Σημαντικές συμβουλές για θέματα κυβερνοασφάλειας στα ξενοδοχεία και λοιπά τουριστικά καταλύματα παρέχει ο Stevan Bias, Business Information Security Officer στην Booking.com, σε άρθρο του που φιλοξενεί η Booking.com για ενημέρωση των συνεργατών της.
Διαβάστε το άρθρο του κ.Stevan Bias....
Η κατανόηση της κυβερνοασφάλειας είναι απαραίτητη για την προστασία της επιχείρησής σας. Ως υπεύθυνος ασφάλειας από τη θέση του Business Information Security Officer (BISO) στην Booking.com, συνεργάζομαι με την ομάδα μου για την προστασία του καταλύματός σας, του προσωπικού και των επισκεπτών σας από απατεώνες και άλλες απειλές στον κυβερνοχώρο.
Σε αυτό το άρθρο, θα επισημάνω τις σημαντικές αλλαγές και τις αυξανόμενες απειλές που αντιμετωπίζουν οι ανεξάρτητες κατοικίες διακοπών, τα μικρά B&B, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες και ολόκληρος ο κλάδος της φιλοξενίας. Επίσης, θα σας δώσω μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές με σκοπό τη βελτίωση της ενημέρωσής σας σχετικά με την κυβερνοασφάλεια.
Πώς να αναγνωρίζετε τις νέες απειλές κατά της κυβερνοασφάλειας
Ο κλάδος της φιλοξενίας μπήκε στην ψηφιακή εποχή πριν από δεκαετίες, ωστόσο δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει τις νεότερες απειλές κατά της ασφάλειας που εμφανίζονται. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, σημειώθηκε σημαντική αύξηση των επιθέσεων κατά του κλάδου μας και ιδιαίτερα των περιστατικών που αφορούν phishing και ransomware. Στο παρελθόν, τέτοιες επιθέσεις έθεσαν σε κίνδυνο ευαίσθητα δεδομένα, οδηγώντας ξενοδοχεία και καταλύματα σε οικονομικές απώλειες, βλάβη στη φήμη, καθώς και μη συμμόρφωση με τις κανονιστικές ρυθμίσεις.
Αναμένουμε ότι αυτή η ανοδική τάση θα συνεχιστεί κατά τους επόμενους έξι έως δώδεκα μήνες. Επομένως, είναι πλέον πολύ σημαντικό να μπορείτε να εντοπίζετε τις πιθανές απειλές και να λαμβάνετε προληπτικά μέτρα για να προστατεύσετε τον εαυτό σας και την επιχείρησή σας.
Πώς να αντιμετωπίσετε τυχόν παραβίαση λογαριασμού και ενδεχόμενη εξαπάτηση
Μια ανησυχητική τάση που απειλεί την κυβερνοασφάλεια είναι η αύξηση των περιστατικών παραβίασης λογαριασμών, δηλαδή των περιπτώσεων όπου ένας εγκληματίας ή μια ομάδα εγκληματιών στον κυβερνοχώρο αποκτούν πρόσβαση και ελέγχουν τους διαδικτυακούς λογαριασμούς ξενοδοχείων ή καταλυμάτων. Αυτό το πρόβλημα είναι πιθανό να επιδεινωθεί, καθώς οι επιτιθέμενοι εξελίσσουν τις στρατηγικές τους πέρα από το στάδιο του phishing. Ο κύριος στόχος αυτών των επιτιθέμενων είναι συχνά το οικονομικό όφελος, κάτι που οδηγεί σε κατακόρυφη αύξηση των δόλιων δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την ανάληψη του ελέγχου των λογαριασμών.
Αυτό, όχι μόνο επηρεάζει άμεσα τους ταξιδιώτες, οι οποίοι ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οικονομικές απώλειες, αλλά μπορεί να επηρεάσει και τους συνεργάτες που παγιδεύονται σε τέτοιου είδους καταστάσεις. Οι επιτιθέμενοι εκμεταλλεύονται τα τρωτά σημεία στην εμπειρία των συνεργατών, με στόχο να έχουν οικονομικό όφελος από αυτές τις αλληλεπιδράσεις.
