Στη διεύρυνση των concept ξενοδοχείων τους μέσα στα επόμενα έτη προσανατολίζονται oi κορυφαίοι τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας, ώστε να προσελκύσουν διαφορετικές ομάδες πελατών.
Τόσο η TUI όσο και η Thomas Cook προτίθενται να «ανοίξουν το δρόμο», εισάγοντας ποικιλία από διαφοροποιημένα ξενοδοχειακά προϊόντα, με τους ανταγωνιστές τους όμως, όπως οι DER Touristik και Alltours, να αναπτύσσουν επίσης τις δικές τους μικρότερες ξενοδοχειακές δραστηριότητες. Κοινή επιδίωξή τους είναι να επωφεληθούν από τις εκτεταμένες πωλήσεις που θα προέλθουν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και franchise, παρά από τα γενικά, «άγνωστα» ξενοδοχεία και resort.
Συγκεκριμένα, τα σχέδια της Thomas Cook προβλέπουν την επέκταση του χαρτοφυλακίου των concept ξενοδοχείων της σε 250 μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Μάλιστα, σε αυτό το διάστημα, ο αριθμός των ξενοδοχείων Sentido αναμένεται να αυξηθεί από 51 σε 80. Ωστόσο, επί του παρόντος προσοχή δίνεται στις ομάδες πελατών με μέσο και χαμηλό βαλάντιο. Η εταιρία ήδη λειτουργεί 139 επώνυμα ξενοδοχεία, στα οποία περιλαμβάνονται 13 Sunwing και 10 SunConnect μονάδες καθώς και 52 οικονομικά ξενοδοχεία Smartline.
«Βρήκαμε την κατάλληλη στιγμή να καθιερώσουμε ένα concept οικονομικών ξενοδοχείων τριών αστέρων στην αγορά ταξιδιών αναψυχής, όπως είχε συμβεί και στην αγορά οικονομικών ξενοδοχείων πόλης. Δεν υπήρχαν καινοτόμα concepts στην αγορά ξενοδοχείων τριών αστέρων», δήλωσε η διευθύντρια στα ξενοδοχεία TC, Stefanie Berk, επισημαίνοντας την επιτυχία που σημείωσαν τα ξενοδοχεία Smartline για οικογένειες. Προανήγγειλε επίσης πως ο αριθμός των ξενοδοχείων SunConnect θα διευρυνθεί από 10 που είναι σήμερα. Τα SunConnect, που διαθέτουν δωρεάν wi-fi, ήταν το αποτέλεσμα εκτενούς έρευνας αγοράς. «Οι σύγχρονες οικογένειες χρειάζονται γρήγορη πρόσβαση στην Ίντερνετ μέσα στο ξενοδοχείο», είπε η κ. Berk.
Η ΤUI από την πλευρά της ανέπτυξε τα Sensimar ως μια εμπορική ονομασία franchise και επί του παρόντος εισάγει τα οικονομικά all-inclusive ξενοδοχεία Suneo για οικογένειες από διαφορετικές αγορές της Ευρώπης. Επιπλέον, για το καλοκαίρι του 2014, πρόσθεσε σε πολλούς μεσογειακούς προορισμούς περισσότερες μονάδες Best Family και Magic Life.
Ο όμιλος, που διαθέτει 330 ξενοδοχεία, ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για εξορθολογισμό του αριθμού των διαφορετικών εμπορικών σημάτων των ξενοδοχείων του, παρότι δεν είναι ακόμη ξεκάθαρος ο τρόπος που η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει τα concept ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται. Ο όμιλος έχει 31 resort TUI Best Family, 13 ξενοδοχεία Sensimar, 11 Jaz, 11 Sol y Mar, 8 Suneo, 4 Puravida, 5 Viverde και 3 Dorfhotel. Λειτουργεί επίσης 24 Robinson clubs και 11 Magic Life clubs, ενώ διαθέτει και το 50% των μετοχών διάφορων εταιριών όπως η Riu (102 ξενοδοχεία), η Grupotel (34), η Iberotel (26), η Atlantica (26) και η Grecotel (19).
Η DER Touristik έχει επίσης σχέδια για επέκταση των εμπορικών σημάτων των ξενοδοχείων της μετά από τη φάση καθιέρωσής της. Επί του παρόντος, διαθέτει συνολικά 42 μονάδες, με 18 ξενοδοχεία LTI, 12 Club Calimeras και 12 Primasol.
«Επιδίωξή μας είναι να διογκώσουμε το εμπορικό σήμα των Club Calimera, LTI Hotels και Primasol αυξάνοντας τον αριθμό των ξενοδοχείων», δήλωσε επικεφαλής της DER Touristik Hotels, Hasan Yigit. Έμφαση πρόκειται να δοθεί στους μεσογειακούς προορισμούς, όπως η Τυνησία, η Ελλάδα, η Ισπανία και η Τουρκία, όμως στο τραπέζι τίθενται και προορισμοί της Γερμανίας και γειτονικών χωρών όπως η Αυστρία και άλλοι «ισχυροί» μακρινοί προορισμοί.
Η Alltours είναι ένας από τους λίγους τουρ οπερέιτορ που έχει στην κατοχή του και λειτουργεί τα δικά του επώνυμα ξενοδοχεία, με 18 μονάδες Allsun στην Ισπανία και στην Τουρκία. Η εταιρία εξορθολογισε τα all-inclusive ξενοδοχεία της Alltoura, αφήνοντας περιοχές όπως η Κως και η Ουγκάντα. Ο οργανισμός διαθέτει 38 ξενοδοχεία, εκ των οποίων 7 είναι Holiday Hotels, 8 Allvital και 5 Alltoura resorts.
Όλοι οι τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας προσφέρουν διαφοροποιημένη υποστήριξη πωλήσεων, marketing, συμβουλές και εκπαίδευση στα ξενοδοχεία τους. Εκτιμούν τα πλεονεκτήματα των μονάδων βάσει μετρήσεων όπως έρευνες ικανοποίησης πελατών και ελέγχους από «κρυφούς επισκέπτες».