Οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις καθυστερούν την ανάκαμψη των ταξιδιών και του τουρισμού, επεσήμανε η ΙΑΤΑ. Επιπλέον, η Ένωση δημοσίευσε στοιχεία για την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών από τον Οκτώβριο του 2021, αποκαλύπτοντας ότι η πανδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια.
Σύμφωνα με την έκθεση, η συνολική ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια τον Οκτώβριο μειώθηκε κατά 49,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019. Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια μετριέται σε έσοδα ανά χιλιόμετρο επιβάτη ή RPK-το ποσοστό αυτό ανέκαμψε κατά 53,3% από την πτώση που καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Επιπλέον, η έκθεση διαπιστώνει ότι οι εγχώριες αγορές παγκοσμίως μειώθηκαν κατά 21,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, βελτιώνοντας την πτώση της τάξεως του 24,2% που καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 σε σχέση με το 2019.
Παράλληλα, η διεθνής ζήτηση επιβατών τον Οκτώβριο ήταν 65,5% κάτω από τον Οκτώβριο του 2019, σε σύγκριση με μείωση 69% τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με την περίοδο του 2019, με όλες τις περιοχές να παρουσιάζουν βελτίωση.
Σύμφωνα με τον κ. Willie Walsh, επικεφαλής της IATA, τα ευρήματα του Οκτωβρίου επιβεβαιώνουν ότι, όταν τους επιτρέπεται, οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν και συμπλήρωσε ότι, δυστυχώς, οι κυβερνητικές αντιδράσεις στην εμφάνιση της μετάλλαξης Omicron θέτουν σε κίνδυνο την παγκόσμια συνδεσιμότητα που χρειάστηκε τόσο πολύ κόπο για να ανοικοδομηθεί.
Μεταξύ άλλων, στην έκθεση αναφέρεται ότι η διεθνής κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων τον Οκτώβριο του 2021 ήταν μειωμένη κατά 50,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και βελτιώθηκε έναντι της πτώσης 56,6% τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με το 2019. Η χωρητικότητα μειώθηκε 41,3% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε 13,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,5%.
Ενώ η αφρικανική επικράτεια ανέκαμψε κατά 55,8% τον Οκτώβριο του 2021, οι Ασία και Ειρηνικός ανέκαμψαν κατά 62,9%. Τέλος, η Σαουδική Αραβία έφτασε στο 57,7% των επιπέδων πριν από την πανδημία, ενώ το επίπεδο του συντελεστή φορτίου της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 76,9%