Ως αποτέλεσμα, η Booking.com δίνει προτεραιότητα στις προσπάθειες περιορισμού των επιθέσεων αυτού του είδους. Εστιάζουμε στον γρήγορο εντοπισμό πιθανών απειλών και στην εφαρμογή ισχυρών αμυντικών συστημάτων, χωρίς να κάνουμε συμβιβασμούς στην εμπειρία των χρηστών στην πλατφόρμα μας. Αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της μηχανικής εκμάθησης, μπορούμε να λαμβάνουμε αυτόματα αποφάσεις κατά περίπτωση, αντί να βασιζόμαστε σε στατικά μοτίβα ή φίλτρα. Αυτό μας επιτρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα τον αντίκτυπο των απειλών και να μειώσουμε την επιτυχία τους. Ενισχύοντας τα πρότυπα ασφαλείας με αυτόν τον τρόπο, στοχεύουμε στην προστασία τόσο των ταξιδιωτών όσο και των συνεργατών, όπως εσείς, δημιουργώντας έτσι ένα ασφαλέστερο διαδικτυακό περιβάλλον για όλους.
Ενθαρρύνουμε τη συνεργασία εντός του κλάδου
Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί συλλογική ευθύνη που δεν αφορά μόνο την ομάδα ασφαλείας της Booking.com και μεμονωμένα ξενοδοχεία ή καταλύματα. Τόσο τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία (OTA) όσο και οι συνεργάτες πρέπει να συνεργάζονται για την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των προσωπικών στοιχείων και των στοιχείων πιστωτικών καρτών.
Εκείνοι που πλήττονται περισσότερο από τις απειλές στον κυβερνοχώρο είναι συχνά οι ταξιδιώτες, που εξαπατώνται και υφίστανται σημαντικές οικονομικές απώλειες. Επομένως, μια τέτοια συνεργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, εργαλείων και πόρων για την αποτελεσματική καταπολέμηση των απειλών στον κυβερνοχώρο, τόσο για εσάς όσο και για τους επισκέπτες σας. Προωθώντας ένα περιβάλλον συνεργασίας, μπορούμε να ενισχύσουμε την προστασία των πελατών και να ενισχύσουμε την άμυνα έναντι των εξελισσόμενων απειλών.
Για την αποτελεσματική καταπολέμηση των κινδύνων στον κυβερνοχώρο, είναι απαραίτητο να υιοθετηθεί ένα πλαίσιο βασισμένο σε τρεις βασικές αρχές: να ενημερώνεστε οι ίδιοι, να ενημερώνετε τους άλλους και να υποβάλλετε αναφορές. Η ενημέρωση σχετικά με τις τρέχουσες απειλές κατά της κυβερνοασφάλειας, η ανταλλαγή γνώσεων με τις ομάδες σας και η άμεση αναφορά ύποπτων δραστηριοτήτων στους δικούς σας οργανισμούς, καθώς και σε άλλα ενδιαφερόμενα μέρη (όπως η Booking.com ή άλλα online ταξιδιωτικά πρακτορεία) μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την άμυνα όλων μας απέναντι σε τέτοιες απειλές.
Προτεραιότητα στην εκπαίδευση του προσωπικού
Ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη βελτίωση της ενημέρωσης σχετικά με την κυβερνοασφάλεια είναι η τακτική εκπαίδευση για όλα τα μέλη του προσωπικού. Οι υποχρεωτικές συνεδρίες εκπαίδευσης σε θέματα όπως αναγνώριση ύποπτης δραστηριότητας, τεχνολογία κακόβουλου λογισμικού (malware) και πρακτικές χρήσης ισχυρών κωδικών πρόσβασης είναι ζωτικής σημασίας. Η συνεχής εκπαίδευση διασφαλίζει ότι όλοι θα ενημερωθούν για τις πιο πρόσφατες απειλές και θα γνωρίζουν πώς να ανταποκριθούν κατάλληλα.
