Ρομποτικές καινοτομίες παρουσιάστηκαν στο διαδικτυακό σεμινάριο, Robots in the Hospitality Industry: Υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, διατηρώντας παράλληλα την ανθρώπινη πινελιά, που φιλοξενήθηκε από το eCornell και το Cornell Center for Innovative Hospitality Labor and Employment Relations (CIHLER) Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχείων.
Στο συνέδριο συμμετείχαν οι Linda Pouliot, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Dishcraft Robotics, Peter Sieff, Διευθύνων Σύμβουλος της ST Engineering στο Aethon, και Steve Rimmer, διευθυντής της New York Metro Transaction Services στην PwC.
Οι πέντε καινοτομίες που παρουσιάστηκαν έχουν ως εξής:
- Αναδύονται νέα μοντέλα υπηρεσιών
Επεκτείνονται οι γνωστικές ικανότητες των ρομπότ, ώστε να λειτουργούν ως υπηρεσία καθαριότητας, υπάλληλοι γραφείου και σερβιτόροι, με λειτουργίες που τους επιτρέπουν να παρέχουν όλο και περισσότερο «αποτελεσματικό, εξυπηρετικό αυτοματισμό».
-Οι καινοτόμες αλληλεπιδράσεις αυξάνουν την ευελιξία των ρομπότ
Στο σεμινάριο αναφέρθηκε ότι η Aethon χρησιμοποιεί ήδη τα ρομπότ της με ασφάλεια στη βιομηχανία της υγειονομικής περίθαλψης. Τώρα η εταιρεία επικεντρώνεται σε μια κατηγορία αυτόνομων ρομπότ που λειτουργούν σε περιβάλλοντα ξενοδοχείου, σε απαιτητικές θέσεις, είτε αυτές απαιτούν αλληλεπίδραση με τον πελάτη, είτε όχι.
Μεταξύ άλλων, τα ρομπότ αυτά μπορούν να και να μετακινήσουν χρησιμοποιημένα πιάτα και πετσέτες από το δάπεδο χωρίς να απαιτούν ειδική υποδομή αλλά και να αλληλεπιδράσουν με τους επισκέπτες με διάφορους τρόπους: ως υπάλληλοι γραφείου, σερβιτόροι, αχθοφόροι και ούτω καθεξής. Από πλευράς τους, οι επισκέπτες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τα ρομπότ μέσω εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
-Τα ανέπαφα πλυντήρια πιάτων απλοποιούν τα πράγματα για τους εστιάτορες
Για παράδειγμα, η Dishcraft παρέχει καθημερινά σε εστιατόρια και ιδρύματα στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο πιάτα, ποτήρια και μαχαιροπήρουνα, ανέπαφα, έως ότου φτάσει η στιγμή του σερβιρίσματος. Κατόπιν, τα χρησιμοποιημένα σερβίτσια επιστρέφονται και πλένονται από τα ρομπότ όπου τα επιστρέφουν καθαρά. Όπως αναφέρθηκε μεταξύ των ομιλητών, το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικός την εποχή του κορωνοϊού.
-Οι σχέσεις εργοδότη-εργαζομένου προσαρμόζονται στον αυτοματισμό
Οι αναπόφευκτες εργασιακές ανησυχίες για την αντικατάσταση ανθρώπων με ρομπότ, σχολιάστηκε μεταξύ άλλων ως εξής: Η τεχνολογία εξελίσσεται και κανείς δεν είναι τόσο αφελής ώστε να πιστεύει ότι δεν θα αντικαταστήσει τους υπαλλήλους. Κάποτε οι άνθρωποι έδιναν τη βαλίτσα τους σε έναν υπάλληλο, τώρα απλά την τοποθετούν στον αυτόματο ιμάντα. Ωστόσο, θα υπάρξει προσαρμογή των εργαζόμενων στις νέες συνθήκες που διαμορφώνει τόσο η τεχνολογία, όσο και εξαιρετικές καταστάσεις όπως είναι η τρέχουσα πανδημία.
-Το ξενοδοχείο του μέλλοντος θα επαναπροσδιορίσει την πολυτέλεια
Η κοινωνία και η τεχνολογία θα προσαρμοστούν από κοινού, αφού οι ορισμοί της πολυτέλειας αλλάζουν. Το "high-touch" ήταν κάποτε η επιτομή της υπηρεσίας, όμως τώρα αντικαταστάθηκε από τις ανέπαφες συναλλαγές οι οποίες σαφώς παρέχουν και μεγαλύτερη ασφάλεια. Τέλος, επενδύσεις σε χρόνο και προσπάθεια θα παράγουν οικονομικά αποδοτικές λύσεις για την εφαρμογή των ανωτέρω καινοτομιών.