Tη δημιουργία ταμείου στο οποίο τα τουριστικά γραφεία της Γερμανίας θα μπορούν να αναθέτουν την επιστροφή χρημάτων στους πελάτες τους, προτείνει ο διευθύνων σύμβουλος του φορέα για τον ψηφιακό τουρισμό, VIR (Verband Internet Reisevertrieb), Michael Buller.
Ο κ. Buller αναφέρει στην πρότασή του ότι, την ίδια στιγμή, τα τουριστικά γραφεία θα μπορούν να υποβάλλουν αξιώσεις κατά των παρόχων υπηρεσιών, δηλαδή των ξενοδόχων και των αεροπορικών εταιριών. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να αναθέτουν στο ταμείο τις υποχρεώσεις αποπληρωμής τους.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα μπορούσε τότε να καθορίζει τις προϋποθέσεις για την αποπληρωμή.
Οι τουρ οπερέιτορ, οι πάροχοι υπηρεσιών και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει να αναλάβουν την υποχρέωση να αποπληρώσουν τις πληρωμές εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, για παράδειγμα τρία χρόνια, δήλωσε ο κ. Buller. Αυτό θα μπορούσε να γίνει, για παράδειγμα, με ένα χαμηλό επιτόκιο 1% και ένα μικρό τέλος επεξεργασίας.
Το ταμείο θα μπορούσε να έχει μορφή βάσης δεδομένων, δήλωσε ο Buller. Το διοικητικό συμβούλιο της VIR εκτιμά ότι μερικά συστήματα back office και χρηματοοικονομικής λογιστικής μπορούν να διαχειριστούν τις κρατήσεις όλων των εταιριών στη γερμανική τουριστική αγορά στα συστήματά τους. Αυτό περιλαμβάνει τις απαιτήσεις των πελατών, την επεξεργασία των προμηθειών ή τις οφειλές από τους προμηθευτές, συνέχισε. Αυτά θα μπορούσαν να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στη διαχείριση των κρατήσεων που επιδέχονται επιστροφής χρημάτων από το ταμείο μέσω διασυνδέσεων.
Λόγω των τρεχουσών δυσκολιών ρευστότητας, πολλές τουριστικές εταιρείες καθώς και μικρομεσαίες επιχειρήσεις απειλούνται με αφερεγγυότητα, τονίζει ο πρόεδρος της VIR. Δεν είναι "ζήτημα δύναμης ή αδυναμίας της εταιρείας, αλλά λόγω της κατάστασης όλα τα προϊόντα που έχουν πουληθεί ξαφνικά δεν είναι διαθέσιμα και η βιομηχανία έχει λιγότερες από 2 εβδομάδες για να γεφυρώσει την κατάσταση.