Μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση κάνει ο πλανήτης με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να εκτοξεύονται τους επόμενους 12 μήνες. Πλέον, το 41% των καταναλωτών, που σχεδιάζει να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, απαντά ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό. Πρόκειται για μια αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020.
Η Ευρώπη αναμένεται να ηγηθεί των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2031, με την Κίνα να πρωτοστατεί από το 2032 έως το 2050Αλλά και όσοι έχουν ήδη ένα EV (Electric Vehicle) σε ποσοστό 77% δηλώνουν ότι και το επόμενο όχημα τους θα είναι ηλεκτρικό. Συνολικά, το 50% προβλέπει ότι θα αγοράσει ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο. Μάλιστα, το 65% εξ αυτών απαντά ότι θα προβεί σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Μάλιστα, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας EY Mobility Consumer Index (MCI), με συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες, 7 στους 10 πολίτες δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ηλεκτρικό όχημα, ποσοστό που εκτοξεύεται στο 91% για όσους σχεδιάζουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως το επόμενο τους αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με άλλη ανάλυση της ΕΥ (Mobility Lens Forecaster), οι πωλήσεις EVs στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ευρώπη θα ξεπεράσουν όλους τους άλλους κινητήρες πέντε χρόνια νωρίτερα απ’ ό, τι αναμενόταν.
Οι τελευταίες προβλέψεις δείχνουν ότι έως το 2028 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των άλλων κινητήρων, μια τάση που θα επαναληφθεί στην Κίνα έως το 2033 και στις ΗΠΑ έως το 2036. Η ανάλυση δείχνει, επίσης, ότι έως το 2045 οι πωλήσεις μη ηλεκτροκίνητων θα συρρικνωθούν σε λιγότερο από το 1% των συνολικών. Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη αναμένεται να πρωτοστατήσει μέχρι το 2031, με την Κίνα να παίρνει το προβάδισμα από το 2032 έως το 2050.
Η αβεβαιότητα της φόρτισης
Η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς, που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να απαντά ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης.
Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητα της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.
Περιβαλλοντική ευαισθησία
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον κορυφαίο λόγο πίσω από την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. Καταλυτικός φαίνεται ότι υπήρξε ο ρόλος της πανδημίας, με το 78% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι ο COVID-19, τους ευαισθητοποίησε περισσότερο σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Το 53% όσων σχεδιάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα αισθάνονται ότι έχουν την ευθύνη να μειώσουν τον ατομικό τους αντίκτυπο στο περιβάλλον, ενώ 54% θεωρεί ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος αποτελεί έναν τρόπο για να το πετύχουν.
Πηγή: ΣΕΠΕ