Η εκπαίδευση θα πρέπει επίσης να δίνει έμφαση στην αναγνώριση των τακτικών κοινωνικής μηχανικής, οι οποίες είναι όλο και πιο διαδεδομένες. Ενδυναμώνοντας τους εργαζομένους με γνώση, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα ευαισθητοποίησης για θέματα ασφάλειας που ξεπερνά την απλή συμμόρφωση.
Εφαρμογή ισχυρών ελέγχων πρόσβασης λογαριασμού
Ο έλεγχος της πρόσβασης σε ευαίσθητα δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για την πρόληψη παραβιάσεων. Με την εφαρμογή ισχυρών, μοναδικών κωδικών πρόσβασης και την ενεργοποίηση ελέγχου ταυτότητας πολλών παραγόντων (MFA), προσθέτετε ένα απαραίτητο επίπεδο προστασίας του λογαριασμού σας. Σύμφωνα με αυτό, θα απαιτείται από τους χρήστες να επαληθεύουν την ταυτότητά τους με πολλούς τρόπους, κάτι που μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης σε πολύ σημαντικά συστήματα.
Ως συνεργάτης της Booking.com, θα πρέπει να πραγματοποιείτε έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA) κατά τη σύνδεση στο extranet, διασφαλίζοντας ότι η αξιόπιστη συσκευή σας είναι ασφαλής και ενημερωμένη. Είναι σημαντικό να ελέγχετε και να ενημερώνετε τακτικά τους ελέγχους πρόσβασης, καθώς προσλαμβάνετε νέο προσωπικό ή αλλάζουν οι ρόλοι του.
Σημειώστε ότι η Booking.com δεν θα ζητήσει ποτέ τα στοιχεία σύνδεσής σας. Εάν υποψιάζεστε ότι κάποιος προσποιείται ότι είναι υπάλληλος της Booking.com ή εάν εσείς ή το προσωπικό σας έχετε κοινοποιήσει ακούσια τα στοιχεία σύνδεσης και το PIN του 2FA σε κάποιον μη εξουσιοδοτημένο χρήστη λογαριασμού, πρέπει πάντα να το αναφέρετε στην ομάδα ασφαλείας μας εντός 24 ωρών, μέσω της τοποθεσίας report.booking.com. Να είστε πάντα επιφυλακτικοί με τυχόν μηνύματα ή κλήσεις που ζητούν αλλαγές στον λογαριασμό σας.
Ενημερωθείτε καλύτερα για την κυβερνοασφάλεια
Ο περιορισμός των κινδύνων κατά της κυβερνοασφάλειας είναι μια συνεχής διαδικασία, που απαιτεί επαγρύπνηση και δέσμευση. Δίνοντας προτεραιότητα στην τακτική εκπαίδευση, εφαρμόζοντας ελέγχους πρόσβασης και ενθαρρύνοντας τη συνεργασία εντός του κλάδου, μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον κίνδυνο των απειλών στον κυβερνοχώρο. Μπορείτε, επίσης, να εξετάσετε το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας ειδικής ομάδας κυβερνοασφάλειας ή να διορίσετε έναν υπεύθυνο για την κυβερνοασφάλεια στον οργανισμό σας, για να επιβλέπει και να συντονίζει αυτές τις προσπάθειες.
Αν και οι απειλές και οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο δεν μπορούν ποτέ να εξαλειφθούν εντελώς, με μερικά απλά μέτρα πρόληψης και προσοχή στη λεπτομέρεια, μπορούμε να απολαμβάνουμε τα οφέλη της ψηφιακής επικοινωνίας, χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τα προσωπικά μας δεδομένα και την ασφάλειά μας. Καθώς συνεχίζουμε την περιήγηση σε αυτό το ψηφιακό τοπίο, ας δεσμευτούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον, τόσο για τους ταξιδιώτες όσο και για τους συνεργάτες μας, διασφαλίζοντας ένα ασφαλέστερο μέλλον για τον κλάδο της φιλοξενίας.