Η τουριστική βιομηχανία της Ευρώπης συνιστά ψυχραιμία στο ζήτημα "Ελλάδα"

25-06-15 | ΦΟΡΕΙΣ

Την ώρα που οι θεσμοί της Ευρώπης προσεγγίζουν με προσοχή, μεταξύ άλλων, μια πιθανότητα Grexit και τις συνέπειες που θα έχει σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στο ίδιο μήκος κύματος φαίνεται οτι κινούνται και οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί και εταιρίες τουριστικών ερευνών της Ευρώπης, συνιστώντας χαμηλούς τόνους και αναγνωρίζοντας ότι το μεγαλύτερο ρίσκο που παίρνει αυτή την ώρα η τουριστική βιομηχανία, αναφορικά με την Ελλάδα, είναι να αναγκαστούν οι αερομεταφορείς να μετακινήσουν τις θέσεις τους προς εναλλακτικούς προορισμούς, εκτός Ελλάδας.

Μιλώντας στο έκτο συνέδριο της ΑΒΤΑ με τίτλο «Travel Matters» που διεξήχθη χθες στο Λονδίνο, ο συνεργάτης της Deloitte σε θέματα ταξιδίων, φιλοξενίας και αναψυχής, Graham Pickett, εξέφρασε την εκτίμηση ότι η Ευρώπη θα ξεπεράσει τη σύγχυση και ότι δεν θα ήθελε να δει τη βιομηχανία να περιέλθει σε πανικό, μετακινώντας δρομολόγια ή προγράμματα και να κοινοποιεί ελεύθερα στους καταναλωτές μια τέτοια απόφαση γιατί «αυτό δεν θα βοηθήσει καθόλου την κατάσταση».

Όπως ανέφερε, η Ελλάδα και το ευρώ ποτέ δεν θα ήταν επιτυχημένος συνδυασμός στην πράξη και ο μόνος λόγος που η χώρα μας θα παραμείνει στο ενιαίο νόμισμα είναι πολιτικός. «Η Ελλάδα πάντα θα είναι πρόβλημα, ποτέ δεν ήταν καλή στη είσπραξη των φόρων», τόνισε.

Προέβλεψε μάλιστα τρία πιθανά σενάρια ως εξέλιξη των διαπραγματεύσεων: ή οι απαιτήσεις των δανειστών θα ικανοποιηθούν και θα υπάρξει συμφωνία, ή θα υπογραφεί συμφωνία με σκληρούς περιορισμούς ή ρήξη, ή η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει και θα βγει από το ευρώ. Το τελευταίο σενάριο, θα ήταν καταστροφή, είπε ο κ. Pickett.

Το μεγαλύτερο ρίσκο που εντοπίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Monarch, Andrew Swaffield, είναι μια πιθανή σπασμωδική κίνηση της βιομηχανίας, με τους αερομεταφορείς να μετακινούν τις θέσεις σε εναλλακτικούς προορισμούς όπως η Ισπανία, προκαλώντας την κατάρρευση των τιμών και αφήνοντας την Ελλάδα με ελάχιστη δυναμικότητα. Κάτι τέτοιο, είπε, θα δημιουργήσει μια κρίση πολύ μεγαλύτερης έκτασης.

Όπως είπε: «Αν είμαστε προσεκτικοί και δεν είμαστε υπερβολικοί στις αντιδράσεις μας, τότε η κατάσταση με την Ελλάδα μπορεί να είναι σχετικά εύκολα διαχειρίσιμη. Οι αερομεταφορείς έχουν ιστορικό στην απότομη μετακίνηση θέσεων υπερβολικά πρόωρα. Εμείς θα προσπαθήσουμε οπωσδήποτε να στηρίξουμε την Ελλάδα και να μην έχουμε υπερβολική αντίδραση».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΑΒΤΑ, Νοελ Ιωσηφίδης, είπε ότι στα 42 χρόνια που δραστηριοποιείται στον χώρο των τουρ οπερέιτορ για τους ελληνικούς προορισμούς, ποτέ του δεν είχε δει τη χώρα χωρίς προβλήματα. Μάλιστα, προέτρεψε τους τουριστικούς αντιπροσώπους να μην φοβηθούν να παρακολουθήσουν το επόμενο συνέδριο της ΑΒΤΑ  που διοργανώνεται στην Ελλάδα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΤΑ, Mark Tanzer, είπε: «Είναι μια πολύ ασυνήθιστη κατάσταση, όμως η τουριστική βιομηχανία στο Ην. Βασίλειο έχει συνηθίσει να αντιμετωπίζει ασυνήθιστες καταστάσεις και θα την αντιμετωπίσουμε με τον τρόπο μας. Είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να τη διαχειριστούμε, οποιαδήποτε κι αν είναι η κατάσταση».

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις