Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή υπηρεσία ασφαλείας αεροπορίας, EASA, όλοι οι επιβάτες στις πτήσεις θα πρέπει να φορούν μάσκες μόλις μπουν στον τερματικό σταθμό και μέχρι την άφιξή τους στον προορισμό.
Βέβαια, η EASA επισημαίνει ότι οι μάσκες δεν είναι από μόνες τους αρκετές για την πρόληψη της μετάδοσης του κορωνοϊού στις πτήσεις και στις Κατευθυντήριες Γραμμές Λειτουργίας της προτείνει τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας μέσω κενών χώρων στο αεροσκάφος.
Βάσει του Πρωτοκόλλου Ασφάλειας Υγείας στις Αερομεταφορές της EASA που εμπεριέχει κανονισμούς οι οποίοι δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιδημιολογική Αρχή ECDC, προτείνονται συγκεκριμένα οι ιατρικές μάσκες που καλύπτουν στόμα και μύτη για τους εργαζομένους και τους επιβάτες, και όχι οι απλές μάσκες που κυκλοφορούν στην αγορά, οι οποίες, όπως κρίνεται, δεν είναι αρκετές για να προστατεύσουν τον κόσμο στο αεροδρόμιο και στο αεροσκάφος.
Οι ιατρικές μάσκες δεν υποκαθιστούν, ωστόσο, τις αποστάσεις και τους κανονισμούς υγιεινής, αλλά τους συμπληρώνουν. Η EASA θεωρεί την καταγραφή της θερμοκρασίας σώματος στα αεροδρόμια, άσκοπη και η απόφαση του 1,5 μέτρου θα πρέπει να τηρείται στο αεροδρόμιο και κατά τη διαδικασία επιβίβασης.
Προτείνει δε να παραμένει κενή η μεσαία θέση στα αεροσκάφη όταν αυτό είναι εφικτό. Για το λόγο αυτό, οι αποστάσεις θέσεων θα πρέπει σε γενικές γραμμές να αυξηθεί και ο χώρος μεταξύ των επιβατών θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στην κατανομή αυτή.
Οι οικογένειες θα πρέπει να κάθονται κοντά και οι επιβάτες θα πρέπει να έχουν μαζί τους μόνο τις απαραίτητες αποσκευές. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να περιορίζουν τις υπηρεσίες τους στις απαραίτητες και να αποφεύγουν τις πωλήσεις duty-free.
Οποιοσδήποτε δεν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς στο αεροδρόμιο ή στην πτήση θα πρέπει να απομακρύνεται από τον τερματικός σταθμό ή το αεροσκάφος όσο οι θύρες του παραμένουν ανοικτές.
Οι κανόνες για τους επιβάτες που δε συμμορφώνονται θα πρέπει να ισχύουν και κατά τη διάρκεια της πτήσης και θα υποχρεούνται να παραμένουν στις θέσεις τους.