Διαψεύδει το αποτέλεσμα έρευνας ότι έως και το ένα τρίτο των κριτικών στην TripAdvisor είναι πλαστές και ότι ξενοδοχεία και εστιατόρια εξαγοράζουν συστηματικά θετικές κριτικές, η μεγαλύτερη ταξιδιωτική πλατφόρμα στον κόσμο.
Ανάλυση δεκάδων χιλιάδων κριτικών στη πλατφόρμα έδειξε ότι τα ξενοδοχεία B&B που συγκεντρώνουν τις υψηλότερες βαθμολογίες έχουν διπλάσιες ψεύτικες κριτικές, και οι χαμηλότερης κατηγορίας ιστοσελίδες προσφέρουν θετικές κριτικές έναντι 38 λιρών, σύμφωνα με τους Times.
Άλλες επιτρέπουν σε ιδιοκτήτες να εξαγοράζουν θετικές κριτικές με μικρότερα ποσά, με μία εξ αυτών να προσφέρει 10 κριτικές έναντι 69 λιρών.
Ιδιοκτήτης εστιατορίου παραδέχεται στο ρεπορτάζ των Times ότι είχε δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό θετικών κριτικών όμως στην προσπάθειά του να ενισχύσει περαιτέρω την κατάταξη της επιχείρησης, ζήτησε από ιστοσελίδα που προσφέρει ψευδείς κριτικές να συμβάλλει σε αυτό.
Η ανάλυση των κριτικών διεξήχθη από την Fakespot.com η οποία χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο προκειμένου να εντοπίζει ύποπτες κριτικές.
Ο ιδρυτής της, Saoud Khalifah, δήλωσε στους Times ότι το ποσοστό των ψεύτικων κριτικών ανέρχεται στο 32,9%, ενώ στην περίπτωση των B&B ανεβαίνει στο 41,9%.
Υπάρχει μεγάλος αριθμός λογαριασμών με μία ή δυο κριτικές που δημιουργήθηκε από άτομα που απασχολούνται στα ξενοδοχεία ή εστιατόρια και δημοσιεύουν πλαστές κριτικές.
Από την πλευρά της η TripAdvisor δήλωσε ότι απορρίπτει τα ευρήματα αυτά ως ανακριβή και παραπλανητικά, και χαρακτηρίζει το ρεπορτάζ της εφημερίδας ως εξαιρετικά κακή «click bait» δημοσιογραφία.
Η χρησιμότητα και η ακρίβεια του περιεχόμενου της TripAdvisor είναι αυτά που την έχουν κάνει δημοφιλή σε εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτές, δήλωσε η πλατφόρμα, τονίζοντας ότι μάχεται τις ψευδείς κριτικές με μεγάλη αυστηρότητα.
Υποστηρίζει δε ότι η έρευνα των Times βασίζεται σε εντελώς λανθασμένες και αναξιόπιστες τεχνικές καθώς δεν έχει πρόσβαση στα τεχνικά δεδομένα που απαιτούνται για να καθοριστεί εάν μια κριτική είναι αληθινή ή ψευδής.