Όλο και περισσότερες κρατήσεις ταξιδίων πραγματοποιούνται από συσκευές κινητών τηλεφώνων με τους καταναλωτές να αναζητούν και να συγκρίνουν έντονα τιμές πριν καταλήξουν σε κράτηση.
Αυτό είναι το πόρισμα έρευνας που διενήργησαν η Google, το Πανεπιστήμιο Kuehne και η McKinsey & Company, σε σχέση με την ψηφιοποίηση των μεταφορών και της ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Ευρώπη. Η ανάλυση των στοιχείων βασίζεται σε ανώνυμες αναζητήσεις στην Google σε 15 χώρες (συμπεριλαμβάνονται η Γερμανία, η Βρετανία, η Ελβετία και η Αυστρία) καθώς και σε 30 συνεντεύξεις με ειδικούς από το χώρο της τεχνολογίας και της τουριστικής βιομηχανίας.
Για τα τρία τέταρτα του συνόλου των αεροπορικών ταξιδίων και για κάθε δεύτερο δωμάτιο ξενοδοχείου η αναζήτηση και η κράτηση γίνεται διαδικτυακά.
Οι αναζητήσεις σε κινητό για πτήσεις, κρουαζιέρες και ενοικιάσεις αυτοκινήτων παρουσιάζουν αύξηση 40% ετησίως από το 2014.
Όταν η αναζήτηση γίνεται σε σταθερό υπολογιστή, οι καταναλωτές επιστρέφουν συνεχώς στα site σύγκρισης τιμών, μπλογκ και ιστοσελίδες τουριστικών γραφείων, πριν λάβουν την τελική απόφαση για κράτηση.
Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν κινητά, πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 100 κλικ πριν λάβουν απόφαση για κράτηση. Τα 100 κλικ σημαίνουν ότι ένας καταναλωτής τείνει να προβαίνει σε εκτενή αναζήτησης διακοπών και να κάνει κράτηση σε έναν πάροχο, εισάγοντας εκ νέου τα δεδομένα του και χωρίς συστηματική πληροφόρηση. Σε αυτό το σημείο η εμπειρία πελατών μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά, σημειώνει ο συνεργάτης της McKinsey, Maximilian Rothkopf.