Σε τι βαθμό τα ψηφιακά μέσα άλλαξαν την τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια

23-06-21 | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η τουριστική βιομηχανία βρίσκεται σε άνθηση σε όλο τον κόσμο. Σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αυξητικές τάσεις του τουρισμού παίζουν και τα ψηφιακά μέσα, γνωστά και ως digital media! Η τουριστική βιομηχανία αναπτύσσεται καθώς άτομα και κοινωνίες βιώνουν σημαντικές βελτιώσεις στα πρότυπα και το επίπεδο της διαβίωσης. Χάρις στην ανάπτυξη και ορθή διαχείριση και εφαρμογή των ψηφιακών μέσων, επιτεύχθηκε καλύτερη προώθηση και γενικότερα καλύτερη επικοινωνία προς τους παγκόσμιους δυνητικούς καταναλωτές των τουριστικών υπηρεσιών. Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στις χώρες της Νότιας Ασίας έδειξε ότι η τουριστική βιομηχανία αναπτύχθηκε με διπλάσια ταχύτητα χάρις στην εισαγωγή digital media πλατφορμών μέσω των οποίων οι τουριστικές επιχειρήσεις, ακόμα και ολόκληρες χώρες, κατάφεραν να προωθήσουν στοχευμένα και εν τέλει να πουλήσουν τις υπηρεσίες τους σε ένα τεράστιο δυνητικό καταναλωτικό κοινό.

Κοινοποιήσεις εμπειριών μέσα από κοινωνικές ομάδες

Τα ψηφιακά μέσα έδωσαν, και φυσικά συνεχίζουν να δίνουν, τη δυνατότητα στους τουρίστες να κοινοποιούν και να μοιράζονται τις τουριστικές - ταξιδιωτικές εμπειρίες τους με τους φίλους και ακολούθους τους μέσα από τα digital social media. Εκτός από τις κοινοποιήσεις φωτογραφιών, βίντεο, και δημοσιευμάτων, τα social media παρέχουν τη δυνατότητα κριτικής και σχολιασμών, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα τεράστιο αλληλεπιδραστικό βήμα μέσω του οποίου κυκλοφορούν πληροφορίες και γνώσεις από όλες τις κατευθύνσεις.

Φυσικά, ο τουρισμός δεν ήταν η πρώτη βιομηχανία που έκανε χρήση και επωφελήθηκε από τα digital media. Εδώ και πολλά χρόνια, οι ιστότοποι καζίνο κάνουν εκτεταμένη χρήση της online σελίδας τους στο Facebook για τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών επικοινωνιών, στοχευμένης διαφήμισης, και διαφόρων προωθητικών ενεργειών. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα στους παίκτες να συνδέεονται ακόμα και μεταξύ τους και μέσα από τις κοινωνικές ομάδες που δημιουργούνται ανταλάσσουν ενδιαφέροντα, συμβουλες και προτάσεις, και γενικότερα τις εμπειρίες τους. Αυτό έχει εκτοξεύσει το branding των καζίνο κατά 47%.

Συνεχίζοντας με τον τουρισμό, δημοφιλείς τουριστικές σελίδες έχουν καταφέρει ποσοστό συμμετοχής και αλληλεπίδρασης της τάξης του 66% μέσα από τις κοινωνικές ομάδες τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ίδιοι οι τουρίστες επιθυμούν και σχολιάζουν. Μέσα από τους σχολιασμούς και τις ανταλλαγές απόψεων δημιουργείται μια φανταστική γνωσιακή βάση δεδομένων από την οποία μπορούν να επωφεληθούν και άλλοι που διαβάζουν τις δημοσιεύσεις και σχολιασμούς. Έτσι, μπορούν να σχηματίσουν μια καλή πρώτη εικόνα για το εάν τα τουριστικά πρακτορεία και οι τουριστικοί προορισμοί εν τέλει μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και εάν όντως προσφέρουν όσα υπόσχονται.

