Μέσα σε εκατ. πτήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από την κρίση του κορωνοϊού, έχουν καταγραφεί πολύ λίγα περιστατικά διασποράς του ιού μέσα στο αεροσκάφος, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Παγκόσμια Ένωση Αερομεταφορών, ΙΑΤΑ.
Η ΙΑΤΑ καταγράφει τα περιστατικά αυτά στην έκθεσή της «Medical Evidence for Possible Strategies», ενώ αναφερόμενη σε περιστατικά πρωτογενούς και δευτερογενούς διασποράς του ιού σε πτήσεις, όπως σε μία από το Λονδίνο προς το Ανόι και άλλη μία από τη Βοστώνη στο Χονγκ Κονγκ, υπογραμμίζει ότι, βάσει των όσων δείχνουν τα δεδομένα, ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού στις πτήσεις είναι χαμηλός συγκριτικά με άλλα περιβάλλοντα (τρένα, λεωφορεία, εστιατόρια και χώροι εργασίας).
Η ΙΑΤΑ τονίζει ότι τα αεροσκάφη διαθέτουν υψηλούς ρυθμούς ανανέωσης του αέρα καθώς και φίλτρα τα οποία καθαρίζουν το 99,99% των σωματιδίων στα οποία περιλαμβάνονται και οι ιοί.
Επιπλέον, εξηγεί ότι οι δύο παραπάνω πτήσεις πραγματοποιήθηκαν το Μάρτιο και έκτοτε έχουν ληφθεί πολλά περισσότερα μέτρα, όπως οι μάσκες και οι κανονισμοί που περιλαμβάνονται στις κατευθυντήρες γραμμές της ICAO, «Take-off», οι οποίες εφαρμόζονται από τις κυβερνήσεις.
Ενώ ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού στο αεροσκάφος είναι χαμηλός, οι επιβάτες μπορούν να λαμβάνουν επιπλέον μέτρα ώστε να τον ελαχιστοποιήσουν, όπως με τη μάσκα προσώπου, το πλύσιμο των χεριών με σαπούνι ή αντισηπτικό και η αποφυγή αγγίγματος των ματιών, του στόματος και της μύτης.