Με έσοδα ρεκόρ 3,6 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 16% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2023, έκλεισε το β' τρίμηνο του οικονομικού έτους 2023/2024 της TUI. Επισημαίνεται ότι το οικονομικό έτος για την TUI κλείνει στις 30 Σεπτεμβρίου, οπότε το β' τρίμηνο είναι ουσιαστ6ικά το α' τρίμηνο της νέας χρονιάς.
Το ίδιο τρίμηνο, ταξίδεψαν με την TUI 2,8 εκατομμύρια τουρίστες, 14% περισσότεροι από το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους.
Ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός όμιλος της Ευρώπης, δημοσιεύοντας τον απολογισμό του β' τριμήνου, ανέφερε ότι και οι κρατήσεις για το καλοκαίρι κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Οι κρατήσεις μέχρι τώρα είναι αυξημένες κατά 5%, ενώ οι τιμές αυξήθηκαν κατά 4% εν μέσω υψηλής ζήτησης για οργανωμένες διακοπές. Αξιοσημείωτο ότι μέχρι τώρα έχει πουληθεί το 60%του θερινού προγράμματος.
Όπως υπογραμμίζεται, πρώτοι στις κρατήσεις είναι προορισμοί μεσαίων και μικρών αποστάσεων, με την Ελλάδα, την Τουρκία και τις Βαλεαρίδες Νήσους να αναδεικνύονται για μια ακόμη χρονιά οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για καλοκαιρινές διακοπές.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι κρατήσεις είναι επί του παρόντος 3% υψηλότερες από πέρυσι την αντίστοιχη εποχή, με το 65% του προγράμματος της σεζόν να έχει πουληθεί.
Στη Γερμανία, οι κρατήσεις είναι 7% υψηλότερες, με το 60% του προγράμματος να έχει ήδη πουληθεί.
Η TUI, όπως τονίζεται, συνεχίζει να παρακολουθεί στενά τα γεωπολιτικά γεγονότα, ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή και στην Αραβική Χερσόνησο. Σε περίπτωση που αλλάξει η κατάσταση ή η ζήτηση των πελατών, το επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου του επιτρέπει να μεταφέρει ευέλικτα τη δυναμικότητα από την Ανατολική στη Δυτική Μεσόγειο.
Σε δηλώσεις του ο Διευθύνων Σύμβουλος της TUI, Sebastian Ebel είπε:
«Τα ταξίδια είναι πολύ δημοφιλή. Οι τάσεις είναι άθικτες. Βλέπουμε ευκαιρίες ανάπτυξης σε νέες αγορές, μέσω μιας ευρύτερης προσφοράς και πρόσθετων ομάδων-στόχων. Ο μετασχηματισμός των τμημάτων παραμένει κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής μας. Τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους ήταν πολύ επιτυχημένα σε λειτουργικούς όρους. Αυτό υπογραμμίζει τη δύναμή μας να αναπτυσσόμαστε κερδοφόρα σε ένα δυναμικό περιβάλλον αγοράς. Γνωρίζουμε τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο γεωπολιτικό περιβάλλον και επιβεβαιώνουμε τις προσδοκίες μας σχετικά με την αύξηση των εσόδων και των κερδών».
Όπως είπε, καταγράφονται τάσεις που θα ενισχύσουν τα ταξίδια στο μέλλον, όπως την αυξανόμενη μεσαία τάξη σε πολλά μέρη του κόσμου. Αυτή η κατηγορία κόσμου επιζητεί τις εμπειρίες, τις οποίες προσφέρει ο Όμιλος της TUI. Διαπιστώνουμε, είπε, ότι όλο και περισσότεροι επισκέπτες μας προτείνουν την TUI σε άλλους, ενώ οι υψηλές βαθμολογίες ικανοποίησης των πελατών τους πρώτους έξι μήνες του οικονομικού έτους δείχνουν ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο.
"Συνεπώς", τόνισε, "συνεχίζουμε να επιδιώκουμε τους στόχους μας με αποφασιστικότητα και να τους υλοποιούμε με συνέπεια. Ο μετασχηματισμός των τομέων παραμένει κεντρικό συστατικό της στρατηγικής μας και θα δείξει τις θετικές του επιπτώσεις στα επόμενα τρίμηνα και οικονομικά έτη. Η θέση της TUI στη διεθνή αγορά θα επεκταθεί επίσης περαιτέρω. Γνωρίζουμε τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο γεωπολιτικό περιβάλλον και επιβεβαιώνουμε τις προσδοκίες μας για ολόκληρο το έτος. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τα έσοδα κατά τουλάχιστον 10% και τα υποκείμενα λειτουργικά κέρδη κατά τουλάχιστον 25%».
Η χειμερινή σεζόν
Η χειμερινή σεζόν ολοκληρώθηκε με μια ισχυρή late market, με κρατήσεις αυξημένες κατά 9% και μέσες τιμές 3% υψηλότερες.
«Ο καιρός παρακίνησε πολλούς ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής να κάνουν χειμερινές κρατήσεις», σημειώνει η TUI.
Συνολικά 5,1 εκατομμύρια πελάτες έκαναν διακοπές με την TUI το χειμώνα (700.000 περισσότεροι από την τελευταία ενημέρωση της εταιρείας τον Φεβρουάριο).
Η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη για προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τα Κανάρια Νησιά και την Αίγυπτο να είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί. Αυξημένη ζήτηση είχε και το Πράσινο Ακρωτήριο.