Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η ψηφιακή τεχνολογία εξυπηρέτησε τον τουριστικό κλάδο πιο αποτελεσματικά από τις παραδοσιακές οδούς, σύμφωνα με την έρευνα WTM Industry Report που δημοσιεύθηκε από την WTM London και την Travel Forward.
Στην έρευνα συμμετείχαν περίπου 700 ανώτερα στελέχη από όλο τον κόσμο, από τα οποία ζητήθηκε να κατατάξουν την αποτελεσματικότητα μιας σειράς τεχνολογιών, διαύλων διανομής και επικοινωνίας. Σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες (47%) ανέφεραν μεταξύ άλλων ότι οι δίαυλοι του ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, η πληρωμένη αναζήτηση και το μάρκετινγκ μέσω email ήταν πολύ αποτελεσματικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με ένα επιπλέον 30% να τα περιγράφει ως αρκετά αποτελεσματικά. Μόνο το 6% τα χαρακτήρισε αναποτελεσματικά.
Αντίθετα, μόνο το 25% των στελεχών δήλωσε ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ήταν πολύ αποτελεσματικοί στην υποστήριξη της επιχείρησής τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με λίγο περισσότερους (31%) να απαντούν ότι ήταν αρκετά αποτελεσματικοί. Επίσης, ποσοστό 16% ανέφερε ότι οι μεγάλοι παίκτες αποδείχθηκαν αναποτελεσματικοί.
Σε γενικές γραμμές, κατά τη διάρκεια της πανδημίας εκείνοι που είχαν ισχυρότερη απόδοση, ήταν οι δίαυλοι άμεσης προσέγγισης : Οι δημοφιλείς ιστότοποι, οι εφαρμογές και τα κέντρα επικοινωνίας περιγράφηκαν ως αρκετά ή πολύ αποτελεσματικά από το 70% και πλέον των συμμετεχόντων, ενώ ο αριθμός που τα απέρριψε ως αναποτελεσματικά, κυμάνθηκε σε μονοψήφια ποσοστά.
Αντίθετα, τα παραδοσιακά μέσα όπως τα έντυπα, η τηλεόραση και το φυσικό ταχυδρομείο ήταν αρκετά ή πολύ αποτελεσματικά για λιγότερο από το 50%, αλλά ένα σχετικά υψηλό ποσοστό της τάξεως του 17% τα απέρριψε ως αναποτελεσματικά.
Τέλος, το Cloud ήταν αποτελεσματικό για περισσότερο από το μισό δείγμα των ερωτηθέντων (52%), αν και οι προμηθευτές του και οι διαχειριστές λογαριασμών θα ενδιαφέρονται να μάθουν γιατί 1 στους 10 χαρακτήρισε το Cloud αναποτελεσματικό.