Περισσότερες πληροφορίες, περισσότεροι δυνητικοί πελάτες

Τα τουριστικά πρακτορεία που έχουν μια ισχυρή social media παρουσία και ενημερώνουν τακτικά τις ιστοσελίδες τους με ποιοτικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο, τότε σαφώς και αποκτούν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας και κέρδους συγκρητικά με άλλα τουριστικά πρακτορεία που δεν έχουν εξίσου καλή online παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι φανερό ότι οι τουρίστες ενδιαφέρονται πολύ να μαθαίνουν για το τι να περιμένουν από την τουριστική εμπειρία σε έναν τουριστικό προορισμό (πόλη και/ή χώρα) ή μέσω ενός ταξιδιωτικού πρακτορείου. Όσο πιο καλές online κριτικές έχει ένα ταξιδιωτικό γραφείο που να φανερώνουν με παραστατικό τρόπο ότι προσφέρει πραγματικά αξέχαστες τουριστικές εμπειρίες, τόσο πιθανότερο είναι να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και εν τέλει να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του. Τι καλύτερο για την επικοινωνία και την προώθηση των τουριστικών υπηρεσιών και εμπειριών από τη χρήση των social digital media;

Με άλλα λόγια, όσο πιο συναρπαστικές και αλληλεπιδραστικές είναι οι βίντεο διαφημίσεις, όσο πιο σωστά ενημερωμένος και ενδιαφέρον είναι ο επίσημος ιστότοπος, και όσο καλύτερες κριτικές έχει η επίσημη σελίδα στο Facebook, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει ένα τουριστικό γραφείο να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες που να επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τις τουριστικές υπηρεσίες του.

Καλύτερες διαπολιτισμικές συνδέσεις

Με την τεράστια άνθηση που γνωρίζουν τα ψηφιακά μέσα, γνωστά και ως digital media, αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η διασύνδεση και η αλληλεπιδραστικότητα της παγκόσμιας κοινότητας. Η πολιτισμική διαφορετικότητα είναι πλέον καλύτερα αποδεκτή σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να γνωρίσουν περισσότερα και να βιώσουν από κοντά άλλες κουλτούρες, ενώ, παράλληλα, ολοένα και περισσότεροι επιθυμούν να προσελκύσουν άτομα από άλλες χώρες και κουλτούρες ώστε να γνωρίσουν τη δική τους χώρα και κουλτούρα. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, γνωστές και ως social media, έχουν συνδράμει τα μέγιστα σε αυτήν την παγκόσμια τάση “ανοίγματος” των πολιτισμών και των κοινωνιών σε ατομικό, κοινωνικό, αλλά και εθνικό επίπεδο. Πλέον στις μέρες μας, οι ξένες κουλτούρες δε μοιάζουν τόσο “ξένες” ούτε και φοβίζουν μέσα στον ψηφιακό κόσμο. Αντιθέτως τα social digital media μας παρέχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τι “κρύβεται εκεί έξω” μέσα από την ασφάλεια του χώρου της επιλογής μας. Η ψηφιακή γνωριμία και ψηφιακή εξοικείωση διευρύνουν τους γνωσιακούς μας ορίζοντες και μας γεννούν την επιθυμία να ταξιδέψουμε και να εξερευνήσουμε τον κόσμο!

Ένα καλό παράδειγμα είναι η Αφρική. Μερικές δεκαετίες πριν, η Αφρική φάνταζε στους περισσότερους ως τίποτα άλλο παρά μια τριτοκοσμική ήπειρος αποτελούμενη από υποανάπτυκτες χώρες και φτωχούς αμόρφωτους ανθρώπους. Με την παγκόσμια ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο έμαθαν για τον τεράστιο πλούτο από διαφορετικές κουλτούρες που ομορφαίνει την Αφρική και έτσι τους γεννήθηκε η επιθυμία να επισκεφθούν την Αφρική και να βιώσουν από κοντά αυτόν τον νέο “άγνωστο” κόσμο. Το 2018, σύμφωνα με το AfricaNews, ένας από τους κύριους συντελεστές στο ΑΕΠ της Αφρικής ήταν ο τουρισμός και τα ταξίδια.

Εν Κατακλείδι!

Είναι ασφαλές να συμπεράνουμε ότι με την ανάπτυξη των digital social media, η τουριστική βιομηχανία έχει επωφεληθεί στο μέγιστο βαθμό. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, ο τουρισμός έχει γίνει πιο αυθεντικός και πιο εξατομικευμένος. Με τα χρόνια, ο τουρισμός και τα ψηφιακά μέσα έχουν δημιουργήσει μια πολύ ισχυρή σχέση που είναι επωφελής για όλους!

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο