Ολοκληρώθηκαν η 1η και η 2η φάση του διαγωνισμού καινοτομίας και νεανικής επιχειρηματικότητας “The Digital Gate” που διοργανώνει για δεύτερη φορά ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, με την υποστήριξη του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η 1η φάση του διαγωνισμού “The Digital Gate II” έτρεξε από τις 10 Απριλίου έως τις 8 Μαΐου προσελκύοντας φέτος ακόμη μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων, με 162 συμμετοχές και 58 διαφορετικές καινοτόμες προτάσεις ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων για το αεροδρόμιο και την ευρύτερη αεροδρομιακή κοινότητα.
Είκοσι έξι ομάδες προκρίθηκαν μετά από interviews στη 2η φάση του διαγωνισμού. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δίμηνης διαδικασίας, οργανώθηκαν ειδικά workshops για την ενίσχυσή τους (Business model canvas and Design Thinking, Project Management and Business Analysis), ενώ παράλληλα στις ομάδες παρασχέθηκε ουσιαστική οργανωτική και τεχνική βοήθεια για την υλοποίηση των προτάσεών τους. Ταυτόχρονα, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών καθοδήγησε τις ομάδες με τη γνώση και την εμπειρία των στελεχών του, για την καλύτερη προετοιμασία των προτάσεων.
Την Πέμπτη, 13 Ιουλίου, οι ομάδες παρουσίασαν την επιχειρηματική ιδέα τους στην επιτροπή αξιολόγησης, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου.
Ο ανταγωνισμός των ομάδων ήταν μεγάλος, καθώς η πληθώρα των ποιοτικών καινοτόμων προτάσεων έκανε ιδιαίτερα δύσκολο το έργο της επιτροπής αξιολόγησης, η οποία απαρτίζεται από ειδικούς του χώρου.
Η 2η φάση ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των ομάδων που προκρίνονται στην 3η και τελευταία φάση του διαγωνισμού, κατά την οποία καλούνται να ολοκληρώσουν την πρότασή τους στη μορφή MVP (minimum viable product) και αυτές είναι:
3asyR
Cyclefi
Escape Airport!
bespot.
Digital Signage
Olwyc
BlinBlon
entAiR
PLUSTIC
Οι ομάδες που θα ανακοινωθούν στο τέλος της 3ης φάσης τον Ιανουάριο 2018, θα είναι και οι νικήτριες που θα κερδίσουν τα βραβεία του διαγωνισμού “The Digital Gate II”.
Ο πρώτος διαγωνισμός “The Digital Gate” διοργανώθηκε το 2015 από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν, με στόχο την ενθάρρυνση της ψηφιακής καινοτομίας και της νέας επιχειρηματικότητας στο χώρο των αερομεταφορών και του τουρισμού.