούτο της στο χώρο των ξενοδοχείων το 2017.
Όπως αναφέρει σε άρθρο του στο ehotelier.com, ο CEO της εταιρίας διαχείρισης ξενοδοχείων RAR Hospitality, Robert Rauch, η τεχνητή νομημοσύνη και η ρομποτική είναι μία πραγματικότητα και θα συνεχίσει να εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς μέσα στην τουριστική βιομηχανία, αντικαθιστώντας καθήκοντα που μέχρι πρότινος απαιτούσαν ανθρώπινη παρουσία. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να θεωρηθεί περισσότερο θετική παρά αρνητική, εξηγεί ο κ. Rauch.
Ένα από τα πλεονεκτήματα των ρομπότ είναι ότι θα προσφέρουν στους επαγγελματίες του τουρισμού δεδομένα σχετικά με τη χρήση υπηρεσιών που κάνουν οι ταξιδιώτες.
Για παράδειγμα, το Fairfield Inn & Suites στο San Marcos της Καλιφόρνια που άνοιξε τον περασμένο Μάιο, έχει έναν υπάλληλο-ρομπότ της Savioke, τον Hubert.
Ο Hubert είναι πολύ συμπαθής στους επισκέπτες και έχει αυξήσει τα επίπεδα ικανοποίησής τους, τριπλασίασε τις προοπτικές πωλήσεων στα καταστήματα, ελάττωσε την ανάγκη ενασχόλησης του προσωπικού με παραδόσεις και προσφέρει ασφάλεια τη νύχτα.
Επίσης, μετακινείται με άνεση στους χώρους του ξενοδοχείου, μπαίνοντας ακόμη και στο ασανσέρ για να φθάσει μέχρι τα δωμάτια των επισκεπτών.
Τα ξενοδοχεία θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν ρομπότ τόσο για την εξυπηρέτηση όσο και την ικανοποίηση πελατών με σκοπό την εξοικονόμηση του κόστους μισθοδοσίας. Η Maidbot ανέπτυξε ένα ρομπότ για την καθαριότητα, τη Rosie, και η Hilton έχει την Connie στην υποδοχή.
Ενώ η τάση αυτή μπορεί να θέτει σε κίνδυνο την απασχόληση για πολλούς εργαζομένους στον κλάδο, δεν πρόκειται να οδηγήσει σε μαζικό πρόβλημα απασχόλησης, επισημαίνει ο κ. Rauch. Μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στα κέρδη των μονάδων καθώς το κόστος κεφαλαίου αντικαθιστά το κόστος εργασίας και, την ίδια ώρα, μπορεί να απαιτεί την εκπαίδευση των εργαζομένων για απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Αλλωστε, επισημαίνει, το γενικό αποτέλεσμα της μηχανοποίησης στο παρελθόν, ήταν η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Άλλες τεχνολογικές τάσεις που παρουσιάζονται στο χώρο των ξενοδοχείων είναι η εικονική πραγματικότητα. Τα ξενοδοχεία αναπτύσσουν ήδη την τεχνολογία αυτή προκειμένου να διαθέτουν στην αγορά τα δωμάτιά τους, να πωλούν εμπειρίες και να προσφέρουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να δοκιμάσουν πριν ακόμα το ζήσουν.
Η εικονική πραγματικότητα επιτρέπει στα ξενοδοχεία να προσφέρουν πανοραμική θέα 360 μοιρών από τα δωμάτια ενώ σύμφωνα με την Intelligent Operations, οι πελάτες μπορούν να ζητούν μέσω της νέας τεχνολογίας τα τηλεοπτικά προγράμματα της προτίμησής τους, να κάνουν κράτηση φαγητού και να ελέγχουν τις ρυθμίσεις του δωματίου τους.
Επίσης, η χρήση ενός ρομπότ cobot (συνεργατικό ρομπότ) στην καθαριότητα του ξενοδοχείου μειώνει το χρόνο καθαρισμού των δωματίων και ξεκουράζει τους εργαζομένους στην καθαριότητα.