H κατάρρευση της Thomas Cook προήλθε από την αυξανόμενη τάση των ταξιδιωτών να πραγματοποιούν κρατήσεις διαδικτυακά, επισημαίνει ο επικεφαλής τουριστικών αναλύσεων της πλατφόρμας καινοτόμων λύσεων GlobalData, Nick Wyatt.
Η αξία της βρετανικής αγοράς ταξιδιωτικών πωλήσεων στο διαδίκτυο αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 6,3% από το 2019 στο 2020 και 8,4% από το 2020 έως το 2021, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της GlobalData.
Οι εποχές των παραδοσιακών πακέτων διακοπών που προσφέρουν οι τουρ οπερέιτορ παρέρχονται καθώς όλο και αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών χρησιμοποιούν τις διαδικτυακές σελίδες στον προγραμματισμό των διακοπών τους, επισημαίνει ο κ. Wyatt.
Η κερδοφορία των διαδικτυακών πηγών επιτρέπει στον σύγχρονο ταξιδιώτη να πάρει θέση τουριστικού πράκτορα για το ταξίδι του, μειώνοντας την ανάγκη για τις υπηρεσίες εταιριών όπως η Thomas Cook.
Οι ταξιδιώτες που ανήκουν στη γενιά των Millennial καθώς και οι ανεξάρτητοι, ιδιαίτερα, δαπανούν περισσότερα σε ταξιδιωτικές κρατήσεις στο διαδίκτυο, εκεί όπου οι μεγάλοι του οπερέιτορ όπως ο Thomas Cook αντιμετωπίζουν ισχυρό ανταγωνισμό και αυτό έχει αποδειχθεί καταστροφικό, επισημαίνει ο κ. Wyatt.
Η τύχη του Thomas Cook κρίθηκε από το εάν οι επενδυτές του όπως η Fosun θα αποφάσιζαν εάν πιστεύουν στο εγχείρημα της διάσωσης ή δεν θα επέλεγαν να επενδύσουν σε έναν οργανισμό με πρόβλημα, και προφανώς αποφάσισαν το δεύτερο, καταδικάζοντας τον Thomas Cook σε μια θλιβερή αλλά αναπόφευκτη τύχη.
Γι αυτό το λόγο, οι τουρ οπερέιτορ με παρόμοια στρατηγική και αξίες θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές ανάπτυξης, ακούγοντας τόσο τους καταναλωτές όσο και τους εργαζομένους τους σχετικά με το πώς θα πρέπει να προχωρήσουν, υπογραμμίζει ο κ. Wyatt.
Καθώς οι ταξιδιωτικές συνήθειες αλλάζουν, η καινοτομία και ο εκσυγχρονισμός αποτελούν τα κλειδιά για συνεχιζόμενη ανάπτυξη στη σύγχρονη τουριστική βιομηχανία, τονίζει.